Hedvig
8 °C
22 °C
Index - In English In English Eng

F1: Jönnek a csukott szemes, padlógázas kanyarok

2016.11.08. 17:24

Jövőre a Forma-1-be jönnek a szélesebb, szélesebb szárnyú, szélesebb kerekű autók, sokkal nagyobb lesz a leszorítóerő, állítólag öt másodperccel gyorsabb körökre számíthatunk. A pilóták már nagyon várják az új kihívást, a gyorsabb autókat, de a jelenlegi legfiatalabb, Max Verstappen szerint annyira mégsem kell felkötni a gatyájukat: nem lesz nehezebb vezetni a kocsikat 2017-ben. Sőt.

Nem mondanám, hogy tökösebbnek kell lenni jövőre, mivel sokkal nagyobb lesz a tapadás, ami egyszerűbbé teheti a dolgunkat. A jelenlegi kocsikkal néha tényleg a határig kell menni pár gyors kanyarban, amiket nem lehet padlógázzal venni. Jövőre ezeket csukott szemmel vesszük be, padlógázon

- jósolta a 19 éves a Motorsport.com-on.

Természetesen a csukott szemmelt nem kell szó szerint érteni, de kvázi úgy lesz, mert akkora lesz a kanyarsebesség, hogy szinte a józan ész határain túl is képesek lesznek a kocsik befordulni.

Hamilton és Verstappen
Hamilton és Verstappen

De még érdekesebb talán, hogy mi fog felértékelődni a következő szezonban a holland szerint: a versenyző edzettsége.

A továbbiakban nem bevállalás kérdése, inkább fizikálisan kell nagyon erősnek lennünk. Összességében, amit a szimulátoron tapasztaltam, az alapján könnyebb lesz vezetni.

A szimulátor és a valóság között biztosan lesz majd különbség, de Verstappennek valószínűleg alapjában véve igaza lesz. 

Ha pedig a fizikai erőn múlik, az a mostani mezőnyből jó lehet különösen Lewis Hamiltonnak, aki talán a legfittebb manapság, legalábbis a Hungaroring idei kétórás időmérője és ugyanolyan hosszú futama után ezt szűrtük le: az angol épphogy megizzadt, Rosberg és Ricciardo teljesen kivolt.

Profitálhat az új F1-ből a szintén kondimániás Fernando Alonso, de nem kell izgulniuk a magasabb termetűeknek sem, mint a 180 magas Verstappen, vagy a közel akkora Ricciardo - ők könnyen tudnak még izmot felszedni.

De a többiek is alkalmazkodnak majd, az igazi tehetségek megoldják. A neccesebb helyzetben az újoncok lehetnek, mint például a múlt héten bemutatott 18 éves, Lance Stroll, akit a Williams szerződtetett. A fizikuma megvan, mert 180 magas, de a váltás az idei, F3-as autójából az F1-be óriási lesz, sokkal gyorsabb autóhoz kell alkalmazkodnia.