Befosatós egyenes az új bakui F1-pályán

2014.10.08. 13:54

Bemutatták a 2016-ban debütáló bakui F1-futam pályarajzát, a versenyt az azerbajdzsáni főváros utcáin rendezik majd meg, Bernie Ecclestone világszínvonalú eseményt ígért. 

A pályát Hermann Tilke tervezte, aki korábban már több F1-es helyszín kialakításában nagy szerepet vállalt. Az egyik első munkája az osztrák A1-Ring volt, de többek között a shanghaji, az isztambuli, a valenciai és a bahreini pályákat is ő tervezte, gyakorlatilag az összes olyan pályához köze van, ami az utóbbi években került be a versenynaptárba. 

Most az volt a koncepció, hogy a pálya a város minél több nevezetességét érintse. A versenyzők át fognak haladni Baku történelmi óvárosán, a tengerpart közelében is elszáguldanak, lesz egy keskeny emelkedő, a kör végén pedig egy 2,2 km hosszú egyenes szakasz vár a pilótákra, akik az óramutató járásával ellentétes irányban haladnak majd. 

Az egyenes persze nem teljesen egyenes, de az utolsó 90 fokos balkanyartól kezdve valószínűleg padlógázon mennek egészen a célegyenes végéig - ilyen hosszú padlógázas rész nincs még egy a Forma-1-ben. Kissé hátborzongatónak tűnik rágondolni is, hogy lakóterületen fognak ennyivel száguldani.

Az egész a régi amerikai utcai pályákra emlékeztet, Detroitra és Phoenixre, ott voltak az egyenesek között hasonló derékszögű kanyarok. A munkálatokat a következő hónapokban kezdik el. 

Baku az elmúlt években sorra kapta a nagyobb sporteseményeket, jövőre ők rendezik az Európa-játékokat. 

Szocsi éjjeli futamot akar és májust

Most hétvégén rendezik az első Orosz Nagydíjat a szocsi olimpiai pályán, ami az idei téli játékok versenyhelyszínei között fut majd. Még le sem ment az első hétvége, a szervezők Bernie Ecclestone-nak jelezték, hogy jövőre villanyfényes GP-t akarnak. Ez azért is lenne jó, mert nem kellene a sötétedéssel foglalkozni: most helyi idő szerint délután háromkor kezdődik a futam, ami Európában délután egy. Ez volt a gond múlt hétvégén Japánban is, ahol legkésőbb háromkor rajtolhattak el, hogy sötétedés előtt célba érjenek. csakhogy ott a délután három Európában reggel nyolc volt, emiatt nem lehetett előre mozdítani az indulást.

A szocsi villanyfénynél is fontosabb viszont, hogy az oroszok jövőre májusi időpontot akarnak a versenynek. Azzal indokolják, hogy az ott vakációszezon, másrészt így maximalizálhatnák a téli olimpia és a pálya hihetetlen költségeit is. Az épületek egész évben üresen állnak, így viszont valamennyire kihasználhatnák azokat: 2014. február - olimpia, 2014. október - F1, 2015. május - F1. Az FIA előzetesen jövőr