Räikkönen lelassult, a holland bevág mellé és elveszi a harmadik helyet. A 16. helyről indulva ért fel a dobogóra. Mintha elhagyta volna négy kerékkel a pályát, de védhető a manőver, Räikkönen kiszoríthatta. Vizsgálják is a manővert.
Amíg Bottas a tükörből vezet, a német elhúzhat a második helyen. Sőt, ha Räikkönen előzne, az még jobb lenne Vettelnek, kapna egy hátvédet. El is kezdett leszakadni Bottas Vettel mögül.
Egy Mercedes-Ferrari párharcot kapunk ezzel.
A spanyol első renault-s futamán már a hetedik, mehet Ocon után.
2 másodperc környékén a különbség, Bottas mögött 1,5-re Räikkönen, Verstappen pedig 4-re mögötte.
SImán nem tud előzni, viszont így utolérte Sainz. A mexikói úgy érzi, jobb a tempója a franciánál, de a felkavart levegő miatt nem tud elmenni mellette.
Feljött 1,6 másodpercre Bottas mögé. Verstappen 5 másodpercre jön a Ferrari mögött, és már nem annyira eszelős a tempója, mint az imént.
A két Force India saját tempóban, de egymás mögött folytathatja.
Ocon az első kanyarban akarta csapdába csalni a brazilt, de Massa még elfékezéssel is jobb volt. Rögtön utána Pérez is benézett Ocon mellé, hátha, de maradt a sorrend egyelőre.
Még mindig nem volt kerékcserén a brazil, de a tempóján már látszik, rettenetesen feltartja Ocont és Pérezt.
Ezért indult hátrébb a büntetések miatt, na de ahhoz, hogy ennyivel gyorsabb legyen mindenkinél, egy Saturn V-ös hordozórakétát kellett volna kapnia a szomszédos a NASA-központból.
5 másodpercről 3,8-ra csökkentette a hátrányát Vettel mögött. Verstappen ezzel a tempóval pillanatokon belül ott lesz Räikkönen mögött.
1:38.523-at, ezzel 1,5-2 másodperccel gyorsabb mindenkinél most, nincs más 1:40 alatt. Mi folyik itt?
A garázsba még vissza tud jönni, de nincs tovább, ez a Honda-motor is csődöt mondott.
Lágyakon folytatja ő is, az ötödik helyre, Massa elé jött vissza. A brazil kerékcseréje után mondjuk a top 10 sorrendjét.
Egyelőre nincs miért aggódnia a németnek. Sőt, Bottast inkább Räikkönen közelíti, még ha csak nagyon lassan is.
Az angol már volt kerékcserén, a holland még nem, de már lassan visszaveszi az első helyet önerőből. És hopp, ez meg is történt a hátsó szakaszon, kicsivel azután, ahol Vettelt előzte.
Ennyivel vezetett Vettelhez képest a kerékcsere előtt, mégis csak pont a német elé tudott visszajönni, majdnem elvesztve a helyét.
Vettelhez és Bottashoz hasonlóan, azonos taktikán tehát az eleje. Hamilton nem sokkal a Ferrari elé ért vissza, de hideg gumin is megtartotta a helyét.
8 másodperc a csapattárs Bottas előtt. A finn mögött egy másik finn, Räikkönen jön, majd Verstappen, és aztán a kerékcserét letudó Vettel.
Lágyakat kap a német, egy kiállás lenne a taktika? Verstappen mögé, az ötödik helyre jött vissza.
Pont, mire mondtuk, milyen elöl van, kiáll a pálya szélére az ausztrál. Motorhiba lehet, mert leparkol a füvön.
Elszállt a motor
– mondta a rádióban lemondóan.
1:40.102 szuperlágyon. Már a hatodik helyen, Verstappen mögött a többiek kerékcseréjének köszönhetően.
Lassan neki is érik egy kerékcsere? Bottas már 3 másodpercen belül a német mögött.
Ricciardo váltása a meglepőbb, de ki kellett hozni a gyorsabb Ferrari elől. Szuperlágyakat kapott az ausztrál.
És csapattárs Ricciardónál is jobb, de elég messze tőlük egyelőre. És ne feledjük, a holland szuperlágyon, a többiek ultralágyon vagyis ő még tovább gyorsulhat.
Szépen feljött a holland, már Räikkönen mögött jön, de a finn 8 másodpercre van előtte. Raikkönen és Ricciardo között viszont nincs sok különbség, olyannyira, hogy 1 másodpercen belül van.
2,5 másodperc már az angol előnye, Bottas közben 4,6 másodpercre jön Vettel mögött, és megszabadult Ricciardótól is. Lassan melegedett be a két Mercedes?
Ricciardo szúrt be kicsit furcsán, ha egyáltalán valaki bajban lehet, akkor ő.