Lemondott a Ferrari csapatfőnöke

2014.04.14. 12:05

Olasz lapértesülések szerint lemondott Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke, bár azt a Forma-1-es csapat még nem erősítette meg hivatalosan. A hírről először Leo Turrini, a La Nazione F1-es szakírója számolt be.

Domenicali 1991-ben, egyből az egyetemi tanulmányai után 26 évesen került a Ferrarihoz. Korábban dolgozott a MotoGP és a DTM, illetve több más versenyág mellett is, majd 2002-ben már sportigazgató volt, végül 2008-ban, Jean Todt távozásával lett csapatfőnök.

A 48 éves vezetőt a hírek szerint Marco Mattiacci, a Ferrari észak-amerikai részlegének vezetője váltja majd. Turrini szerint legkorábban dél után lehet hivatalos a távozás, legalábbis Domenicali azt kérte tőle, hogy ha lehet, délig ne hozza nyilvánosságra, amit elmondott neki. A hírt később a Ferrari is megerősítette, mint ahogy azt is, hogy valóban Mattiaccit nevezték ki az új csapatfőnöknek.

Nem sokkal ezután maga 48 éves olasz is megszólalt.

„Vannak olyan pillanatok mindenki életében, amikor elég bátornak kell lenni ahhoz, hogy nehéz és kínzó döntést hozzon valaki. Itt az ideje, hogy komoly változás történjen. Mint az eddigi főnök, teljes mértékben vállalom a felelősséget a kialakult helyzetért. Azért döntöttem így, hogy hosszútávon felrázzam és jobbá tegyem a csapatot” - mondta Domenicali, aki hozzátette, hogy reményei szerint a Ferrari nemsokára újra azon a szinten lesz, amit megérdemel, és csupán azt bánja csak, hogy az eddigi munka eredményeit nem tudták jó teljesítményekkel igazolni.

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo dicsérte távozó csapatfőnökét, amiért az a csapat érdekeit sajátja elé helyezte. „Köszönettel tartozom Stefano Domenicalinak, nem csak a folyamatos kitartásáért és lelkesedéséért, hanem a felelősség-teli munkájáért, amit mai döntése is igazol. Nagy becsben tartom, hiszen 23 éven át figyelhettem, ahogy dolgozik, és csak a legjobbakat kívánom neki. Mint ahogy Marco Mattiaccinak is, akit nagyon jó vezetőnek tartanak és remekül ismeri ezt a céget. Örömmel és nagy lelkesedéssel fogadta a felkérést.”

Montezemolo nagyon udvariasan fogadta Domenicali lemondását, bár aligha érhette váratlanul a dolog, hiszen pénteken ő maga is utalt a közeljövőben történő változásokra a Ferrari maranellói múzeumában, amikor riporterek kérdezték: „Tudom, hogy mire kíváncsiak. Az a válaszom, hogy minden követ megmozgatunk, hogy ott legyünk, ahol lennünk kell. Éjjel-nappal azon dolgozunk majd, hogy fejlődjünk, és hogy meghozzuk a szükséges döntéseket” - mondta akkor.

154788243
Fotó: Mark Thompson / Europress / Getty

A Ferrari az elmúlt 18 év legrosszabb szériájában van, miután 17 futam óta nem tudtak nyerni (utoljára tavaly Spanyolországban volt első Alonso) annak ellenére, hogy Fernando Alonso mellé egy másik korábbi világbajnokot, Kimi Räikkönent is leigazolták, ám idei teljesítményük messze elmaradt a várakozásoktól. Az idei szezonra kifejlesztett F14 T is csalódás, Domenicalinak már a tesztek után magyarázkodnia kellett, amikor kiderült, hogy az új kocsi csak a középmezőnyben képes versenyezni.

Az első két futamon ugyan Alonso mindkétszer negyedik lett, ám Räikkönen legjobbja továbbra is csak egy hetedik hely. A legutóbbi, Bahreini Nagydíjon viszont csak a kilencedik és tizedik helyet érték el, a Mercedesek mellett a Red Bullok, a Williamsek és még a Force Indiák is megelőzték őket - ez lehetett az utolsó csepp a pohárban.

A világbajnoki pontversenyben ugyan Alonso egyelőre a negyedik, de a csapatversenyben mindössze ötödik a Ferrari, ráadásul a Williams is mindössze három pontra van mögöttük három futam után.

A Ferrarinak utoljára 2007-ben volt világbajnoka, még Kimi Räikkönen Jean Todt idején. 2008-ban ugyan megnyerték a konstruktőri címet, de az egyéniről 2010-ben és 2012-ben lemaradt Alonso, igaz, minimális különbséggel.