Amint bejelentette a Mercedes, hogy a rasszizmus elleni harcot támogatva, a Black Lives Matter mozgalom mellett kiállva feketére festik a 2020-as autójukat, elindult a találgatás, hogy a fekete borítással együtt nem lesz-e túlmelegedési problémájuk is egyben.
A kételyeket a csapat stratégiai igazgatója, James Vowles oszlatta el, elmondva, hogy semmi ilyen gond nincs az ezüstről feketére cserélt festés miatt. Méghozzá azért, mert a motorborítás belső oldalát egy nagyon vékony ezüstréteg borítja, aminek hővisszaverő hatása van, így a külső festésnek nincs hatása arra, hogy milyen hőmérséklet van a motortérben. Vowles megerősítette azt is, hogy semmiféle változást nem tapasztaltak a hőmérsékletek terén, és az egyes borítások között amúgy is minimális a hatásbeli különbség.
A váltó miatt inkább aggódhatnak
Az idénynyitó Osztrák Nagydíjon Valtteri Bottas futamgyőzelme is veszélybe került a váltó egyik szenzora miatt, ezért a Mercedes mindkét pilótájától plusz óvatosságot kért a kerékvetők érintésénél, nehogy egy szenzorhiba miatt a teljes motor leálljon.
A csapattól kiszivárgott információk szerint nem magával a váltóval van a gond, hanem az egyik biztonsági szenzorral, ami a kerékvetők okozta vibrációra folyamatosan bejelzett. Mivel az F1-kocsik motorjai elég komplex rendszernek számítanak, számtalan ilyen ellenőrző szenzor van bennük, amik adott esetben meggátolják, hogy komolyabb kár keletkezzen a motorban műszaki hiba esetén. A Mercedes esetében nem erről van szó, csak a szenzor túl érzékeny, ám ha menet közben leáll a motor, a végeredmény szempontjából nagyjából mindegy, miért tette azt.
A csapat szerint viszont nincs gyors megoldás a kérdésre, bár nyilván lázasan dolgoznak ezen. Olyannyira, hogy az angliai gyárban már a futam alatt elkezdték feltárni, hogyan lehetne kezelni a helyzetet. Ugyanakkor más pályákon, ahol kevésbé kell használni a kerékvetőket az ideális köridőhöz, nyilván kisebb mértékben jelenik majd meg ugyanez a probléma.