De nem sikerült neki, simán eljöttek a rajtnál, egyetlen koccanás sem volt. Ricciardo viszont feljött a negyedik helyre Räikkönen elé.
Legalábbis a számítógépes rendszerben, Giovinazzi balesete miatt ugyanis a boxon keresztül hozza a safety car a mezőnyt, van, aki már 4 kiállásnál tart a rendszer szerint.
Nincs büntetés, amiért fél kocsival rossz helyre állt fel. Vettel most a hatodik a kerékcserekáosz után.
Elképesztő mázlija volt a Mercedesnek. Mögötte Ricciardo, Räikkönen, Verstappen és Bottas a sorrend. Verstappen ugye a 17. helyről indult.
És mindenki más is.
Ahogy tegnap is, csak most a fal másik oldalán. Jöhet a rendes safety car.
Meglátjuk, hogy jól taktikázott-e a Mercedes, érdekes választás.
Öten maradtak intermediate gumikon az elején, Hamilton, Bottas, Ricciardo, Räikkönen és Verstappen. Mindenki más már slick gumikon, többnyire lágyakon.
A többség slickre váltott, de a két Mercedes még intermediate-en.
A Force India ért hozzá az azóta kieső Williamshez, a jobb elsőjével dobta meg Stroll bal hátsóját.
Stroll most szállt ki a kocsiból, VSC, amíg kimentik a pálya mellől a Williamset. Hülkenberg lágy gumikra váltott közben.
A kocsi fele kilógott a rajthelyéről.
Ennyi az egyik Williamsnek. Elég közel van a pályához a kocsi, jön-e a safety car?
Kockáztat a Renault is Sainzhoz hasonlóan.
De nem sikerült neki, simán eljöttek a rajtnál, egyetlen koccanás sem volt. Ricciardo viszont feljött a negyedik helyre Räikkönen elé.
Vettel rossz helyre állt fel, büntetés lehet belőle.
Mindenki simán el tudott indulni.
Méghozzá Carlos Sainz, mindenki más intermediate gumikon. Persze benne van, hogy a felvezetőkör végén kiállnak a boxba egy gyors cserére, és a mezőny után rajtol valaki már előmelegített slicken, de ez elég kockázatos taktika lenne.
Sainz egyébként szuperlágyakon van.
Egy kör 5451 méter. Mivel vizes, hideg pályán lesz a futam, szinte biztos, hogy végig, ezért a pályacsúcs nem lesz veszélyben. 17 fok van egyébként.
Pénteken elmaradt a második szabadedzés, mert a nagy köd és szmog miatt a mentőhelikopter nem tudott volna leszállni a kijelölt kórháznál. Van ugyan a pálya mellett egy közelebbi kórház is, közúton csak 5 km-re, de ez a forgalom miatt lett volna időben túl messze, ez ugyanis nem tud helikoptereket fogadni.
Emiatt merült fel rövid időre az is, hogy esetleg szombatra hoznák előre a futamot, akkor ugyanis kedvezőbb volt az előrejelzés, ám ezt végül elvetették.
Hogy ma ne legyen hasonló gond, baj esetén rendőri felvezetést kap majd a mentőautó a közeli kórházig, így bármilyen időjárási körülmények között meg tudják tartani a versenyt.
1. sor: Lewis Hamilton, Sebastian Vettel,
2. sor: Valtteri Bottas, Kimi Räikkönen,
3. sor: Daniel Ricciardo, Felipe Massa,
4. sor: Nico Hülkenberg, Sergio Pérez,
5. sor: Danyiil Kvjat, Lance Stroll,
6. sor: Carlos Sainz, Kevin Magnussen,
7. sor: Fernando Alonso, Marcus Ericsson,
8. sor: Stoffel Vandoorne, Max Verstappen,
9. sor: Esteban Ocon, Antonio Giovinazzi,
10. sor: Romain Grosjean, Jolyon Palmer.
A tegnapi balesete után kellett váltót cserélni a Sauberjében, ezért ő is öt rajthellyel hátrébb kerül.
Mindketten ötrajthelyes büntetést kaptak, amiért a szombati időmérőn Antonio Giovinazzi balesete után a sárga zászló ellenére nem lassítottak. Grosjean és Palmer a 17-18. helyeken végeztek eredetileg, vagyis a döntés értelmében az utolsó két helyről indulnak majd.
Egyik versenyző sem értett egyet a stewardokkal, a Haas-pilóta Romain Grosjean olyannyira, hogy Twitteren bizonygatta igazát.
So apppatently I made no effort to slow down and didn't abandon the lap... data shows a different point of view. Btw didn't even open my DRS pic.twitter.com/ONsbzb62hT
— Romain Grosjean (@RGrosjean) April 8, 2017
Furcsa formájú T-szárnyat tettek a McLarennél a cápauszonyra, ám a futamra nem hagyják ott a kocsin. Az ötletet viszont nem vetették el, Bahreinben újra próbálkoznak majd a jövő héten, egy némiképp módosított dizájnnal.
„Mindkét kocsin ott volt ma reggel, de van még pár dolog, amit ki kell javítanunk a formáján, úgyhogy nem használjuk a futamon. Az időmérőre is leszereltük őket” – mondta a szabadedzés után a versenyigazgató Eric Boullier.