Esőkáosz, kicsúszások és taktikai csata után Hamiltoné a Monacói GP
További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Hatalmas esővel, a biztonsági autó mögött indult a 2016-os Monacói Nagydíj, amin így hét körig meg sem kezdődött a valódi verseny. Amint engedték a rendes tempót, az egyik Renault, Jolyon Palmer állt bele a falba, majd nem sokkal később Kimi Räikkönen csúszott meg a Ferrarival. Az ütközésben leszakadt a finn első szárnya, ami annyira beszorult a kocsi alá, hogy kénytelen volt egy kis küzdés után félreállni.
Az esőt és Nico Rosberg lassú tempóját kihasználva Daniel Ricciardo jó 15 másodperces előnyt szedett össze az élen. A Mercedesnél ez volt a határ, ekkor szóltak rá a németre, hogy álljon félre, és engedje el Lewis Hamiltont, hogy legyen esélyük a győzelemre, Rosberg pedig szó nélkül engedelmeskedett.
Jó tempóban zárkózott a bajnok, de nem előzéssel, hanem Ricciardo kerékcseréjével állt az élre az egyre száradó pályán, de Hamilton csak nem akart kimenni a boxba, és esőgumin körözött tovább, bőven a tűréshatáron túlmenve. De a gumik jól bírták, és az átmeneti esőgumira váltó Ricciardo sem tudott mit kezdeni vele, így az is belefért, hogy 4-5 körön teljesen száraz pályán tartsa fel a mercis az ausztrált. Ricciardo egy nagy támadást vállalt be, de Hamilton keményen maga mögött tudta tartani.
Amikor végre a Mercedesnél is eljött a kerékcsere ideje, újra más taktikát választottak, mint a Red Bull. Hamilton ultralágy gumikat kapott, egy körrel később Ricciardo pedig szuperlágyakat. Illetve csak kapott volna, ha a szerelői készültek volna – a csapat hibájából legalább 5 másodpercet bukott az ausztrál, aki hiába nyomta őrülten a kerékcsere előtti körében, csak Hamilton mögé tudott visszaérni.
Innentől egy kérdés maradt: kibírja-e Hamilton ultralágy szettje a végéig, vagy lesz még egy esélye Ricciardónak az előzésre a boxban. A pályán ugyanis nem tudott igazán közel kerülni, amint odaért a Mercedes mögé, az odalépett a gáznak, és újra leszakította.
Végül bírta a 45 kört az ultralágy, így Hamilton a harmadik helyről indulva másodszor is nyerni tudott Monacóban - 2008-ban szintén a harmadik pozícióból lett győztes. Az angolnak ráadásul ez volt pályafutása 44. futamgyőzelme, ezt már régóta szerette volna elérni, hiszen ezzel a rajtszámmal indul az F1-ben.
Hamilton és Ricciardo mögött némi meglepetésre a hatalmasat versenyző Sergio Pérez ért be a harmadik helyen a Force Indiával, ő a ferraris Sebastian Vettelt tartotta nagyon jól legalább fél futamon át. Nico Rosberg a másik Mercedesszel az utolsó körben vesztett egy helyet és így két pontot, a másik Force India-s Nico Hülkenberg ment el mellette.
A mezőny hátsó részében a futam elején, az eső elállta után hiába autózott nagyon jól Max Verstappen, a hétvége során harmadszor is túlvállalta magát, és a falban kötött ki a Red Bull-lal. A két Saubert egy kis belső kakaskodás ütötte ki, míg Danyiil Kvjat egy túl agresszív előzési manőver miatt állhatott ki idejekorán. Akkor Magnussennek ütközött, aki egy darabig még folytatni tudta a versenyt, de később ő is falnak ment.
Az összetettben továbbra is Nico Rosberg vezet, de előnye már csak 24 pont Lewis Hamilton előtt, a harmadik Daniel Ricciardo.
Helyezés | Versenyző | Csapat | Idő/Különbség |
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1h59m29.133s |
2. | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 7.252s |
3. | Sergio Pérez | Force India/Mercedes | 13.825s |
4. | Sebastian Vettel | Ferrari | 15.846s |
5. | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m25.076s |
6. | Nico Hülkenberg | Force India/Mercedes | 1m32.999s |
7. | Nico Rosberg | Mercedes | 1m33.290s |
8. | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 1 Lap |
9. | Jenson Button | McLaren/Honda | 1 Lap |
10. | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1 Lap |
11. | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1 Lap |
12. | Esteban Gutiérrez | Haas/Ferrari | 1 Lap |
13. | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 2 Laps |
14. | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | 2 Laps |
15. | Rio Haryanto | Manor/Mercedes | 2 Laps |
- | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | Kiesett |
- | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | Kiesett |
- | Max Verstappen | Red Bull/Renault | Kiesett |
- | Kevin Magnussen | Renault | Kiesett |
- | Danyiil Kvjat | Toro Rosso/Ferrari | Kiesett |
- | Kimi Räikkonen | Ferrari | Kiesett |
- | Jolyon Palmer | Renault | Kiesett |