Schumacher nem tanított, de lestem tőle

2013.07.25. 19:36
A Mercedes-pilóta már kétszer nyert idén, de a gumik miatt nem egyszerű az élete. Nico Rosberg ott győzött, ahol a legjobban akart, és ami a legfontosabb, ráadásul gyerekkori riválisa ellenében. A Hungaroringen találkoztunk vele.

Évekig nem sikerült futamot nyernie az F1-ben, aztán tavaly jött az áttörés, idén már két győzelemnél jár. Mi változott?

Jobb kocsim van. A Mercedesszel lépésről lépésre haladunk, nagyszerűek a tapasztalataim, rengeteg élményben volt részem, mert idén már kétszer sikerült nyernünk. Ráadásul Monacóban is, ami a kedvenc pályám, és a legfontosabb futam a Forma-1-ben. Meg persze az otthonom, ott élek, ott nőttem fel. Itt a legnagyobb a kihívás és a nyomás is. Például az időmérőkörömön is egyszer érintettem a falat, nem is kicsit. Nagyon nehéz.

Az apja 30 éve nyert Monacóban, adott valami tippet?

Tanácsot nem adott, annyi minden változott azóta. Csak büszke volt rám, hogy én is nyertem, én meg élveztem a sikert.

A gumikkal rengeteg gondjuk volt idén. A Hungaroringen ismét új gumikat vet be a Pirelli, ráadásul nem lehet felcserélni azokat. Hogy érinti ez magukat?

Nehéz megmondani, mennyit változnak a gumik. Az biztos, hogy a meleg hatással lesz rájuk, és az is annak tűnik, hogy a forróság nem kedvez nekünk. De hogy mennyire, az majd csak péntektől derül ki. A megcserélés betiltása nem tett jót nekünk, mert végre megoldottuk a gumiproblémáinkat ennek a trükknek is köszönhetően. Most újra azon kell dolgoznunk, hogy megoldást találjuk a helyzetre.

Ki profitálhat a kánikulából?

A Lotusnak nagyon jót tehet, a Red Bullnak sem rossz, bár az amúgy is gyors. A Ferrari lehet a harmadik, ami hasznot húzhat a melegből és a változtatásokból is.

Lewis Hamiltonnal már gokartban csapattársak voltak, most megint együtt vannak. Számított rá, hogy győzelmekben 2-0-ra fog vezetni ellene?

Hittem benne, hogy képes leszek ilyen jó teljesítményre. Más vele persze, mint Michaellel volt, nagyon más. Megbeszéljük az autóval kapcsolatos dolgokat, tanulunk egymástól, szerencsés, hogy legtöbbször egy véleményen vagyunk. Michaeltől is tanultam, bár egyértelmű, hogy tanítani nem tanított nekem semmit, figyelnem kellett. Autóbeállítás, kommunikáció, vezetéstechnika, mindenből felszedtem egy kicsit mellette.

Mit szól a Hungaroring második előzési zónájához, nem túl rövid?

Jó ötlet ezt kipróbálni. Az egyenes rövid, de előtte a célegyenesben felérhetsz a másikra, aztán az első kanyar után elképzelhető, hogy be lehet férni a második kanyarban. Furcsa persze, mert ez az első olyan előzési zóna, amiben van egy kanyar is, de érdemes megpróbálni.

Győzhet vasárnap?

Spában és Monzában, a gyors pályákon lehet esélyünk nyerni. Itt is lenne, de ebben a forróságban nagyon nehéz lesz. Ennek ellenére a győzelemmel lennék elégedett, bár ez nem reális.