A legklasszabb orr: az STR vadonatúj autót vitt az utolsó tesztre

2015.02.26. 13:57

Elindult csütörtök délelőtt Barcelonában az utolsó négynapos teszt, ahogy eddig mindig, a Mercedes újra meggyőzően nyitott, Lewis Hamilton nemcsak a legtöbb kört, de a legjobb időt is összehozta. Teljesítménye nem szenzáció, bő fél másodperccel gyengébb csapattársa, Nico Rosberg múlt heti közepes gumis legjobbjánál, minden gumit nézve az eddigi top 10 vége felé van, 8-9.

A nap eseménye, hogy a Scuderia Toro Rosso teljesen új autóval állt elő, ami szemmel láthatóan más, mint amivel eddig tesztelt Jerezben, majd a múlt héten Barcelonában. Az orra feltűnően klasszabb az átmeneti modellénél, kicsit az anyacsapat Red Bulléra emlékeztet, de újak a felfüggesztései, az aerodinamikai kialakítása és a hűtése is.

Ez volt a régi STR10
Ez volt a régi STR10

James Key technikai igazgató az Autosport.com-nak elmondta, szándékosan mutattak be először egy nagyon alap modellt, ami a lehető leggyorsabban átment a törésteszteken, mert a cél az volt, hogy két újonc pilótájuk tudjon mivel gyakorolni, kezdőrutint szerezhessenek.

Max Verstappen és Carlos Sainz Jr. így csak most kapta meg a gépet, amivel két hét múlva Melbourne-ben először fog versenyezni az F1-ben. Újra kell kezdeniük mindent a kocsival, ami tényleg az egyik legklasszabb lett a mezőnyben, minden beállítást meg kell ismerni vele, így nem váratlan, hogy egyelőre csak az utolsó előtti helyen áll a húszéves spanyol.

Az új, végleges STR10
Az új, végleges STR10

Nem meglepő, hogy az egyetlen, akit megelőz, az Jenson Button, a kínlódó McLaren-Honda versenyzője. Az angol hét kört tudott megtenni négy óra alatt, amiből csak egy volt gyors körnek mondható, ám az is 3,5 másodperccel lassabb Sainz Jr. és 6,5-tel Hamilton idejénél.

Barcelonában délben esett, így az ebédszünetig alig körözött valaki, délután viszont Felipe Massa a múlt heti és az eheti teszt legjobb idejével villantott, és nyerte a napot. Ideje fél másodperccel jobb a lotusos Romain Grosjean rekordjánál, amit a francia szuperlágy gumin ért el, és mintegy hét tizeddel veri az eddigi második legjobbat, Nico Rosbergtől, amit viszont ő közepesen futott. A közepes a Pirelli szerint két másodperccel gyorsabb a szuperlágy guminál.

Nem volt jó napja a Mercinek és Lewis Hamiltonnak, a szokásos 100+ körének csak a felét tudta megtenni, ebéd után már ki sem jött az E-visszanyerő meghibásodása miatt. Ugyanígy nem mozdult a McLaren-Honda sem, amiben hidraulikai hiba vezetett motorcseréhez. Az angolok és a japánok elég rossz passzban vannak mindössze három tesztnappal a szezonkezdet előtt.

A második barcelonai teszt, 1. nap, végeredmény

1    Felipe Massa    Williams/Mercedes    1m23.500s    -    103 kör
2    Marcus Ericsson    Sauber/Ferrari    1m24.276s    0.776s    122
3    Lewis Hamilton    Mercedes    1m24.881s    1.381s    48
4    Daniil Kvyat    Red Bull/Renault    1m25.947s    2.447s    75
5    Romain Grosjean    Lotus/Mercedes    1m26.177s    2.677s    75
6    Kimi Raikkonen    Ferrari    1m26.327s    2.827s    80
7    Carlos Sainz Jr.    Toro Rosso/Renault    1m26.962s    3.462s    86
8    Jenson Button    McLaren/Honda    1m31.479s    7.979s    7