Féltucat szabályváltozás a Forma-1-ben

2013.01.04. 07:40
Jelentős módosítás nem lesz idén, de akad féltucat kisebb, ami mégis beleszólhat a versengésbe.

Szigorított elsőszárnyvizsgálat

Harmadik éve megy a vita az istállók között, hogy egyesek - Red Bull - menet közben túlzottan meghajló légterelőket használnak, emiatt előnybe kerülnek. Az RBR és más sem bukott meg soha effajta szabálytalan alkatrésszel, de az ellenőrzéseket folyamatosan szigorították. Jövőre még keményebben tesztelik az elemeket. Visszaesik a Red Bull? Feljön a Ferrari? Newey kijátssza ezt is? Meglátjuk.

2 kilóval magasabb súlyhatár

Az új Pirelli-gumik nehezebbek lesznek egy kevéssel, ezt kompenzálják a szabálykönyvben: 640 helyett minimum 642 kilónak kell lennie a kocsinak.

Eltűnhet a kacsaorr

A nem túl esztétikus megoldás, ami miatt egy éve sokan visítottak, aztán mindenki megszokta, idén teljesen ki is veszhet: ki lehet egyenlíteni egy könnyű aerodinamikai elemmel az orrkúpon lévő szintkülönbséget.

Nem lehet kimagyarázni az időmérő utáni leállást

Tavaly Lewis Hamilton pole-t, Sebastian Vettel harmadik rajtpozíciót veszített, és sorolták be utolsónak, mert kifogyott a benzin az autójából az időmérő levezető körében. Eddig vis majorra, valamilyen technikai hibára fogva ki lehetett magyarázni a megállást, illetve az üzemanyagveszteséget, feltéve, hogy az ellenőrzéshez szükséges 1 liternyi benzinmintát ki tudták nyerni az autóból. Ezentúl nincs kiskapu, ha a gép megáll, de az 1 liter megmarad, akkor kiszámítják, mennyi benzin kellett volna még, hogy elérje a depót: ha ez nincs meg a tankban a kötelező literen felül, jöhet a büntetés.

   grosjean11

DRS-korlátozás

2011-ben és 2012-ben a futamig az edzéseken és az időmérőn a pálya bármely pontján bevethető volt az állítható hátsó szárny. Ezentúl nem lehet bekapcsolni csak a két kijelölt pályaszakaszon. Lebukás esetén büntetés járhat majd érte.

Takarodó megszegése

A versenyhétvégéken péntektől vasárnapig éjszakánként meghatározott ideig nem tartózkodhat csapattag az autók körül, illetve a boxokban sem. Ezt tavalyig egy idényben négyszer meg lehetett szegni, és mondjuk átdolgozni az egész éjszakát, idén már csak két alkalomra van lehetőség.

Szűk egy hónap, és kezdődik

Az idei előszezon február 5-én indul az első teszttel, de előtte egy héttel már rajtolnak az autóbemutatók. A McLaren január 31-én, a Force India február 1-én, a Sauber 2-án leplezi le az új gépét.