További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Nico Rosberg szombati nem büntetése még legalább egy hétig téma lesz a Forma-1-ben, a futam után is erről beszéltek az érintettek a pályán. Sőt, a téma visszajön pénteken, mert Hamilton megmondta, hogy a hockenheimi futam péntekjén felveti a pilótabrífingen az esetet, és konkrét eligazítást kér a sárga zászlók kezeléséről.
Az időmérőn az volt a gond, hogy Nico Rosberg csak minimálisan lassított le az utolsó körében dupla, lengetett sárga zászlónál a 8-as kanyarban, így is a leggyorsabb szektoridőt autózta, és meg tudta szerezni a pole pozíciót. Órákkal később kivizsgálták az esetet, de nem büntették a felügyelők a németet, megtarthatta az első rajthelyet. Hamilton ezt nem igazán értette még a futam után sem.
"Ha dupla sárga van, fel kell készülnöd, hogy meg tudj állni. Nico ugyanolyan sebességgel ment a kanyar közepén, mint én ott egy körrel korábban, ha mondjuk van ott valaki a pályán, bajosan lassított volna le.
A ténnyel, hogy nem büntették, rossz üzenetet küldünk minden pilótának körülöttünk, illetve az alsóbb kategóriák versenyzőinek is. Vagyis most már elég egy tizedmásodpercet veszíteni egy dupla, lengetett sárgánál, ami az egyik legveszélyesebb helyzetre figyelmeztet. Eddig két tized volt az elvárt veszteség egy sima sárgánál, és fél másodperc kettőnél.
A következő futamon a pole-ért küzdünk, és dupla sárga zászlót látunk, most már tudjuk, hogy elég picit visszavennünk a gázt. Rendben van egy tizedet veszíteni, és a leggyorsabbnak lenni abban a szektorban - elemezte hosszan a helyzetet.
20 km/h rengeteg
Rosberg is elmondta, mit gondol, mi volt a helyzet, és hogy látja ő az esetet.
"Jelentősen csökkenteni kell a sebességedet, ezt kell tenni dupla sárgánál. 20 kilométer/órával lassabban mentem abban a kanyarban, 30 méterrel a fékezési pontom előtt elvettem a gázt, gurultam a kanyar közepéig. 20 kilométer/óra az F1-ben egy élet, konkrétan lassan mész. Minden biztonságos volt. Mivel lassabban mentem a kanyarba, szűkebben tudtam kanyarodni, és hamarabb gyorsíthattam. Nyilvánvaló eset volt a felügyelőknek is, ezért nem büntettek meg."
Fontos, hogy arról is beszélt, hogy szerinte az eső után a pálya még nem volt 100 százalékig száraz, azaz még gyorsult.
"Körről körre gyorsultunk, mert a pályán még vízfoltok voltak, száradt. Vagyis a körülmények nem ugyanolyanok voltak, mint korábban, nem voltak állandóak."
Ricciardo Hamilton mellett
A végén a Hamilton és Rosberg mögött harmadikként végző Daniel Ricciardo foglalta össze, mi a helyzet, és mi az ő problémája.
"Sima sárgát meg lehet úszni egy mikrolassulással, azt mutatjuk a felügyelőknek, hogy lassítottunk, pedig valójában nem. A dupla sárga jelentősebb, ezt nagyon meg kell különböztetni az egyetlen sárgától. Azt hiszem, emiatt nincs jó kedvünk jelenleg" - mondta az ausztrál.
A Hungaroringen megkérdeztük napjaink legjobb magyar autóversenyzőjét, Michelisz Norbertet is, aki szerint Rosberg manővere rendben volt, ő sem büntetett volna.