Oktatófilmbe illően engedte el Button az élmezőnyt, senkit nem tartott fel egy tizednyire sem. Tanítani kellene. Igazi gentleman.
Räikkönen mögött, de a finn tudja, hogy más utolérni és más előzni. Hamilton 1,5 másodpercre Sainztól, de neki sem lesz könnyebb előzni.
Csak lenyomta Strollt, lemaradtunk róla. Előtte azt mondták neki, hogy túlmelegszik a motor, vagy előzzön, vagy szakadjon le, de csináljon valamit. Hát, előzött.
Közben Ricciardóé a leggyorsabb kör. Räikkönen szuperlágyon jött vissza a harmadik helyre.
Villámgyorsan feltették neki a szuperlágyakat, simán visszaér Verstappen elé.
A holland kerékcserén, szuperlágyon folytatja. Azt mondták neki, hogy ha Bottas kiment volna, akkor viszont maradjon a pályán mégis.
Csak a hátsó kettes tartotta fel Vetteléket, a német máris 3,6 másodperccel előzi Bottast, aki az előbb még feleekkora különbséggel követte. Verstappen viszont ottmaradt Bottason.
Oktatófilmbe illően engedte el Button az élmezőnyt, senkit nem tartott fel egy tizednyire sem. Tanítani kellene. Igazi gentleman.
Levágta a sikánt, más baj nincs.
Bottas is, lassan jöhetnek akár a kerékcserék is.
Betömörült az első négyes. Buttonék feltartják a Ferrarikat, el is engedte őket, Wehrlein lesz a következő, akinek félre kell állnia.
Elég nagy mentés volt, ő szuperlágyon megy, az jobban csúszik mindenki alatt.
Bottas beért 3,5 másodpercre Vettel mögé, Verstappen is közelíti az első hármast, érdekes. Wehrleint és Buttont éri utol a két Ferrari közben.
Még mindig 10., még mindig Kvjat mögött.
Lesz-e végre valami csata? Pérez megcsúszott kicsit, de semennyire nem maradt le ettől.
Az egykiállásos taktikán, a mezőny túlnyomó része valószínűleg ilyen stratégiával versenyez ma.
Nem Monacóban figyeli az eseményeket.
Egy másodpercet faragott a hátrányán Vettel mögött. Közben Hamilton beállt 1,7 másodpercre Kvjat mögé, nem akar túl közel menni hozzá, hiszen akkor jobban kopnának a gumijai.
1,7 másodpercre megközelítette Kvjatot, ha támadni nem is tudja, ha közelebb megy hozzá, talán képes annyira nyomás alá helyezni az oroszt, hogy az hibázzon.
Hülkenberg kiesésével és Pérez váratlan boxkiállásával lépett előre.
Szuperlágyra váltott a mexikói ezzel együtt, eléggé lifegett az első szárny bal széle, ütközhetett valakivel. Pérez a 16. helyre jött vissza Stroll mögé.
Hülkenberg ment egy fél kört erősen füstölgő váltóval, mielőtt az alagút előtt végre kiállt a bukótérbe.
Olajprobléma a kocsiban, a sebességváltó szállt el, félreáll a német, addig ment, amíg nem talált erre biztonságos helyet, hogy ne kelljen a biztonsági autót beküldeni.
Nem félek attól, hogy őrült módjára elkezdené támadni saját csapattársát. Ez persze azt is jelenti, hogy Bottas még jobban leszakadt közben, a mercis már 6 másodpercre a német mögött.
Räikkönen reméli, hogy semmi. A pályán szokatlanul csendesen csordogál a verseny, semmi dráma, egyelőre.
A Button-esetért, öt másodpercet kap a német, ha már nem áll ki újabb kerékcserére, akkor a versenyidejéhez adják hozzá. Ez rossz hír Buttonnak, mert így lehet, hogy a futam végéig nem tud majd Wehrlein elé kerülni.
Főleg, hogy a veszélyes indulással előzte meg Buttont, egyáltalán nem fair döntés ez.
Inkább nőnek, mint csökkennek a különbségek a versenyzők között.
Nem támad a világbajnok, nincs is nagyon hol, a kerékcserében bízik talán?
A német ultralágyon megy a Sauberben, mögötte Button, illetve a mérnöke tette azt a megjegyzést, hogy kophatnak a német gumijai.
Nála koptak legkevésbé a élen haladó pilóták közül, ha ma is tartja ezt, nem lehet baj.
Üzemi hőmérsékleten a gumik, 1:16.666 a finn leggyorsabb köre.
Az iménti boxutcás jelentről van szó.