A Renault megóvta a Stájer Nagydíj végeredményét
További Forma-1 cikkek
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
- Erre senki nem számított, óriási változás jöhet 2026-tól az F1-ben
- Lewis Hamilton diktálta a tempót a Las Vegas-i Nagydíj első napján
- Telik a pohár, a Formula–1-es pilótáknak kezd elegük lenni az FIA-ból
- Verstappen a bűnös városban biztosíthatja be negyedik világbajnoki címét
Órákkal a leintés után megóvta a 2020-as Stájer Nagydíj végeredményét a Renault, ami kifejezetten a két Racing Point által elért eredmény jogosságát vitatja:
a francia gyári csapat szerint a hatodik helyen végző Sergio Pérez és a hetedik Lance Stroll autója szabálytalan volt, mert a Racing Point nem csak maga által tervezett meghatározott alkatrészeket használt.
A fellebbezés lényegében a februári, barcelonai teszten kirobbant botrányra utal vissza: a csapatok úgy érzik, hogy a 2020-as Racing Point valójában nem más, mint a 2019-es világbajnok Mercedes lemásolt verziója, ennek is köszönhetik a nagy előrelépést a két szezon között.
A Renault által beadott hivatalos óvás szerint a Racing Point nem minden, a kocsin található elemet saját fejlesztés és tervezés útján dolgozott ki, hanem tulajdonképpen készen kapták a Mercedestől – legalábbis a gyanú alapján. A Racing Point korábban elismerte, hogy a Mercedest követték a saját terveik megalkotásakor, ám azt tagadták, hogy eközben megsértették volna a vonatkozó szabályokat.
Az egyes, egymással együttműködő csapatok oszthatnak meg egymás között alkatrészeket, ám ezekre nagyon szigorú előírások vonatkoznak, és ezeket részletesen listázni is kell. A szabálykönyv szerint minden csapatnak saját magának kell megterveznie többek között a fékek hűtését szolgáló csatornákat, a kocsi karosszériáját, a bukókereteket, a pilótafülkét és az első ütközőzónát.
A Racing Pointot helyi idő szerint 19.20-ra hívták be meghallgatásra a versenybírók, akik megalapozottnak találták az óvást, annyira legalábbis mindenképp, hogy további, részletesebb vizsgálatot folytassanak le. Az ügyet ezért a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) továbbították, amely egy későbbi időpontban dönt majd.
A vizsgálat lefolytatásához bekérték a Racing Point 2020-as és a Mercedes 2019-es első és hátsó fékcsatornáit, hogy össze tudják hasonlítani azokat.
Kölcsön kenyér visszajár
Hét futammal ezelőtt, még a 2019-es szezonban a Racing Point adott be óvást – sikerrel – a Renault fékrendszere ellen. Az FIA akkori vizsgálata szerint a Renault előre programozott fékrendszert használt, ezért utólag kizárták őket a Japán Nagydíjról.