Ferrari: teljes sötétség, fájdalmas

2014.04.07. 15:27

Teljes a kiábrándultság a Ferrarinál, miután Bahreinben 9-10. helyen végzett Fernando Alonso és Kimi Raikkönen, a Forma-1 legerősebbnek tartott pilótakettőse. Olyan rosszul mentek, hogy a Ferrari-elnök Luca Di Montezemolo meg sem várta a futam végét, annak ellenére, hogy az utolsó tíz körre biztonsági kocsi mögül rajtolt el a mezőny, tehát elméletileg a Ferrarik fel is jöhettek volna.

"Nem volt már több látnivaló. Túl lassúak vagyunk az egyenesben, hiányzik az erő. Nem sokat vártam ettől a futamtól, de ennél azért többet. Fájdalmas ilyen lassú Ferrarit nézni. Dolgoznunk kell, a motormérnökeiniknek rá kell kapcsolniuk. Nem tetszik, hogy a Ferrarit ilyen pozíciókban kell látnom" - akadt ki a főnök a Gazzettának. Arca mindent leírt róla, mit gondol, íme:

Alonso sem volt boldog: "9-10. hely baleset vagy probléma nélkül. Ennyit tudtunk ma. Háromszor nyertem itt, nem arról van szó, hogy elfelejtettem vezetni. 8 ember is jobb volt nálunk. Mielőbb változtatnunk kell ezen, mert ma ennyire voltunk képesek. Éjjel-nappal dolgoznunk kell, most két napot tesztelünk itt, új alkatrészek jönnek, agresszív fejlesztéseket várok. Nem nyugszunk, amíg nem változik a helyzet".

A Ferrari a Pirellivel tesztel gumit Bahreinben kedden és szerdán, a spanyol arra számít, már Kínában jobbak lesznek. A fejlesztés viszont nem egyszerű, mert a fő probléma a Ferrari turbómotorja, nem maga az autó, és azon elméletileg nem lehet változtatni. Az informatikusok persze dolgozhatnak a szoftveren és az elektronikán, így fejlődés elképzelhető. Ami viszont biztos: a sokat szidott Renault-motor már jobb a Ferrarinál. A Mercedeshez meg nem is érdemes hasonlítani az olaszok motorját.

Még Raikkönen a legnyugodtabb - mondjuk ez nem meglepő -, ám ő meg arról beszélt, hogy szerinte a kocsival is vannak problémák a turbó mellett.

"Hiányzik a sebesség, javulnunk kell ebben. Időbe telik, de oda fogunk érni. A Force India nagyon jól be is tapadt a kanyarban, miután elment mellettem, úgyhogy nem csak lóerőkben vagyunk lemaradva. Mintha másik kategóriában versenyzett volna. A Mercedesek meg simán elhúztak az egyenesben."

Kína két hét múlva jön, majd 3 hét szünet következik a Forma-1-ben, úgyhogy az európai szezonra öt hete van valamit virítani a Ferrarinak.