Hamilton: A Ferrari-csata szintet lépett
További Forma-1 cikkek
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
- Erre senki nem számított, óriási változás jöhet 2026-tól az F1-ben
- Lewis Hamilton diktálta a tempót a Las Vegas-i Nagydíj első napján
- Telik a pohár, a Formula–1-es pilótáknak kezd elegük lenni az FIA-ból
A legutóbbi, hockenheimi a legjobb győzelme?
Nehéz megmondani. Rengeteg versenyen vagyok túl, nehéz kiemelni egyet. Több mint kétszázszor indultam már, 11 évről beszélünk, de az biztos, ha a boldogságfaktort nézzük, a legutóbbi nagyon ott van. Mondjuk úgy, hogy az egyik legsikeresebb versenyem volt.
Úgy tűnik, a Ferrari és Sebastian Vettel idén megnehezíti a dolgát, felváltva vezetik a pontversenyt. Nem jobb, ha nyugodtabb szezonja van?
Utálom, ha a Forma-1 egyoldalú, gyűlölöm, ha bármi egyoldalú, a kihívás az, ha a lehető legerősebb ellen mehetek. Idén a Ferrari erősebb, különösen az elmúlt pár versenyen voltak felettünk. Több erő van a motorjukban, néhol sokkal több.
A csapatfőnöke, Toto Wolff Hockenheimben azt mondta, fél másodpercet buktak a Ferrarival szemben csak az egyenesekben.
Nem néztem meg pontosan az adatokat, de legalább három tizedet mondanék. Ez plusz 15-20 lóerőt jelent, ami óriási különbség. Különösen, hogy nem is vadonatúj motorból hozták ki. A srácokkal azon vagyunk, hogy még többet hozzunk ki magunkból, hogy jobb munkát végezzünk. A csapatom azon dolgozik, hogy a harmadik motorom még erősebb legyen, a leszorító erő még nagyobb legyen a kocsin.
Nagyobb erőfeszítésre van szükségünk a csapattól, mint valaha.
Tavaly már nagyon-nagyon kemény csatánk volt a Ferrarival, de idén szintet léptünk.
Hamilton segített a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálatnak
Egy pénteki pesti partin a modell Palvin Barbarával egy Mercedes-sportkocsiban gurult színpadra, hogy a vendégekkel együtt gyarapítsa azt a több mint 120 millió forintot, amit a német márka 20 év alatt a szervezet javára adományozott.
A Hungaroring viszont nem rossz ómen önnek.
Igen, ötször nyertem itt, és még kétszer kellett volna. Volt még egy esős futam, egyszer pedig pole-ból indultam, de elrontottam a rajtot. A Hungaroring közép- és alacsony sebességkategóriás pálya, nagyon agresszívnak kell lenni rajta, nagyon kell neki nyomni, későn kell fékezni. De ez fekszik a stílusomnak. Nagyon szeretem ezt a pályát, versenyezni viszont nehéz rajta, nehéz szorosan a másik kocsi nyomában maradni, így nem könnyű előzni sem.
Akkor végül is szereti a Magyar Nagydíjat, ugye?
Nem tudom, miért, de itt engem nagyon kedvelnek. Sőt, a magyar drukkerek még követnek is engem, más futamokra is elkísérnek, és ez nagyon nagyon jól esik.
Tavaly itt maradt pár napra a futam után is, tervez most ilyet?
Nem tudok. Előbb egy háromnapos konferenciára kell mennem, aztán Londonban lesz egy mítingem, aztán a legjobb barátom nősül. A bő háromhetes nyári szünetből úgy 10 napom marad kikapcsolódni. De Budapest gyönyörű, az építészete nyűgöz le igazán, az egyik kedvencem. Budapest menő város.
Megvolt a jegye a vb-döntőre
Hamilton gyerekként nem volt tehetségtelen futballista, egy srác volt jobb nála a sulijukban, Ashley Young: aki most a Manchester United és az angol válogatott balhátvédje. Nagyon drukkolt neki és az angol válogatottnak a vb-n, elődöntőbe jutottak, de végül csak negyedikek lettek.
„Megvolt a jegyem Moszkvába, csalódottabb voltam, mint életemben bármikor a futball miatt. Fiatal csapattal indultunk, nem számítottunk semmi ilyesmire. A döntőt azért megnéztem, és örülök, hogy a franciák nyertek, nagyszerű csapatuk van.”