Daniell Ricciardo majdnem abszolút körrekordja okozta a szenzációt a kétszer is megszakított első hungaroringi szabadedzésen. A Red Bull ausztrálja eredetileg is azt várta, hogy jól teljesítenek majd, de talán 1:18.486-os körre ő sem számított.
A két megszakításból az első az edzés harmadánál jött, a szezon elején a Sauberben versenyző, most egy Haasba beülő Antonio Giovinazzi csúszott bele a gumifalba, annyira megtörve az autóját, hogy lemaradjon az edzés többi részéről.
Előtte csapattársának, Romain Grosjeannak is volt egy nagyobb kicsúszása, de ő kisebb hátsószárny-sérüléssel megúszta.
Az edzés legvégén aztán Jolyon Palmer gázolta el saját elsőszárnyát, amit egy rázókövön hagyott el, a törmelék miatt ezért másodpercekkel korábban ért véget a szakasz.
Ami az időket illeti, a meglepően gyors Ricciardo mögött Kimi Räikkönen lett második a Ferrarival, majd jött Lewis Hamilton, Max Verstappen, Valtteri Bottas, és Sebastian Vettel, ő csak a hatodik helyen, a két McLaren és két Renault előtt.
Az M3-ason kifelé már ma megnyitották a közvetlen lejárót a Hungaroring felé, és két sorban álltak a kocsik, amik a Forma-1-re akarnak eljutni. Nem rossz hír ez, azt jelenti, sokan kijönnek a hétvégén az F1-re. Pénteken még nem szokott ekkora tumultus lenni.
A Hungaroringen csütörtökön késő este a Sauber és a Honda közölte, nem működnek együtt a következő szezontól, a japánok mégsem szállítanak motort a svájci csapatnak.
Az istálló gyorsan lépett is, péntek reggel bejelentették, maradnak a Ferrari-motornál. Idén az olaszok tavalyi motorjaival mennek, azt még nem tudni, ez jövőre is így marad-e, de sejthetően nem.
A csapat ugyanis nagyon hajlik arra, hogy beültesse a Ferrari fiatal tartalékversenyzőit Antonio Giovinazzi és Charles Leclercet. Az egyiküket mindenképp, de Wehrlein és Ericsson formáját nézve az sem lenne meglepetés, ha mindkettőt.
Csütörtökön elég hideg volt még Mogyoródon, mától folyamatos lesz a melegedés a hétvégén.
Követik a többiek is, most indul például Bottas.
Silverstone-ban tűnt fel a Red Bull riválisainak, hogy az első szárny széle nagy sebességnél kicsit meghajlott, ezt pedig egyből jelezték is, nehogy az RBR jogosulatlan előnyhöz jusson ebből. A szárnyelemet végül szabálytalannak találták, így a Hungaroringen már egy kisebb távtartóval kiegészített szárnnyal fut a Red Bull – ezt le is fotózta az Autosport, itt láthatják.
A Force Indiánál Alfonso Celis vezet Esetban Ocon helyén, a Haasnál pedig a Ferrari-tehetség Antonio Giovinazzi váltja Kevin Magnussent erre a fél órára.