Jövőre 20 évet visszamegy az időben az F1

2013.07.19. 08:58
Ross Brawn és Adrian Newey nehéz időkre számít a kiforratlan technika miatt.

"Húsz évvel ezelőtti időkbe megyünk vissza. A technológia olyan összetett, hogy sok meghibásodásra számítok. Visszajön a meglepetésfaktor, ráadásul nem csak a motoroknál, de egyéb, attól különálló alkatrészeknél is" - harangozta be már a 2014-es szezont Ross Brawn, a Mercedes csapatfőnöke.

A jövő évi motorleosztás

Red Bull – Renault
Ferrari – Ferrari
McLaren – Mercedes
Lotus – ?
Mercedes – Mercedes
Force India – Mercedes
Sauber – ?
Williams – Mercedes
Toro Rosso – Renault
Caterham – Renault
Marussia – Ferrari

Jövőre 25 év után újra turbómotorokkal megy a Forma-1, hozzá új sebességváltó jár, és változik a KERS is sok apróbb megoldás mellett.

Adrian Newey Red Bull-technikai igazgató szerint a melegedés megfékezése lesz a legnagyobb kihívás.

"Az új motorokat erősen hűteni kell, mert nem csak maga a motorblokk, de a hozzá kapcsolódó turbó is hűtést igényel. És akkor ott van még a KERS, aminek szintén hűtésre van szüksége. Nagy elvárás, és még a váltók is módosulnak az aerodinamikai változtatásokkal együtt, szóval az egész óriási feladat."

Az ő istállóiknak valamivel egyszerűbb dolguk van, mint a Lotusnak és a Saubernek, ahol még nem tudják biztosan, milyen motorral indulnak félév múlva. Raikkönenéknek a Renault várhatóan megmarad, de még nem lehet kizárni a váltást, a Saubernél viszont a Ferrari teljesen kiszámíthatatlan.

A Renault-turbó
A Renault-turbó

Jövőre vált a Marussia, méghozzá Cosworthról Ferrarira, a Williams, Renault-ról Mercedesre, a Toro Rosso, Ferrariról Renault-ra, míg a McLaren 2015-ben áll majd át Mercedesről Hondára.

Három turbo lesz 2014-ben, a Mercedes, ami már januárban bemutatta, a Renault, ami pár hete leplezte le és a Ferrari, aminek motorját még nem láthattuk.

Az újdonságok miatt a holtszezon egy hónappal korábban kezdődik a szokásosnál, már januárban lesz egy kollektív teszt.