Körbemennek, aztán jön a rajt is.
A nyolc után újabb 5-6 tizedet hozott Räikkönenen, de még mindig 11 másodpercre a Ferraritól az ausztrál, egyelőre nem kell csatát várni közöttük.
Vagy csak kikerült a forgalomból, nem mutatták egy ideje az ausztrált. Mindenesetre 8 tizedet hozott az előző körön Räikkönennel szemben, de inkább a finn ideje tűnik a szokottnál lassabbnak, ő kerülhetett valaki mögé.
Sőt, még távolodik is a finntől a papíron gyorsabb gumival.
A hetedik Alonsótól a 12. Strollig bezárólag, ők torzítják most a valós sorrendet. Az élen Hamilton, Verstappen, Vettel, Bottas, Räikkönen és Ricciardo a sorrend.
Az a nagy kérdés, meddig bírják majd a német Ferrariján az elég korán, 15 körrel ezelőtt felrakott ultralágy gumik?
Ez logikusabb váltás, mint Vettelé volt, az ausztrál innen végigmehet a lágynál gyorsabb keverékkel. A hatodik helyre jött vissza, Räikkönennel harcolhat majd, ha bejön a Red Bull húzása. A top 6 ezzel letudta a kerékcseréjét.
Már a 2019-es Ferrari, Red Bull csatákat gyakorolják? Gasly egyből ki is ment kerékcserére, ahogy elment mellette a Sauber, nem volt értelme tovább gyilkolni a gumikat.
Még a végén önerőből meg is előzi.
Ricciardónak is szóltak, hogy csöpöghet, de nagy esőt nem várnak.
A Sauber támad hátulról, de előzni nem tud. Kerékcsere nélkül vannak a 9-10. helyeken, ha kimennek a boxba, azért jelentősen visszaesnek majd.
Meg is mutatjuk, hogyan jött vissza a holland a kerékcsere után pár körrel ezelőtt.
Bottas és Alonso közé, a hatodik helyre jött vissza, ahogy várható volt, lágy gumikat kapott a finn. Ricciardo vezet ezzel most ideiglenesen.
De az első két pilóta (Räikkönen, Ricciardo), illetve egy középső nyolcas még nem volt a boxban, őket megvárjuk, aztán nézzük a sorrendet, előzést amúgy sem látunk, csak a kerékcserékkel.
Ők egykiállásos taktikán lehetnek, kérdés, mire várnak még? Vettel lehet a nagy vesztes, ha elkopnak a végére az ultralágyak alatta, és úgy kell még egyet cserélnie, hogy valójában semmit nem nyert az első ultralágyas etappal.
Egy tizeddel volt gyorsabb, mint a lágy gumin Hamilton és Verstappen. Vettel 2,6 másodpercre jön Verstappen mögött, holott támadnia kellene igazából.
Keményen tartotta az ívet, Vettel nem tehetett mást, elvette a gázt, a Ferrari beszorult Verstappen mögé, a holland visszaelőzte a kerékcserével, ráadásul a lassabb gumin. Ennyit vesztett Pérez mögött Vettel.
Átadja a vezetést Räikkönennek, és kimegy kerékcserére. A holland is lágy gumikor jön vissza, Vettel egyelőre a kakukktojás.
A kerékcserék miatt.
A finn is lágy gumikat kap, a Mercedesen belül nincs megosztott taktika. A finn Pérez mögé, a hetedik helyre jön vissza, Vettel közben ugyanis megelőzte a Force Indiát.
A mexikói 2-3 másodpercre jön Hamilton mögött, ha Vettel áthámozza magát a Force Indián, mehet az angol ellen, de más gumin, más taktikán vannak minden jel szerint.
Azonnal válaszolt Vettel kerékcseréjére, be is jött, az angol lágyakon, és Pérez elé jött vissza. Ezzel ő biztosan eljut a futam végéig, Hamilton egy, Vettel kétkiállásos taktikán lehet.
Némi meglepetés, megpróbálnak alávágni a Ferrarinak. Vettel a hetedik helyre, Pérez mögé jön vissza, elég nagy különbség van közöttük, nyomhatja neki, nem fogja feltartani a mexikói egy darabig. Ultralágyat kapott Vettel, talán innen végig akarnak érni azzal, de lehet, hogy ez kétkiállásos taktika lesz.
Már lassan a kerékcserére készülhet ezzel, próbál annyira elhúzni Vetteltől és a mezőny közepétől is, amennyire csak lehet. Ha Vettel megpróbálja tartani vele a tempót, akkor öli a saját gumiját is, érdekes húzás ez is. Közben már 1:44,929 Hamilton ideje.
Ennyit arról, hogy kopnak és lassulnak a hiperlágyak... Van még bennük tartalék ezek szerint.
Körről körre lassul a tempó elöl, Hamilton már csak 1:47,557-et tudott az előbb.
Vettel sem tudja nagyon leszakítani Verstappent, a holland végig 1 másodpercen belül jön a német mögött, de támadni nem tud. Ezért volt kulcsfontosságú, hogy a Ferrari az első körön, még a biztonsági autó előtt előzni tudott.
Mivel eléggé együtt van a mezőny, ha az elején a hiperlágyakat – nagy valószínűséggel – előbb kezdik majd leváltani, mint a mezőny közepén az ultralágyakat, akkor Hamiltonék a mezőny közepére kerülhetnek, és bár van hol előzni, de a forgalomban tuti nem lehet olyan tempót autózni, mint elöl zavartalanul. Érdekes lesz, hogyan alakul majd a stratégia a csapatoknál.
Picit spóroltak az élen haladók a nagyon gyorsan kopó hiperlágy gumival, így cserélni is ráérnek 1-2 körrel később az eredetileg tervezettnél, aztán jöhet majd a lágy szett, amivel végig tudnak majd menni.
Nem véletlen, hogy Perez úgy szólt be a boxba, h "sorry guys". Mindenkinek volt elég helye, csak Perez kocsija megcsúszott, és kilökte Ocont. Ő hibázott, véletlenül, de hibázott. 5 másodperc büntetés lenne az igazságos döntés. Minimum.
És 1,3 másodpercre növelte az előnyét az angol.