1:27.9 a jubileumi forduló. Bottas visszament a depóba.
Az év első Forma-1-es tesztnapja úgy alakult, ahogy várni lehetett: sok műszaki hiba, kevés kör jellemezte a keddet. Hamilton balesete, a Red Bull lassú és a McLaren még lassabb kezdése váratlan.
A Williams is mindjárt útjára engedi új autóját. A Caterhammel versenyezhetnek.
A Mercedes jelezte, ma már nem megy ki többet Hamilton balesete után. Az autó valószínűleg javítható volt, de a hiba okát megtalálni nehezebb. Leesett az első szárny. A Mercinek tavaly is volt ilyen problémája, amikor Rosberg autójának orra leeresztett, és a kocsi végigszikrázta a pályát.
Eljutottunk a nap fénypontjához, a szabadnapos Fernando Alonso kitwittelte az ebédjét, voilá:
Restaurante montana. pic.twitter.com/CgKNhrkit7
— Fernando Alonso (@alo_oficial) January 28, 2014
De végül csak egy, mert Vergne Toro Rossója kifutott, de Gutierrez Sauberje megállt a boxutcában, és visszatolták.
Pontosan egy sincs.
A Williams egyelőre csak szónokol, hogy milyen fontos a jerezi teszt. Az autójukról még nincs hír, de még ma kijöhet az is.
Ami borzasztóan lassú, egy 1:42.257. Negyedik hely és a negyedik istálló, ami ment egy teljes kört Jerezben.
És célba veszi a pályát.
A Ferrari arról twittel, hogy létrejött a csiga-F1, olyan lassúak a kocsik.
A kocsi a kamionon útban van Jerezbe, már valószínűleg Franciaországban járhat, míg a pilóta, Max Chilton most twittelte, hogy a stansteadi reptérre tart. Szerdán, ha minden igaz, már a pályán is látjuk őket.
De Raikkönennel együtt Gutierrez azonnal visszajött a boxba.
Már csak bő másfél másodperccel a Mercedes mögött, 1:29.474.
1:30.674, ez nagy előrelépés egyetlen körön.
Nagyon keveset: 1:32.917. Továbbra is jó öt másodperccel lassabb Hamiltonnál, akinek a Mercedesét még szerelik.
A Sauber még nem vállalt teljes kört. Nézzük a Ferrarit. A Caterham közben azt twittelte, hogy rendben megebédeltek, és már nincs messze az autó bemutatása sem.
Eddig két befejezetlen melegítőköre van a mexikóinak.
De ebből csak egy volt teljes és gyors próbálkozás. Újra a depóban a Ferrari.
Megvan a finn és a Ferrari első gyorsköre: 1:33.131, hat másodperccel Hamilton mögött, de második helyen.
A pályán újra egy Ferrari, de még mindig várunk az első teljes körére.
Raikkönen volt kint legutóbb. Ötig lehet körözni, van még idő bőven.
Raikkönen a Ferrarival egy nem teljes forduló után ismét a boxban, az autót azonnal eltakarták a kíváncsi szemek elől.
Talán megy egy teljes kört is végre!
1 Hamilton, Mercedes: 1m27.820s, 11 kör
2 Vergne, Toro Rosso: 1m36.530s, 11
3 Raikkonen, Ferrari: no time, 2
4 Perez, Force India: no time, 1
5 Gutierrez, Sauber: no time, 1
Nem volt még kint a Red Bull, a McLaren, a Williams autóját még nem is láttuk, a Caterhamét szintúgy. A Marussia valahol a La Manche csatorna alatt járhat, reggelre ér Jerezbe.
Az Autosport megfigyelői úgy látták, az első kanyar előtt letört az első légterelő a Mercedesről, a kocsi irányíthatatlanná vált. Itt egy másik kép a végkifejletről. Kemény félfrontális ütközés lehetett.
A csapat Twitteren megerősítette a hibát. Amint visszakapják a kocsit, kezdik vizsgálni az okokat.
Hamilton Mercedesét nagyon hamar eltakarították, kezdenek belejönni a pályamunkások. Ismét zöld zászló.
Valószínűleg az első szárnyból törhettek le darabok, ha így van, még egész jól megúszta az angol. Mindenesetre a kocsi nagyon összetört. Szinte biztosan valami technikai hiba volt az autóval.
Úgy tűnik, hogy a pályabírók törmeléket takarítanak az egyes kanyarban, lehet, hogy Hamilton odaverte a Mercedest.
És még 4 órája sem megy az első tesztnap. Amint átért a célon Hamilton, lehúzódott oldalra. Legalább nem kell messzire menni érte a Mercedesnek.