További Forma-1 cikkek
- Verstappen bebizonyította, hogy ő a legjobb pilóta az F1-ben, gyakorlatilag világbajnok lett
- Norris elköszönhet a világbajnoki címtől: Verstappen 17. helyről rajtolva nyerte a kaotikus Brazil Nagydíjat
- Elképesztő roncsderbi Brazíliában, Norrisé a pole, Verstappen csak a 17. helyről indulhat
- Alakul az újabb botrány az F1-ben, a Red Bull felnyomta a gumikkal állítólagosan trükköző McLarent
- Elmosta az eső a Brazil Nagydíj időmérőjét, rendkívül zsúfolt vasárnap vár Norrisékra
Meglepetéssel indult a 2017-es F1-szezon, hiszen Sebastian Vettel legyőzte a Mercedest, ami a sorozatnak összességében jót tett, hiszen megtörte a világbajnok istálló dominanciáját, maga a futam viszont egyáltalán nem marad emlékezetes.
Vettel futamgyőzelme is egy kerékcserén múlt, amikor Lewis Hamilton beragadt Max Verstappen mögé, minden el is dőlt. A leintésig nem hogy nem tudta megközelíteni a Ferrari német pilótáját, inkább leszakadt tőle, de máshol sem nagyon láttunk izgalmakat.
Az egész futamon összesen öt előzés volt, emeli ki a német Auto Motor und Sport, ami valójában csak három volt, mindjárt mondjuk is, hogy miért.
- A 9. körben Lance Stroll előzte meg Marcus Ericssont.
- A 18. körben Sergio Pérez hagyta le Carlos Sainzot.
- A 41. körben megint Sainzot előzték, a csapattárs Danyiil Kvjat ment el mellette.
- Az 51. körben pedig Esteban Ocon és Nico Hülkenberg hagyta ott Fernando Alonsót.
Na, az utóbbi duplát nem számoljuk, Alonso ugyanis a kör végén kiállt, tehát a rendszer sem rögzítette a kör végén a pozícióváltozást, ráadásul a McLaren-Honda is lelassulóban volt, nem volt érdem tehát az előzésben.
Ez 3 előzés a tavalyi 37-tel szemben, ami lesújtó szám. Főleg, ha azt nézzük, hogy a tavalyi szezonátlag 49,05 előzés volt futamonként. Ha maradna a 92 százalékos zuhanás – reméljük, hogy nem így lesz –, akkor 4-5 előzéssel kellene beérnünk minden versenyen, ami egyet jelentene azzal, hogy a Forma-1 meghalt.
Na de mi lehet az ok? A szélesebb, laposabb, a pályára sokkal jobban tapadó autók egész egyszerűen megnehezítik az előzést. Nico Hülkenberg is erről beszélt, aki a futam végén szuperlágy, tehát gyorsabb gumikon érte utol a Force Indiá-s Ocont, mégsem tudott vele mit kezdeni. „Sokkal több a zavaros levegő az új kocsik mögött. Vagy egy másodperccel gyorsabb voltam nála, mégsem tudtam megelőzni” – mondta a német.
És valóban, egyáltalán nem láttunk egymás nyakában autózó versenyzőket, mindenki tisztes távolságot hagyott (tartott) a másikhoz képest, helyenként valószínűleg pont azért, mert a felkavarodott levegőben nehezebben tudta volna kontroll alatt tartani saját kocsiját a kanyarokban.
Remélhetőleg a kté hosszú egyenessel is bíró sanghaji pályán ez változni fog. Ha nem, akkor minden az FIA kezében lesz, a Kínai Nagydíj után felülvizsgálják ugyanis a nyitható hátsó szárnyakra vonatkozó zónákat, hogy esetleg megnöveljék azokat. A 2017-es kocsiknak ugyanis jóval nagyobb a leszorító ereje, mint az előző években, így a nyitható szárnnyal kisebb előnyhöz jutnak a pilóták.