Másfél év múlva jön az új Forma-1, de a döntéseket folyamatosan halasztgatják a 2021-es nagy szabályváltozások előtt. Két hete ültek össze legutóbb a csapatok az F1 irányítóival, de csak abban tudtak megállapodni, hogy októberig csúsztatják az új előírások rögzítését.
A mítingen jelen lehetett Lewis Hamilton is, aki világbajnokként a pilótákat képviselte. Korábban a versenyzőket sosem vonták be a szabályalkotásba, a mérnökök a fejesekkel döntöttek.
Hamilton üdvözölte, hogy végre ott lehetett, de kritizálta, amit ott látott.
"Lelkesítő, hogy beengedtek minket, nagyszerű. De a szabályalkotási időt kiterjesztették, nem véletlen, mert
szerintem sehol se tartanak ahhoz viszonyítva, mint kellene. Komoly változtatások szükségesek ahhoz képest, amit eddig döntöttek 2021-ről."
Hamilton az Autosportnak elmondta, az aerodinamikai módosításokon megy a vita, a legfontosabb, hogyan növeljék az előzések számát, amihez meg kell oldani, hogy a kocsik közelről tudják egymást követni. Jelenleg az a gond, hogy az autók olyan turbulenciát okoznak maguk mögött, ami meggátolja, hogy egy másik kocsi a sarkukba érjen.
Mi érezzük, milyen az autó, és akár pozitív, akár negatív a kritikánk, az csak segítheti a döntéseiket. Egyengetni szeretnénk a folyamatot, ha előjönnek valamilyen ötlettel, mi tudjuk azt mondani, ez szörnyen hatna a kocsira. Reméljük, a részvételünkkel menő változtatásokat sikerül összehozni.
Az F1 technikai részét irányító Ross Brawn nagyon örült Hamilton részvételének, "alig várja", hogy vele együtt dolgozhasson a 2021-es átalakításon. Azt viszont cáfolta, hogy a pilótákat eddig kizárták volna a döntésből, ami kissé fura, mert idáig valóban nem volt benne szerepük.
Októberig három mítingük lesz még a döntéshozóknak, Hamilton - de akár másik pilóta is - ott lehet mindegyiken, ha akar.