További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Nyíltan a sokat támadott és szidott Pirelli mellé állt a pilóták és a gyár között folyó harcban Kimi Raikkönen. Szerdán arról beszélt, nem érti, miért szapulják folyamatosan versenyzőtársai a gumikat.
Hamilton és a többiek az év eleje óta panaszkodnak, hogy a lágyabb gumik túl keveset bírnak, a Pirelli azt mondja, ez rendben van így, majd többet használják a keményebb keveréket. A kínai sírásrívás után viszont már akkora nyomás nehezedett a cégre, hogy a hétvégi futamra a puha helyett a közepes keveréket hozta el a kemény mellé. Bár az olaszok azt mondták, nem a kritikák hatására döntöttek így, hanem alapból is ezt tervezték, egyértelműnek tűnik a helyzet.
Raikkönen szerint nem kellett volna megtörniük, főleg mert csak vesztesen kerülhetnek ki a dologból.
„Nem járhatnak egyszerre mindenki kedvében. Nehéz helyzetben vannak, mert mindig lesznek olyan csapatok és versenyzők, akiket kiborítanak. Régen másfajta gumikat használtunk, mint most, volt, akinek tetszett, másoknak nem. Most is így lesz, egyesek nem fognak örülni. Időnként akadnak problémák, amikért meg kell fizetni. Ez így van rendben, különben túl egyszerű lenne az egész."
A finn kiemelte, hogy - bár mindkét fajta gumival menni kell egy futamon -, mindenki maga dönti el, melyiket mennyiszer és mennyi ideig használja.
"Jelenleg néha vigyáznod kell a gumikra, de ha hatszor állnál meg kerékcserére, nem kellene. Lehet választani, aszerint teljesítheted a távot, amit a leggyorsabbnak tartasz."
Raikkönen szerint nemigen más a mostani helyzet, illetve az egész mai Forma-1, mint a 10 évvel ezelőtti: akkor is hasonló gondok merültek fel.
„Nem hiszem, hogy az élmezőny megváltozott volna az elmúlt tízegynéhány évben, mióta itt vagyok. Persze, voltak olyan évek, amikor gyorsabban tudtunk haladni, de akkor meg többször kellett kiállni a tankolás miatt, rövidebb etapokat mentünk kevesebb benzinnel. Amikor ötven literrel több üzemanyagot tankoltál be, ugyanúgy oda kellett figyelned a gumikra, mint most. Jelenleg ugyanez van" - érzékeltette a hasonlóságot.
Kínábana péntek után Hamiltonék arról beszéltek, a puha gumi már egy kör után felhólyagosodik, aztán szétmállik, utána a versenyen mégis mindenki tudott vele 5-10 kört menni, és rendben lehozta a lágy gumis etapját.
Bahreinben kevesebb kerékcsere várható, a közepes és a kemény keverék mind tartósságban, mind időkben közelebb lesz egymáshoz, így kisebb lesz a taktikai variálás lehetősége is. Valószínűleg felesleges lesz különböző stratégiákat keresni, mindenki ugyanazt fogja alkalmazni az élpilóták közül, és nem merül fel a kínai buttonos vagy vetteles alternatív taktika.