Verstappen simán nyert Imolában, Leclerc csúnyán eldobott egy dobogót
További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
A pénteki szabadedzés és az időmérő utolsó szakaszáig úgy festett, hogy a Ferrari fölényben lesz hazai versenyén, de akkor Carlos Sainz nagy hibája után Charles Leclerc is rontott egy kicsit, ez pedig pont elegendő volt végül a rengeteg piros zászlós szakaszt hozó kvalifikáción Max Verstappennek, hogy éljen az esélyével.
A szombati sprintfutamon aztán a monacói jobb rajtot véve a hajráig vezetett, akkor azonban elfogytak a gumijai, így a holland visszaelőzött, és az első rajtkocka mellé a nyolc pontot is bezsebelte. Sainz nagyot mentett, a 10. helyről indulva a negyedikre jött be, így izgalmas Red Bull–Ferrari-csatákra volt kilátás.
A vasárnapi rajt aztán rémálomszerű volt az olaszok számára, hiszen a páros oldalról rajtoló Leclerc visszacsúszott, Sainz pedig villámgyorsan kiesett Daniel Ricciardo hibája miatt, így a két Red Bull ellépett, Lando Norris pedig feltartotta Leclerc-t a biztonsági autó kimenetele után.
A nyolcadik körben jött össze a világbajnoki éllovasnak az előzés, miközben valamivel hátrébb George Russell kis túlzással csodát művelt a szenvedő Mercedesszel, hiszen nagy csatában Kevin Magnussent is megelőzte, és már az ötödik helyen haladt.
Leclerc szépen zárkózott Sergio Pérezre, de mielőtt az előzésre sor kerülhetett volna, a fokozatosan száradó körülmények miatt a mexikói a bokszba hajtott, majd Verstappen és Leclerc is követte – néhány pillanatig a monacói a második helyen haladt, de a már lényegesen jobb állapotra melegedő abroncsokon riválisa hamar visszaelőzte, így a táv harmadánál Verstappen, Pérez, Leclerc volt a képzeletbeli dobogósok sorrendje.
Ahogy a Ferrarin is elkezdtek működni a közepes keverékű gumik, villámgyorsan felért Pérez hátsójába, előzési manővert nem tudott megkezdeni, a Red Bull pedig ezt követően újra kicsit meglépett – mögöttük óriási légüres térben haladt Norris Russell előtt, miközben utóbbi csapattársa, Lewis Hamilton csak a 14. helyen szenvedett a Mercedesével (láthatóan feltartották ekkor már az előtte lévők).
Fél távhoz közeledve Pérez mért el egy féktávot, majd vágtatott át árkon-bokron, ezzel újra megkapta maga mögé szorosan Leclerc-t, de pont annyira volt nedves az ideális íven kívül minden, hogy DRS nélkül előzésre nemigen nyílt lehetősége igazából senkinek.
A 35. körben jött egy esély arra, hogy az unalmas vonatozgatás felpezsdüljön kicsit, ekkor engedélyezték ugyanis az állítható hátsó szárnyak használatát, más kérdés, hogy ekkor már csak a pontszerző helyeken kívüliek voltak ehhez megfelelő távolságban.
Ott viszont túl sokan, így POZÍCIÓT NYERNI megint csak senki nem tudott, „cserébe” a 41. kör elején elérkezett az a pont, amikor Max Verstappen lekörözte a hétszeres világbajnok Hamiltont.
A 47. körben Cunoda Juki mutatta be Magnussennel szemben, hogy azért lehet előzni ezen a pályán, míg Valtteri Bottas Russellre kezdett el kapaszkodni nagy tempóban.
Az 50. körben Leclerc megpróbálta beugratni Pérezéket egy kerékcserével, de Norris mögé tudott csak visszajönni, így a Red Bull-os simán elé jött vissza.
LECLERC Nem sokkal később így is bejött DRS-távolságba, és támadta ellenfelét, de nagyot hibázott, belecsúszott a falba, és bár visszajött, az orrkúpcsere után a kilencedik helyre esett hátra!
Hét körrel a vége előtt Bottas megérkezett Russell mögé, de a mercedeses utódja nagy csatában előtte tudott maradni, így ő lett a negyedik.
Leclerc kármentése végül 6. helyet ért, amivel 18 ponttal szerzett kevesebbet Verstappennél, előnye így 27-re csökkent.
FORMULA–1
EMILIA-ROMAGNA NAGYDÍJ
1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:32.07.986 óra
2. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) +16.527
3. Lando Norris (brit, McLaren) +34.834
4. George Russell (brit, Mercedes) +42.506
5. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo) +43.181
6. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) +56.072
7. Cunoda Juki (japán, AlphaTauri) +1:01.110
8. Sebastian Vettel (német, Aston Martin) +1:10.892
9. Kevin Magnussen (dán, Haas) +1:15.260
10. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) +1 kör
11. Alexander Albon (thaiföldi, Williams) +1 kör
12. Pierre Gasly (francia, AlphaTauri) +1 kör
13. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) +1 kör
14. Esteban Ocon (francia, Alpine) +1 kör
15. Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo) +1 kör
16. Nicholas Latifi (kanadai, Williams) +1 kör
17. Mick Schumacher (német, Haas) +1 kör
18. Daniel Ricciardo (ausztrál, McLaren) +1 kör
A világbajnokság állása
- Charles Leclerc (Ferrari) 86 pont
- Max Verstappen (Red Bull) 59
- Sergio Pérez (Red Bull) 54
- George Russell (Mercedes) 49
- Carlos Sainz (Ferrari) 38
- Lando Norris (McLaren) 35
- Lewis Hamilton (Mercedes) 28
- Valtteri Bottas (Alfa Romeo) 24
- Esteban Ocon (Alpine) 20
- Kevin Magnussen (Haas) 15
Konstruktőrök
- Ferrari 124 pont
- Red Bull 113
- Mercedes 77
- McLaren 46
- Alfa Romeo 25
- Alpine 22
- AlphaTauri 16
- Haas 15
- Aston Martin 5
- Williams 1
(Borítókép: Max Verstappen. Fotó: Dan Mullan / Getty Images )