A német háromszor volt hatodik idén, Sainz egy előzéssel első Renault-futamán ezen a helyen végezhet. Sainz volt már negyedik is egyébként, Szingapúrban, a Toro Rossóval, pont, amikor bejelentették, hogy – akkori állás szerint – 2018-tól a Renault-nál folytatja.
Ott már jó eséllyel világbajnok lehet Lewis Hamilton, 66 pont előnye van, vagyis veszthet 16-ot ott Vettelhez képest.
Ezzel Räikkönen visszakapja a dobogót, Verstappen a negyedik csak.
Vettel a második, Verstappen az utolsó pillanatban lett harmadik.
Räikkönen lelassult, a holland bevág mellé és elveszi a harmadik helyet. A 16. helyről indulva ért fel a dobogóra. Mintha elhagyta volna négy kerékkel a pályát, de védhető a manőver, Räikkönen kiszoríthatta. Vizsgálják is a manővert.
A plusz 3 pont is fontos. Hamilton, Vettel, Räikkönen, Verstappen és Bottas a sorrend az első ötben.
Nyilván számítógépes grafika, de ha ekkora sasok lennének, el is vihetnének pár kocsit menet közben.
Ocon elég messze jön mögötte, simán belefér, nehogy baj legyen a gumikkal.
Az első kanyarban támadt a holland, onnan még visszajött elé Bottas, de másodikra el tudott menni mellette. Verstappen a negyedik.
Egy körön belül két helyet veszthet a finn.
A célegyenes végén, miközben Bottas körözte volna Vandoorne-t. Okosan csinálta a német, Bottas ezt nagyon elnézte.
Ha megelőzi, akkor Räikkönen is elengedheti a németet.
Az utolsó helyre visszaeső Magnussenen ez nem segít, ő már 7 másodperc fölött van a svédhez képest, és folyamatosan távolodik, megsérült az az autó.
Ocon ellen megy a spanyol, de még nincs meg neki a hatodik hely. Közben vizsgálják Ericsson manőverét Magnussen ellen.
1:37.957-tel övé a legjobb kör. 1,7 másodpercre jön Bottas mögött, lassan támadhat.
Vettel körözte le éppen a Haast, amikor a dán összeért Marcus Ericssonnal, és megpördült. A svéd így előzött, de lehet, hogy ezért még büntetik majd. Így is elég nagy meglepetés azért, hogy a Sauber a 13. helyen megy.
11 másodpercre Räikkönen előtt, szóval nem kell aggódnia.
A német háromszor volt hatodik idén, Sainz egy előzéssel első Renault-futamán ezen a helyen végezhet. Sainz volt már negyedik is egyébként, Szingapúrban, a Toro Rossóval, pont, amikor bejelentették, hogy – akkori állás szerint – 2018-tól a Renault-nál folytatja.
9,3 másodperc a különbség, de 1,8 másodpercet vert a Mercire az előző körben.
Vettel beért 22 másodperc alá mögötte, vagyis nem tudna az első helyre visszajönni az angol. 9 másodperc az előnye Räikkönen előtt, megpróbál így végigmenni.
A spanyol a hatodik helyért harcol első renault-s futamán.
A hátsó egyenesben volt elég gyors, illetve utána a kigyorsítás során, Hamilton az első, Räikkönen a második most.
Räikkönen folyamatosan 1 másodpercen belül a másik finn mögött, de előzni nem tud, sőt, komolyan támadni sem.
1:38.060-t megy a holland, már nyert annyit, hogy ha Bottas és Räikkönen kijönnek még egy cserére, akkor eléjük kerül.
Akkor mindenki két kiálláson van? Vettel visszajött Verstappen elé, de most nagy lehet a csata közöttük. Bottasnak és Räikkönennek is jönnie kell, vagy megelőzik őket a cserével.
Másodszor a boxban a holland, a lágyról szuperlágyra vált a végére. Ötödik helyen folytatja, 20 másodpercre van Räikkönen mögött, van még ideje felzárkózni, sőt, az is lehet, hogy Raikkönenék jönnek még egy kerékcserére, és így alájuk vágtak ezzel.
Arra így is jó az üldözés, hogy Vettel levegőhöz jutott.