További Forma-1 cikkek
- Telik a pohár, a Formula–1-es pilótáknak kezd elegük lenni az FIA-ból
- Verstappen a bűnös városban biztosíthatja be negyedik világbajnoki címét
- Fellélegezhetnek az F1-szurkolók, 2031-ig biztosan marad az ikonikus nagydíj
- Mercedes-motorra vált a Renault tulajdonában lévő F1-es istálló
- Brazil pilóta érkezik az F1-be, Schumacher számára elúszott az utolsó esély
Meglepetésekkel teli az idei Forma-1-es bemutatószezon, a Haas csütörtökön a semmiből dobta be a VF20-as autó számítógéppel megmodellezett képét, a Mercedes pedig szintén váratlanul, négy nappal a pénteki, éles bemutató előtt nyilvánosságra hozta a 2020-as festést a 2019-es világbajnok autót modellként használva. Ez persze azt is jelenti, hogy egyelőre felesleges az újításokért böngészni az autót, azt majd pénteken mutatják csak meg.
Nem csak a hirtelen bemutató volt az egyetlen váratlan dolog, hanem az is, hogy a korábban megszokott ezüst, türkiz és fekete színek mellett nem túl jelentős mennyiségű bordó festés is került a világbajnok csapat autójára – az új szín érkezését egyébként már a hétvégén belengették.
A bordó szín persze nem véletlen. Egy 2019-ben bejelentett együttműködésre utal, ekkor kezdtek együtt dolgozni a 2 óra alatti maratoni világcsúcs mögött álló Ineos vegyipari céggel, ami többek között a világ legjobb kerékpárcsapatának a szponzora is. Azt kutatja közösen a két, saját területén kiemelkedő csapat, hogy, hogy milyen eredményeket lehet hasznosítani kölcsönösen mindkét sportágban. A kapocs immáron Mercedes autóján is látszik majd, a felső légbeömlő nyílása körüli rész, illetve a az első szárnyak két külső széle lett az Ineos mezéhez hasonlóan bordó festésű.
#WelcomeINEOS 👊 Our new 2020 @F1 livery = REVEALED!! 😍 pic.twitter.com/kf7eRjcPVu
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 10, 2020
A 2019-es együttműködést most jelentősen kibontották, aminek értelmében az Ineos és a Mercedes ötéves partnerségi megállapodást kötött. Ez újabb jel arra, hogy a német gyártó marad a Forma-1-ben a következő években, és nem tervez kiszállni a 2020-as szezon végén, a Daimler 15 ezer fős leépítése ellenére sem.
Ugyanezt erősíti, hogy Toto Wolff kiváló marketingplatformként említette a Forma-1-et, ahol a lehető legjobban tudják magukat megmutatni. Ugyanakkor a Mercedes csapatfőnöke azt is hozzátette, hogy az Inoes bevonásával az anyacég Daimler számára is kifzetődőbbé vált a Forma-1-es projekt, főleg a 2021-től életbe lépő költségplafonnal együtt.
A hivatalos csapatbemutatók dátumai
- február 11. – Ferrari
- február 12. – Red Bull
- február 12. – Renault
- február 13. – McLaren
- február 14. – Alpha Tauri (korábbi Toro Rosso)
- február 14. – Mercedes
- február 17. – Williams
- február 17. – Racing Points
- február 19. – Alfa Romeo
- február 19. – Haas