Eső és Vettel-kiesés után Hamiltoné a Német GP
További Forma-1 cikkek
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
- Erre senki nem számított, óriási változás jöhet 2026-tól az F1-ben
- Lewis Hamilton diktálta a tempót a Las Vegas-i Nagydíj első napján
- Telik a pohár, a Formula–1-es pilótáknak kezd elegük lenni az FIA-ból
- Verstappen a bűnös városban biztosíthatja be negyedik világbajnoki címét
Az első helyről induló Sebastian Vettel jól kapta el a rajtot Német Nagydíjon, Valtteri Bottas nem is tudta megszorongatni a németet, miközben a 14. helyről rajtoló Lewis Hamilton fokozatosan zárkózott fel az élmezőnyhöz, és szinte villámgyorsan az ötödik helyen találta magát.
Az utolsó előtti helyről kezdő Daniel Ricciardo is rohamtempóban jött előre a Red Bull-lal, a 20. kör előtt nem sokkal már pontszerző helyen volt, majd gyorsan csatlakozott Lewis Hamilton mögé a hatodik helyre.
A futamot a következő jó 20 körben az esőtől való félelem határozta meg, a pilóták egy része elég korán kijött kerékcserére – Kimi Räikkönen kezdte a sort már a 15. körben –, míg többek bőven a 40. kör után is kint maradtak abban bízva, hogy az eső miatt nem kell felesleges boxkiállást végrehajtaniuk. Vettel a 26. körben ment kerékcserére, amiről csak a csapattárs Räikkönen mögé ért vissza, tíz perccel később pedig a csapat addig győzködte a finnt, hogy az vonakodva, de végül elengedte maga mellett a tényleg gyorsabbnak tűnő Vettelt.
Mire ide értünk, a messziről felzárkózó Daniel Ricciardo kiesett, az ausztrál a hatodik helyről volt kénytelen kiállni, amikor leállt alatta a Renault-motor.
Hamilton végül a 42. körig várt az esőre, és végül ő is ment kerékcserére – mint kiderült, két kört kellett volna csak kibírnia a csapadékig, ami rendesen megkavarta a sorrendet. Páran ha nem is egyből, de mentek eső, illetve átmeneti esőgumiért, de ők jártak rosszabbul, mert akkora eső sosem volt, hogy erre tényleg szükség legyen, így Fernando Alonso, Charles Leclerc, Pierre Gasly és Max Verstappen elég sokat vesztett.
Az 53. kör környékén picit ráerősített az eső, volt pár kicsúszás és megpördülés, majd Vettel fékezte el magát a hajtűkanyarnál, és a sóderágyon keresztül a falba csúszott, pedig 10 másodperces előnnyel haladhatott az élen.
A német drámai kiesése után beküldték a biztonsági autót, amit többen újabb kerékcserére használtak ki, csakhogy a nagy kavarodásban senki sem tudta, valóban kell-e az esőgumi, így Bottas elég sokat várt a garázs előtt, mire végül slickeken folytatta. Hamiltont is hívták volna kerékcserére, az angol viszont a boxutca bejáratánál az utolsó pillanatban gondolta meg magát, és kanyarodott vissza mégis a pályára, átvéve a vezetést.
A döntése bejött, nem lett akkora eső, amit ne bírtak volna el a száraz pályára való gumik. A biztonsági autó végül az 57. kör végén állt ki, és bár az újraindításnál Bottas megpróbálta megelőzni Hamiltont, a csapat megkérte, inkább a második helyet őrizze, hogy bebiztosítsák ezzel a Mercedes kettős győzelmét a hazai futamukon.
Innentől csak a kettős sikerre figyelt a Mercedes, amit meg is szerezték, Hamilton mögött Bottas és Räikkönen fért még fel a dobogóra. A leintés után elég nagy szünettel jelentették be, hogy vizsgálják Hamilton boxutcás manőverét, de végül a pilótának és a csapatnak sikerült meggyőznie a stewardokat arról, hogy nem volt nagy vétség, és egy figyelmeztetés ellenében megtarthatta a győzelmét Hamilton.
A futamgyőzelemmel Hamilton újra átvette a vezetést az összetettben, előnye 17 pont a második Sebastian Vettel előtt, így érkeznek a jövő heti Magyar Nagydíjra a Hungaroringre.
🏁 RACE CLASSIFICATION (Chequered flag) 🏁
— Formula 1 (@F1) July 22, 2018
Hamilton weathers the storm to take win number four of 2018!#GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/48pO4PnPw1