Hamilton hajszállal verte Bottast, övé a spanyol időmérő
További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
Felkavarodott kicsit az állóvíz a 2020-as Spanyol Nagydíj időmérőjére, a Haasok pénteki tempója szinte teljesen eltűnt a pénteki edzésekhez képest. A két Haas nem lassult péntekről szombatra, ehelyett inkább a mezőny többi része gyorsult – Romain Grosjean hajszállal volt csak lassabb, mint egy nappal korábban, ám míg akkor az ötödik helyen zárt, addig a szombati időmérő első szakaszában csak a 16., még kiesést jelentő helyig jutott.
A két Haas mellett kiesett a két Williams és Antonio Giovinazzi az egyik Alfa Romeóval, elindult és tovább is jutott viszont az az Esteban Ocon, aki a délben kezdődött harmadik szabadedzésen épp a haasos Kevin Magnussen hirtelen fékezése után a falba csapódott a Renault-val a kitérőmanőver közben, csúnyán összetörve a kocsi elejét.
A Q1 meglepetése a Racing Pointtól, azon belül is a koronavírusos megbetegedésből visszatérő Sergio Péreztől jött, aki Lewis Hamilton mögött a második helyen jutott tovább a legjobb 15-be, ráadásul a két Racing Point annyira jó időt autózott, hogy a végén ráértek egy szett lágy gumit megspórolni a későbbiekre.
Az időmérő középső szakaszában némileg váratlan húzás volt, hogy még a topesélyes Mercedesek és Max Verstappen is a lágy gumival hajtott ki a pályára – a szabályok szerint a futamot azzal a gumival kell kezdeni, amivel a Q2-ben a legjobb időt autózták a pilóták –, pedig ezek meglehetősen gyorsan koptak a spanyol hőségben, mindez pedig a 70. évforduló Nagydíján látott gumimenedzselési csatát vetíthet előre vasárnapra.
A Q2 végén Lewis Hamilton, Valtteri Bottas és Max Verstappen is olyan jó köridővel állt, hogy meg sem próbálkoztak eg második mért körrel, a mögöttük a továbbjutásért küzdő mezőnyből pedig a két Renault, Kimi Räikkönen, Danyiil Kvjat és Sebastian Vettel buktak el, kimaradva a top 10-ből – Vettel két ezredmásodperccel maradt el a továbbjutásról.
Az időmérő utolsó 12 perce leginkább arról szólt, meg tudja-e lepni az élen a két Mercedest Verstappen, illetve esetleg Verstappentől elvehető-e a harmadik hely. Végül kiderült, mindkettőre nem a válasz, Lewis Hamilton hajszállal megelőzve csapattársát behúzta pályafutása 92. időmérős győzelmét, amivel az első F1-pilóta lett, aki 150. alkalommal indulhat a rajtrács első sorából.
Amíg a két Mercedest 59 ezredmásodperc választotta el, addig Max Verstappen 7 tizedes hátránnyal jött már a harmadik helyen, mögötte pedig a két Racing Point zárta az időmérőt, így idén már sokadik alkalommal reménykedhetnek a rózsaszín csapatnál, hogy kis szerencsével a dobogóig juthatnak a futamon.