Raikkönen: Gyorsan meg kell állítani Vettelt

2013.05.08. 16:24

10 ponttal van lemaradva négy futam után a vb második helyén Sebastian Vetteltől Kimi Raikkönen, a táblázat jelenlegi állása szerint ő a bajnok legnagyobb, és egyetlennek tűnő ellenfele a világbajnoki címért. Azt mondja viszont, hogy az állapot csak átmeneti lesz, ha csapata, a Lotus nem kezd el mielőbb még keményebben dolgozni a német megfékezéséért.

"A kezdés rendben volt, jobb helyzetben vagyunk, mint tavaly, de még messze a vége, úgyhogy korai beszélni róla, hogy végig esélyesek leszünk. Nehéz lesz megverni Sebastiant, ha továbbra is így megy, jobb, ha elkezdünk pontokat elvenni tőle. Nem tudom persze, hogy képesek leszünk-e erre" - nyilatkozta Raikkönen az Autosportnak. Ő eddig egyet, a szezonnyitót, Vettel kettőt nyert, vagyis a futamok felét.

Raikkönen annyiban biztos, hogy próbálkozni fognak: "Megnyomjuk a fejlesztéseket, aztán meglátjuk. Az tudjuk, hogy kétszer olyan keményen kell dolgoznunk, mint ők, ha be akarjuk fogni az elsőket. Remek, hogy a jelenlegi helyzetünkből kezdhetjük az európai szezont, mert innét kezdve kezdik a kocsik fejlesztését megnyomni, sorra jönnek az új alkatrészek".

A Lotus futamtempója az egyik legjobb, ahol veszítenek, az az időmérő, Raikkönen általában a 6-8. pozíció környékéről indulhat csak, ahonnét szinte lehetetlen az élre érni.

"Nem titok, hogy gyorsabbnak kell lennünk az időmérőn, az első két sorba kell kerülnünk, hogy mindig győzelemre mehessünk."

A 2007-es bajnok, mióta tavaly visszatért, megbízhatóságával tűnt ki leginkább, azóta az összes futamán végigment, és csak egyszer nem szerzett pontot a 24 nagydíjból.

"Jobb, hogy eddig ilyen sok pontot gyűjtöttünk, mintha nem gyűjtöttünk volna, de továbbra is ugyanígy kell folytatnunk. Ha gyenge hétvégénk van, akkor is célba kell érnünk, így érhetjük el jó helyzetben a szezon végét."

Nem a legjobb hír Raikkönenéknek, hogy szerdán elveszítették technikai igazgatójukat, James Allisont. A szakembert hónapok óta csábítják a gazdagok, a McLaren, a Mercedes és a Ferrari, és végül valamelyikük célba is ér, Allison lemondott. Valószínűleg a Ferrari lesz a befutó, de nem zárható ki a McLaren sem, mert a Mercedes a télen összegyűjtött egy valag topmenedzsert, többek között a McLaren technikai igazgatóját, aki jelenleg kényszerszabadságát tölti, mielőtt csatlakozna a Mercihez.

Allison kisebb megszakításokkal 1991 óta dolgozott a Lotusnál, illetve elődjeinél, a Renault-nál és a Benettonnál, 2005 óta folyamatosan. 2010-től irányította ő a technikai részleget, utódja már megvan, egyik eddigi beosztottja, Nick Chester. Mivel az idei fejlesztések, illetve tervezett fejlesztések több hónapra előre megvannak, Allison hiánya az év vége felé, illetve jövőre jöhet ki igazán.