Lényegében minden pilóta kiszállt a kocsijából, tudják, hogy hosszabb szünetre kell számítani.
Kivizsgálásra. Ne feledjük, jövő héten újra futam, ha komolyabb ütést kapott, akkor gond lehet a Renault-nál, mert a hivatalos tartalékpilótájuk, Esteban Ocon épp most kezdett vezetni a Manornál.
Óriási sebességkülönbséggel ment el Hülkenberg mellett, Ricciardo lehet a következő, de ő 6 másodpercre jön az angol előtt. Mondjuk amilyen tempóban ellépett Hamilton Hülkenbergtől, hamar befoghatja.
Mögötte Ricciardo, Hülkenberg, Hamilton, Alonso és még Massa is lágyakon, a hetedik Pérez van csak az élmezőnyből még közepesen.
Kvjat, Grosjean, Vettel, Bottas és Gutiérrez egymáson a 16. körben.
1,2-1,5 másodpercre jön Hülkenberg mögött. Ricciardo hátránya is hasonló Rosberghez képest egyébként.
Másodszor is keményen védekezett a fiatal RBR-pilóta, vizsgálat egyelőre nincs.
Ez most nem biztos, hogy szabályos volt a hollandtól, lehet, hogy bünteti fogják emiatt.
A 11. körben. Ricciardo a második, Hülkenberg a harmadik, Hamilton pedig már támadja a negyedik Alonsót.
A sok virtuális és rendes safety car-menet miatt merült fel ez a németben. A csapat persze jelezte, hogy ez nem lehetséges, de majd az újabb felvezető kör alatt elégethet, amennyit csak tud.
Magnussen, Ericsson, Sainz, Button és Wehrlein szálltak már ki.
Tehát még van 10 percünk.
Lényegében minden pilóta kiszállt a kocsijából, tudják, hogy hosszabb szünetre kell számítani.
A 10. körben, annyi munka lesz azzal a gumifallal, hogy megállítják a futamot a szerelés idejére.
Ez rendesen borítja a gumitaktikákat, Rosberg és Ricciardo lágy gumijai sokáig húzhatják majd így. Ők még nem voltak a boxban, a harmadik Hülkenberg viszont már igen, de ő is lágyon versenyez most.
A 8. körben tart a verseny. Az újabb kerékcserékkel közben Alonso a 4., Hamilton az 5. helyen.
Magnussen óriási szerencséje, hogy oldalról kapta el a gumifalat, ahogy az Eau Rouge-ba gyorsítva megforgott. Ha szemből kapja el a gumifalat ilyen erővel, még rosszabb lett volna.
Hülkenberg, Pérez, Grosjean, Ocon és Räikkönen is.
Pedig Rosbergnek már 4 másodperc előnye volt az élen. A hatodik körben történt mindez.
Sainz, Wehrlein és Button futamának is vége.
A negyedik körben.
Hamilton a 12. helyen, ennyit jelent a sok kerékcsere, szerelés és összeakadás előttük.
Sainz kiesése miatt, hagyhatott gumidarabokat rendesen a pályán. Közben Massa is túl egy kerékcserén, amikor a harmadik kört kezdjük.
Vettel, Verstappen, Nasr, Button és Räikkönen is, Wehrlein mindta megállt volna. Sainz jobb hátsó defektet kapott, Räikkönen kocsija kigyulladt az orrkúpcsere közben.
Feljött a második helyre, Ricciardo a harmadik, Verstappen elkezdett visszaesni, az ő kocsija is megsérülhetett az első kanyarban.
Verstappen nem, megelőzte mindkét Ferrari, ők össze is akadtak, Vettel megforgott, Räikkönen szárnya meg leszakadt, ő is kezd lemaradni.
A többiek lágyon vannak, vagyis meg tudja támadni Rosberget már a rajt után egyből.