1:27.9 a jubileumi forduló. Bottas visszament a depóba.
Az év első Forma-1-es tesztnapja úgy alakult, ahogy várni lehetett: sok műszaki hiba, kevés kör jellemezte a keddet. Hamilton balesete, a Red Bull lassú és a McLaren még lassabb kezdése váratlan.
De nem a sauberestől, ő ugyanis egyből kijött. Hamilton viszont meg még egy mért kört, és tovább gyorsult, nagyjából két másodperccel: 1:27,621
Kiment a pályára a mexikói, egyedül hajt jelenleg, de Hamilton újra készülődik.
Legalábbis hivatalos, a csapatok azonban mintha behúzódtak volna, olyan kihalt minden Jerezben. Egy kis pihenő után talán rákezdenek, mert Hamilton 14 köre 3,5 óra alatt nem egy eszelős tempó.
Az elsőt nem tudta befejezni önerőből a finn, a másodikra viszont végig tudott menni. Ilyen volt a hangja a Ferrarinak a pályán.
a pálya fölött, esőre azonban még nem kell számítani. A hőmérséklet kicsit hűlt, már csak 12 fok van, a pálya 16 fokos.
1:29,662 ezzel a mai legjobb idő, az angol kezd gyorsulni a teljesen új motorral. Vergne is javított, első, 1:41,398-as ideje még Hamilton elsőjétől is jócskán elmaradt, de után ment egy sokkal jobbat, a 1:36,530 már tűrhetőnek tűnik így az elején.
Kint marad a francia mért körre, 1:43,299-cel kezdett, ami nem túl fényes, de elsőre már az is eredmény, hogy végigment.
interjúkat adnak a legfontosabb vezetők. Amíg Newey és Horner beszél, ne is számítsunk arra, hogy Vettel egy centit is megy az RB10-zel.
Megy a negyedik körére a francia.
Hamiltonnak van egyedül mért köre, összesen pedig öten jártak a pályán.
1 Hamilton, Mercedes: 1:33,305, 7 kör
2 Vergne, Toro Rosso: nincs idő, 3 kör
3 Räikkonen, Ferrari: nincs idő, 2 kör
4 Pérez, Force India: nincs idő, 1 kör
5 Gutiérrez, Sauber: nincs idő, 1 kör
Csaknem 2 órával azután, hogy lefulladt a pályán a Ferrarijával, újra kimegy Räikkönen. Red Bull, McLaren, Williams és a Caterham még nem járt ki, utóbbi kettő még fel sem fedte idei autóját, még dolgoznak rajta. A Marussia reggel indult el Angliából, a Lotus pedig kihagyja a jerezi tesztet, úgy, ahogy van.
Volt tehát egy felvezető, majd egy levezető köre, hivatalos időt viszont nem ment. Be kell érnünk Hamiltonéval, de nyilván az első időből sokra nem szabad következtetni. Button tavaly 1:18.861-gyel nyerte az első napot, ettől még messze vagyunk, ám Massa legelső köréhez képest (1:35,607) nagyon is jó Hamilton ideje.
1:33,305 másodperc Hamiltontól, ez az első rendes idő Jerezből idén. Gutierrez kijött, de Vergne maradt, így mindjárt jön a második idő is.
Vergne is kint újra.
Ilyen sem volt még ma, Hamilton után eredt Gutierrez. Hamilton egyébként 260-nal ment a Mercedesszel a hosszú egyenes végén, vagyis kezd rendesen odalépni a W05-nek.
Amint behozták a Force Indiát és újra zöld zászlót kapott a mezőny, Hamilton máris kihajtott a pályára. Ez már az ötödik köre, ami nem túl sok, de ha úgy vesszük, akkor a „versenyben” a szállító trailer jön mögötte megtett kilométerekben.
Esteban Gutierrez már az autójában ült és pörgette a motort, hogy megkezdje ő is az első körét a 2014-es Sauberrel, amikor Perez leállt a pályán. Így most nem mehet ki senki, tovább kell várnunk a C33 első métereire.
Perez kocsija is megállt, akárcsak Räikkönené. 2 óra, 2 leállás.
Vagyis a Force India is megteheti első körét Jerezben. Ez lesz a hetedik kör, egyben pedig a negyedik csapat.
Hamilton ment egy negyedik kört is, majd Vergne indult neki a Toro Rossóval, nagyon óvatosan. Egyikük sem ment teljes kört, a kör végén kihajtottak a bokszba.
Ez még Räikkönen első és egyetlen (fél)köréről a videó, annak is az indulásáról. Minél több turbót hallunk, annál jobban tetszik.
637 az első napon. Ma eddig volt 3,5, ha Hamilton köreit teljesnek vesszük, és beleszámoljuk Räikkönen megállását is. Lassan két órája megy a teszt, vagyis alaposan bele kell húzniuk a csapatoknak, ha szeretnének mit elemezni este.
A Williams közel jár a finishez, azt írták, a Caterham viszont nem ennyire bizakodó. Jelenleg is nagy erőkkel dolgoznak az autó befejezésén, szeretnék még ma bemutatni a kocsit, de semmit nem ígérhetnek.
Nem túl jó jel a késlekedés a csapatnak, főként azután, hogy a csapat tulajdonosa, Tony Fernandes kilátásba helyezte, hogy megszűnteti a csapatot, amennyiben idén is sereghajtók lesznek. A Caterham 2010-es bemutatkozása óta egyetlen pontot sem szerzett 77 futamon (2010-11-ben Team Lotus néven versenyeztek).
Egyelőre a 44-es angolról szól a jerezi teszt, ám harmadik körén is kiment egyből a bokszba újra.
Nem is videó maga a legérdekesebb, hanem a Mercedes hangja. Lehet ismerkedni vele, megszokni: ilyen az új turbó.
Hiába van újra zöld zászló Jerezben, egyelőre üres a pálya. A Force India egy ideig biztosan nem megy ki, twitterük szerint még dolgoznak az autón, hogy mehessenek az első körre.
Still quiet on the track here in Jerez. Our crew preparing the car for our first run of the day #FeelTheForce
— Sahara Force India (@clubforce) January 28, 2014
Hatalmas védőfalakkal takarták a Mercedes bokszát a második tervezett kör előtt, amikor alig pár méter után le is állt. Hamilton azóta ment még egy kört a pályán, úgyhogy nagy gond nem lehetett.
Hamilton a 44-es Mercedesben.
Here is a proper shot #f1 #jerez #testing @latphotographic @LewisHamilton pic.twitter.com/ix7ZDwbo8W
— Glenn Dunbar (@glenn_dunbar) January 28, 2014
És Räikkönen, mielőtt még lefulladt volna.
Now the turn of the Kimi! #f1 #jerez #f1testing @latphotographic @InsideFerrari pic.twitter.com/9yTQ3U7cOK
— Glenn Dunbar (@glenn_dunbar) January 28, 2014
Egyébként 13 fok van egyelőre Jerezben.
Az olasz csapat mérnökei gondosan letakargatták az F14 T-t, miután felrakták a trailerre - erre a teszteken van lehetőségük. A kocsi már a bokszban, folytatódhat a teszt.
Raikkönen már hamarabb visszaért, őt egy pályaautó szállította be, íme:
Útban a Marussia is Jerezbe. Hogy merre jártak eddig? Technikai problémával küzdöttek, ami miatt el sem indultak Angliából, mostanra azonban úgy tűnik, hogy minden a helyén. A googlemaps szerint ez autóval 22 óra, holnap reggelre tehát ott lehetnek már a teszten.