Kiestek: Lando Norris, Lance Stroll
Lewis Hamilton, Valtteri Bottas és Max Verstappen a három dobogós, a Ferrari nem fért be a top 3-ba.
Ha Grosjean nem hibázik, maradhat a sorrend közöttük.
Sainz és Kvjat már megelőzték a franciát, most Albon támadja, a még pontszerző 10. hely a tét, amiért küzdenek.
Most 1,5 másodperc van a két pilóta között a 3-4. helyen, ha valami nem változik gyorsan, megint dobogó nélkül zár a Ferrari.
Az egyes kanyarban talált külön ívet magának, előbb Magnussent támadta kétszer hiába, majd a mögüle érkező Carlos Sainz elől menekült a pályán kívülre, össze is ért a két felni.
Az angol 1:18,492-es kört ment, hihetetlenül gyors, el is lépett 3 másodpercre Bottastól. Bottas is kezdi leszakítani Verstappent, aki mögött viszont 1,2 másodpercre jön Vettel. A két Haas is közel van egymáshoz, de Magnussen egyelőre jól védekezik Grosjeannal szemben.
Carlos Sainz 9. helye is veszélyben, mögötte a két Toro Rosso jön szorosan Kvjat, Albon sorrendben.
Leclerc-t támadta, majd egyből megcsúszott, Kevin Magnussen pedig lecsapott erre a hibára azután, hogy picit a két Haas is összeért. Gasly végül megfogta a Red Bullt, és pont volt még annyi helye, hogy több kanyar után visszaverje Magnussen támadását.
Hamilton jól, ütemtelenül lépett oda a gázpedálnak, simán elment Bottastól. Mögöttük sem jött helycsere, maradt az eddigi sorrend, de Gasly centikre feljött Leclerc mögé.
Helyreáll a sorrend a biztonsági autó mögött, lassan a verseny is újraindul.
Legalábbis a fizikai sorrendet nézve, mert Toro Rossók és Renault-k követik a Mercedest, miközben a valódi sorrend szerint Hamilton, Bottas, Verstappen, Vettel, Leclerc, Gasly, Grosjean, Magnussen, Kvjat és Sainz a tíz pontszerző helyen.
A két Ferrari gondja a mögöttük már lágy gumin autózó Gasly lehet, aki a biztonsági autó miatt ugye odaért a nyakukba.
Azt kell majd eltakarítani, miközben a pilóták a gumik melegen tartásával foglalkoznak.
Közel is megy a safety carhoz, hogy ezzel próbálja egy kis gázadásra sarkallni.
A Ferrari is lép, Leclerc kemény gumijait cserélik le egy nagy hajrá reményében. Leclerc Vettel mögé, az ötödik helyre ért vissza, de közben már Gasly is a boxban.
Bottas pont letudta a kerékcseréjét, Hamilton viszont még nem. A biztonsági autó összefogja majd a mezőnyt, hatalmas kavarodás és verseny jöhet a végére.
Közepes gumival folytatja, ugyanolyan gumikon van, mint Vettel. A kerékcsere után 5,5 másodperc van köztük a 4-5. helyen, de nincs mesze tőlük Leclerc sem, a másik Ferrari alig 6 másodpercre megy Verstappen előtt.
1:20,065-öt ment a Ferrarival, saját csapattársát, Leclerc-t üldözve.
Majdnem 10 másodperc alá csökkent a hátránya Verstappen mögött, egy jobb körében akár 8 tizedet is tudott hozni a Red Bullon, amikor kihozták a második kerékcserére a németet. Közepes keveréken fejezi be a futamot, amit Gasly ötödik helyének megszerzésével folytathat.
Magnussent előzte meg a célegyenes végén, megszerezve a nyolcadik helyet. Albon a másik Toro Rossóval a 10., pont a Kvjat által most megelőzött Magnussen mögött jön.
Most tették Leclerc elé Vettelt, a német 11,5 másodperces lemaradással követi Verstappent, figyeljük, hogyan alakul a különbség.
Hamilton, Bottas, Verstappen, Leclerc, Vettel, Gasly, Grosjean, Magnussen, Kvjat, Hülkenberg a top 10 sorrendje, de Albon is elég közel jön Hülkenberg mögött a Toro Rossóval.
A Ferrari még nem szólt bele Leclerc és Vettel saját kis harcába, ám ezzel a dobogóra kerülést kockáztathatják. Leclerc félelmetesen gyors a kemény gumin, de kérdés, hogy meddig bírja majd ezt a tempót Verstappen mögött.
Verstappen is belassult kicsit, a Mercedesek kezdik felvenni a kerékcsere után a versenytempót, és leszakíthatják a Red Bullt. Verstappen nem is az első két helyért, hanem a harmadik pozícióért megy, amiért a két Ferrarival lesz nagy harcban.
Vettel közben 1 másodpercen belülre került a lassabb gumin haladó Leclerc mögött, újabb Ferrari-csata jöhet.
Kihozták előbb Bottast a 27., majd Hamilton a 28. körben kerékcserére. A finn közepes gumikat kapott, ahogy az angol is, simán értek vissza az első két helyre. Hamilton előnye 10 másodperc Bottas előtt, a finn mögött viszont csak 2 másodpercre jön Verstappen, aki ugye a leggyorsabb, lágy keverékű gumin megy.
A monacói kemény gumikat kapott, innen már elmegy a végéig. Vettel elé, jelenleg az ötödik helyre jött, de neki már nem kell még egy kerékcsere. Fura viszont, hogy mindkét Ferrarinál ugyanúgy a bal hátsó kerék nem ment fel, a kerékpisztollyal lehet a baj.
Övé most a leggyorsabb kör, de így is 48 másodpercre jön az élen haladó Hamiltontól, bár a címvédő még nem volt kerékcserén.
Verstappen így is a negyedik Leclerc mögött, Gasly jelenleg a nyolcadik, de Grosjeant és Albont biztosan visszaelőzi majd. Akik eddig kijöttek az első tízből, mind két kiálláson lehetnek, a lágy gumikat kapó Verstappen biztosan.
A bal hátsó kerék nehezen ment fel, Vettel Carlos Sainz elé, a 10. helyre jött vissza, nem így tervezték, talán a két Toro Rosso elé szerették volna visszaküldeni. Közepes gumikat kapott, azokon jobban teljesít a Ferrari.