• Blog.hu
  • Fórum
  • Indavideó
  • Napi.hu
  • Dívány
  • Totalcar
  • Femina
  • Port.hu
  • We ❤︎ Budapest
  • Velvet
  • Címlap
  • Rovatok
  • Friss hírek
    • Facebook
    • Twitter
    • Tumblr
    • Reddit
  • Napi.hu
  • Dívány
  • Totalcar
  • Femina
  • Port.hu
  • We ❤︎ Budapest
  • Velvet
  • MARSRA magyar!
2023. 06. 07. szerda
Róbert
EUR 368,71 Ft USD 344,61 Ft GBP 428,81 Ft BUX 48 800 Ft OTP 11 150 Ft MOL 2 986 Ft
15 °C
23 °C
-80 °C
-21 °C
Belföld Külföld Gazdaság Kult Vélemény Tech-Tud Sport Fomo 24 Óra Blog Videó Podcast
  • Sport
  • Forma-1
  • mercedes
  • f1
  • forma-1

Hiába fekete, nem okoz túlmelegedést a Mercedes festése

-kg-
2020.07.09. 09:02
Index.hu logo

Kövesse az Indexet Facebookon is!

Követem!

A címlapról ajánljuk

Kapcsolódók (1)

Mercedes: Úgy nézett ki, hogy egyik autóval sem tudjuk befejezni a versenyt
A győztes Bottasnak és Hamiltonnak sem működött tökéletesen a sebességváltója, nem is tudták, mi okozza a problémát.

Amint bejelentette a Mercedes, hogy a rasszizmus elleni harcot támogatva, a Black Lives Matter mozgalom mellett kiállva feketére festik a 2020-as autójukat, elindult a találgatás, hogy a fekete borítással együtt nem lesz-e túlmelegedési problémájuk is egyben.

A kételyeket a csapat stratégiai igazgatója, James Vowles oszlatta el, elmondva, hogy semmi ilyen gond nincs az ezüstről feketére cserélt festés miatt. Méghozzá azért, mert a motorborítás belső oldalát egy nagyon vékony ezüstréteg borítja, aminek hővisszaverő hatása van, így a külső festésnek nincs hatása arra, hogy milyen hőmérséklet van a motortérben. Vowles megerősítette azt is, hogy semmiféle változást nem tapasztaltak a hőmérsékletek terén, és az egyes borítások között amúgy is minimális a hatásbeli különbség.

2020-07-05T144448Z 1070696615 RC22NH9AZA9Q RTRMADP 3 MOTOR-F1-AU
Fotó: Pool / Reuters

A váltó miatt inkább aggódhatnak

Az idénynyitó Osztrák Nagydíjon Valtteri Bottas futamgyőzelme is veszélybe került a váltó egyik szenzora miatt, ezért a Mercedes mindkét pilótájától plusz óvatosságot kért a kerékvetők érintésénél, nehogy egy szenzorhiba miatt a teljes motor leálljon.

A csapattól kiszivárgott információk szerint nem magával a váltóval van a gond, hanem az egyik biztonsági szenzorral, ami a kerékvetők okozta vibrációra folyamatosan bejelzett. Mivel az F1-kocsik motorjai elég komplex rendszernek számítanak, számtalan ilyen ellenőrző szenzor van bennük, amik adott esetben meggátolják, hogy komolyabb kár keletkezzen a motorban műszaki hiba esetén. A Mercedes esetében nem erről van szó, csak a szenzor túl érzékeny, ám ha menet közben leáll a motor, a végeredmény szempontjából nagyjából mindegy, miért tette azt.

A csapat szerint viszont nincs gyors megoldás a kérdésre, bár nyilván lázasan dolgoznak ezen. Olyannyira, hogy az angliai gyárban már a futam alatt elkezdték feltárni, hogyan lehetne kezelni a helyzetet. Ugyanakkor más pályákon, ahol kevésbé kell használni a kerékvetőket az ideális köridőhöz, nyilván kisebb mértékben jelenik majd meg ugyanez a probléma.

Ma is tanultam valamit 1-2-3-4.
Maradj otthon és tanulj valamit ...ma is, ...holnap is, ...holnapután is
Maradj otthon és tanulj valamit ...ma is, ...holnap is, ...holnapután is
Index.hu logo

Kövesse az Indexet Facebookon is!

Követem!

Ehhez a cikkhez ajánljuk



Bookline
Szinetár Miklós-Szinetár
Szinetár Miklós
Szinetár
5092 Ft
Jakupcsek Gabriella-A napos B oldal
Jakupcsek Gabriella
A napos B oldal
4667 Ft
Ingatlan.com
  • Tippek
  • Értéknövelő, energiatakarékos beruházások, amelyek gyorsan megtérülnek
Money.hu
  • Árfolyam
  • Jó hír a nyaralóknak: rég nem volt ilyen olcsó az euró
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok
  • Adatvédelmi elvek
  • Süti szabályzat
  • Süti beállítások
  • RSS
  • Állás
  • Márkabiztonság
  • © 1999-2023 Index.hu Zrt.