Hiába van újra zöld zászló Jerezben, egyelőre üres a pálya. A Force India egy ideig biztosan nem megy ki, twitterük szerint még dolgoznak az autón, hogy mehessenek az első körre.
Still quiet on the track here in Jerez. Our crew preparing the car for our first run of the day #FeelTheForce
— Sahara Force India (@clubforce) January 28, 2014
Az év első Forma-1-es tesztnapja úgy alakult, ahogy várni lehetett: sok műszaki hiba, kevés kör jellemezte a keddet. Hamilton balesete, a Red Bull lassú és a McLaren még lassabb kezdése váratlan.
A Williams is mindjárt útjára engedi új autóját. A Caterhammel versenyezhetnek.
A Mercedes jelezte, ma már nem megy ki többet Hamilton balesete után. Az autó valószínűleg javítható volt, de a hiba okát megtalálni nehezebb. Leesett az első szárny. A Mercinek tavaly is volt ilyen problémája, amikor Rosberg autójának orra leeresztett, és a kocsi végigszikrázta a pályát.
Eljutottunk a nap fénypontjához, a szabadnapos Fernando Alonso kitwittelte az ebédjét, voilá:
Restaurante montana. pic.twitter.com/CgKNhrkit7
— Fernando Alonso (@alo_oficial) January 28, 2014
De végül csak egy, mert Vergne Toro Rossója kifutott, de Gutierrez Sauberje megállt a boxutcában, és visszatolták.
Pontosan egy sincs.
A Williams egyelőre csak szónokol, hogy milyen fontos a jerezi teszt. Az autójukról még nincs hír, de még ma kijöhet az is.
Ami borzasztóan lassú, egy 1:42.257. Negyedik hely és a negyedik istálló, ami ment egy teljes kört Jerezben.
És célba veszi a pályát.
A Ferrari arról twittel, hogy létrejött a csiga-F1, olyan lassúak a kocsik.
A kocsi a kamionon útban van Jerezbe, már valószínűleg Franciaországban járhat, míg a pilóta, Max Chilton most twittelte, hogy a stansteadi reptérre tart. Szerdán, ha minden igaz, már a pályán is látjuk őket.
De Raikkönennel együtt Gutierrez azonnal visszajött a boxba.
Már csak bő másfél másodperccel a Mercedes mögött, 1:29.474.
1:30.674, ez nagy előrelépés egyetlen körön.
Nagyon keveset: 1:32.917. Továbbra is jó öt másodperccel lassabb Hamiltonnál, akinek a Mercedesét még szerelik.
A Sauber még nem vállalt teljes kört. Nézzük a Ferrarit. A Caterham közben azt twittelte, hogy rendben megebédeltek, és már nincs messze az autó bemutatása sem.
Eddig két befejezetlen melegítőköre van a mexikóinak.
De ebből csak egy volt teljes és gyors próbálkozás. Újra a depóban a Ferrari.
Megvan a finn és a Ferrari első gyorsköre: 1:33.131, hat másodperccel Hamilton mögött, de második helyen.
A pályán újra egy Ferrari, de még mindig várunk az első teljes körére.
Raikkönen volt kint legutóbb. Ötig lehet körözni, van még idő bőven.
Raikkönen a Ferrarival egy nem teljes forduló után ismét a boxban, az autót azonnal eltakarták a kíváncsi szemek elől.
Talán megy egy teljes kört is végre!
1 Hamilton, Mercedes: 1m27.820s, 11 kör
2 Vergne, Toro Rosso: 1m36.530s, 11
3 Raikkonen, Ferrari: no time, 2
4 Perez, Force India: no time, 1
5 Gutierrez, Sauber: no time, 1
Nem volt még kint a Red Bull, a McLaren, a Williams autóját még nem is láttuk, a Caterhamét szintúgy. A Marussia valahol a La Manche csatorna alatt járhat, reggelre ér Jerezbe.
Az Autosport megfigyelői úgy látták, az első kanyar előtt letört az első légterelő a Mercedesről, a kocsi irányíthatatlanná vált. Itt egy másik kép a végkifejletről. Kemény félfrontális ütközés lehetett.
A csapat Twitteren megerősítette a hibát. Amint visszakapják a kocsit, kezdik vizsgálni az okokat.
Hamilton Mercedesét nagyon hamar eltakarították, kezdenek belejönni a pályamunkások. Ismét zöld zászló.
Valószínűleg az első szárnyból törhettek le darabok, ha így van, még egész jól megúszta az angol. Mindenesetre a kocsi nagyon összetört. Szinte biztosan valami technikai hiba volt az autóval.
Úgy tűnik, hogy a pályabírók törmeléket takarítanak az egyes kanyarban, lehet, hogy Hamilton odaverte a Mercedest.
És még 4 órája sem megy az első tesztnap. Amint átért a célon Hamilton, lehúzódott oldalra. Legalább nem kell messzire menni érte a Mercedesnek.