A legklasszabb orr: az STR vadonatúj autót vitt az utolsó tesztre
További Forma-1 cikkek
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
Elindult csütörtök délelőtt Barcelonában az utolsó négynapos teszt, ahogy eddig mindig, a Mercedes újra meggyőzően nyitott, Lewis Hamilton nemcsak a legtöbb kört, de a legjobb időt is összehozta. Teljesítménye nem szenzáció, bő fél másodperccel gyengébb csapattársa, Nico Rosberg múlt heti közepes gumis legjobbjánál, minden gumit nézve az eddigi top 10 vége felé van, 8-9.
A nap eseménye, hogy a Scuderia Toro Rosso teljesen új autóval állt elő, ami szemmel láthatóan más, mint amivel eddig tesztelt Jerezben, majd a múlt héten Barcelonában. Az orra feltűnően klasszabb az átmeneti modellénél, kicsit az anyacsapat Red Bulléra emlékeztet, de újak a felfüggesztései, az aerodinamikai kialakítása és a hűtése is.
James Key technikai igazgató az Autosport.com-nak elmondta, szándékosan mutattak be először egy nagyon alap modellt, ami a lehető leggyorsabban átment a törésteszteken, mert a cél az volt, hogy két újonc pilótájuk tudjon mivel gyakorolni, kezdőrutint szerezhessenek.
Max Verstappen és Carlos Sainz Jr. így csak most kapta meg a gépet, amivel két hét múlva Melbourne-ben először fog versenyezni az F1-ben. Újra kell kezdeniük mindent a kocsival, ami tényleg az egyik legklasszabb lett a mezőnyben, minden beállítást meg kell ismerni vele, így nem váratlan, hogy egyelőre csak az utolsó előtti helyen áll a húszéves spanyol.
Nem meglepő, hogy az egyetlen, akit megelőz, az Jenson Button, a kínlódó McLaren-Honda versenyzője. Az angol hét kört tudott megtenni négy óra alatt, amiből csak egy volt gyors körnek mondható, ám az is 3,5 másodperccel lassabb Sainz Jr. és 6,5-tel Hamilton idejénél.
Barcelonában délben esett, így az ebédszünetig alig körözött valaki, délután viszont Felipe Massa a múlt heti és az eheti teszt legjobb idejével villantott, és nyerte a napot. Ideje fél másodperccel jobb a lotusos Romain Grosjean rekordjánál, amit a francia szuperlágy gumin ért el, és mintegy hét tizeddel veri az eddigi második legjobbat, Nico Rosbergtől, amit viszont ő közepesen futott. A közepes a Pirelli szerint két másodperccel gyorsabb a szuperlágy guminál.
Nem volt jó napja a Mercinek és Lewis Hamiltonnak, a szokásos 100+ körének csak a felét tudta megtenni, ebéd után már ki sem jött az E-visszanyerő meghibásodása miatt. Ugyanígy nem mozdult a McLaren-Honda sem, amiben hidraulikai hiba vezetett motorcseréhez. Az angolok és a japánok elég rossz passzban vannak mindössze három tesztnappal a szezonkezdet előtt.
A második barcelonai teszt, 1. nap, végeredmény
1 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m23.500s - 103 kör
2 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1m24.276s 0.776s 122
3 Lewis Hamilton Mercedes 1m24.881s 1.381s 48
4 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 1m25.947s 2.447s 75
5 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1m26.177s 2.677s 75
6 Kimi Raikkonen Ferrari 1m26.327s 2.827s 80
7 Carlos Sainz Jr. Toro Rosso/Renault 1m26.962s 3.462s 86
8 Jenson Button McLaren/Honda 1m31.479s 7.979s 7