Az angol 1:18,492-es kört ment, hihetetlenül gyors, el is lépett 3 másodpercre Bottastól. Bottas is kezdi leszakítani Verstappent, aki mögött viszont 1,2 másodpercre jön Vettel. A két Haas is közel van egymáshoz, de Magnussen egyelőre jól védekezik Grosjeannal szemben.
Carlos Sainz 9. helye is veszélyben, mögötte a két Toro Rosso jön szorosan Kvjat, Albon sorrendben.
3,7 másodperc alá faragta hátrányát a harmadik helyen továbbra is jó tempóban menő Verstappen mögött. Giovinazzi kivételével még senki nem volt kerékcserén, így a 20. kör környékén lassan már jöhet valaki, aki két kiállással számol.
Annyival nem gyorsabb az ausztrál a Renault-val, hogy előzni tudjon, talán majd a kerékcserével próbálkozhatnak előrébb kerülni. Leclerc közben már 3,5 másodpercre elment Vetteltől, Verstappenhez viszont nem közelít, csak az 5,5-6 másodperces hátrányát tartja a Red Bull mögött.
Ez csapatstratégia lehet, érezték, hogy a monacói gyorsabb, meglátjuk, be tudja-e érni Verstappent, hogy dobogós helyen legyen legalább egy Ferrari. Nem várt döntés ez az eddig Vettelt maximálisan támogató csapattól, de a lépés őket igazolhatja, Leclerc azonnal 1,5 másodpercre leszakította a csapattársat.
És Bottas is ekkora előnyt őriz Verstappen előtt. A két Ferrari tovább küzd egymással, köztük, illetve Sainz és Ricciardo között van a legnagyobb csata, de egyik fronton sem volt még előzés, Ricciardo továbbra is a 12. a Renault-val.
Nem komoly fenyegetés ez még a monacóitól az első kanyarban, de nagyon közel van egymáshoz a két Ferrari. Csapatutasítás még nem volt, sem arról, hogy ne bántsák egymást, sem arról, hogy Vettel engedje el Leclerc-t, egyelőre hagyják, hogy egymás között oldják meg.
Keményekkel folytatja, ami lassú, de legalább akár a futam végéig elég lehet. Az Alfa Romeo olasz pilótája egykiállásos taktikán lehet.
Ricciardo 7-8 tizedre követi a 11. Carlos Sainz McLarenjét, és a spanyol előtt a két Toro Rosso sincs valami messze. A két Mercedes tempója 2 tizeddel jobb Vesteappennél és fél másodpercet ver a két Ferrari idejére.
A holland simán tartja a harmadik helyét, egyáltalán nem tapad rá Vettel, ami nem túl jó hír a Ferrarinak.
Öt csapat foglalja el az első tíz helyet, a két Mercedes után jön Verstappen, majd a két Ferrari, aztán Pierre Gasly, mögötte pedig a két Haas és a két Toro Rosso a pontszerző helyeken.
Bottas Leclerc Ferrarijával is összeért, de nem esett vissza, Verstappen viszont bejött mindkét Ferrari elé a harmadik helyre.
Rendben elindult a mezőny a felvezetőkörre, az idő tökéletes, az aszfalt 42,3, a levegő 19,7 fokos.
Lágyról lágyra, majd közepesre váltva lehet a leggyorsabb taktika, 22, 23, illetve 21 köröket megtéve, de a kezdeti lágyról 27 kör után keményre áttérve hasonló tempót lehet futni. Meglátjuk, ki kockáztat egyik, vagy másik verzióval.
A mostani Spanyol Nagydíj lesz az utolsó, amin Dieter Zetsche tölti be a Mercedes fölött álló Daimler AG vezérigazgatói posztját. Emiatt persze nem lesz plusz nyomás Valtteri Bottason és Lewis Hamiltonon, de biztos egy kettős győzelemmel szeretnék búcsúztatni a főnököt.
Here’s to you, Dr. Z 👏👏👏
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) May 12, 2019
The #SpanishGP will be the Big Boss’ last race as CEO of @MercedesBenz! pic.twitter.com/ibMjyqnBRG
Kilencedszer indulhat majd az első helyről, korábban négyszer nyert időmérőt 2017-ben és kétszer 2018-ban. 2017-ben Ausztriában és Abu-Dzabiban is nyert az első helyről, Brazíliában második, Bahreinben pedig harmadik helyen intették le. Tavaly Ausztriában kiesett az élről indulva, Oroszországban pedig csapatutasítás miatt lett második Lewis Hamilton mögött, míg idén Kínában a második lett, Azerbajdzsánban, a legutóbbi futamon viszont nyert.
Összességében tehát nyolc pole-ból három futamgyőzelme, három második helye, egy harmadik pozíciója és egy kiesése van.
Nézzük is meg a rekordot jelentő kört, amivel a Mercedes finn pilótája sorban harmadik időmérőjét nyerte meg. Pályafutása során ez volt a kilencedik pole-t érő időmérős köre.
Nico Hülkenberg szabálytalan szárnycsere miatt megy a boxba, csapattársa, Daniel Ricciardo pedig még a legutóbbi futamon, Bakuban tolatott bele Danyiil Kvjatba, amiért három rajthelyes büntetést kapott. George Russell Williamsében és Antonio Giovinazzi Alfa Romeójában pedig váltót kellett cserélni, ezért mindketten öt hellyel kerültek hátrébb. Ezek után így néz ki a rajtsorrend:
A parc fermé megsértése miatt csak a boxutcából rajtolhat majd a szombati időmérőn eredetileg a 16. rajthelyet megszerző Nico Hülkenberg, aki részben saját hibája miatt esett ki a Q1-ben, a négyes kanyarban ugyanis elkapta a falat, amitől leszakadt az első szárnya.
Hülkenberg kocsijára egy más specifikációjú, régebbi első szárny került, ám a csere lejelentésekor ezt a Renault elfelejtette közölni az FIA-val, csak azt írták, hogy szárnyat cseréltek, de nem közölték, hogy típust is váltottak, mondván, eléggé hasonló típusra álltak vissza. Az FIA szerint viszont volt akkora különbség a két szárny között, amiről szólniuk kellett volna, így a Renault pilótája csak a boxból mehet majd a mezőny után.