A háromórás időlimit közeléhez érünk, így hátralévő körök helyett egy visszaszámláló órát jelenít meg az FIA. 33 perc van a versenyből.
LAP 35/77
— Formula 1 (@F1) May 29, 2022
Here's how things stand 👀#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/ZlgXaDJ2YY
Biztonsági autó mögül rajtol a mezőny. Áll a víz a pályán, extrém körülményekkel kell szembenéznie a csapatoknak.
Monte-Carlo utcáit már áztatja a folyamatos eső. Extrém eső gumikon rajtolhat a mezőny, az intermediate gumik nem megfelelőek jelen körülmények között.
A felvezető kört biztonsági autó mögött kezdi meg a mezőny, így esély van SC mögötti rajtra is.
Az FIA az esős körülmények miatt a rajt procedúrát felfüggesztette, hogy a csapatoknak legyen elég idejük a megfelelő gumik kiválasztására, és felhelyezésére.
A Pirelli, az F1 hivatalos gumiszállítója ideális esetben egy kiállást jósol a futamra. Az eső azonban mindent felboríthat, de ezt egyre későbbre prognosztizálják. A legújabb előrejelzések szerint már esős rajtunk lesz, a mezőny intermediate gumikon, azaz köztes esőgumikon kezdheti meg a futamot.
Which strategy do you think will be the quickest to the #MonacoGP podium? 🔮🏁#F1 #Fit4F1 #Formula1 #Pirelli #Pirelli150 @F1 pic.twitter.com/rLwJoFjYfE
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) May 29, 2022
A monacói verseny mindig nagyon különleges. Az egyik legrégebbi versenyhelyszínen. Rendkívül szűk utcákban kanyarognak az autók, ami a nézőknek különleges élvezet, a versenyzőknek és a mérnököknek is különleges kihívás. Nem sok olyan olyan helyet tudunk felsorolni a versenynaptárban, ahol a pálya egyenetlensége miatt cikázni kell az aszfalton (Casino tér után), de ez itt elfogadott, és természetes. Mint ahogy az is elfogadott, hogy a szűk kanyarok miatt más kormánygeometriára van szükség, hogy az autók be tudják venni a kanyarokat.
Elmondható, hogy az autók nem állnak fel kétszer teljesen ugyanolyan formában: minden versenyre jön valamilyen új fejlesztés, és emellett minden pálya valamilyen specifikus aero csomagot vagy futómű csomagot igényel. Monacoban viszont egyedi kormányrúdra van szükség, hogy az első kerekek megfelelő mértékben elforgathatók legyenek.
A monacói aszfaltcsíkot négy hete újraaszfaltozták, de a pilóták így is hatalmas egyenetlenségekre panaszkodnak. Lewis Hamilton például a pénteki szabadedzések után:
A második edzésre sikerült javulnunk, a tapadásunk sem rossz, de olyan szinten ráz az aszfalt, hogy a szemgolyóm lemegy a zoknimba..."
A Ferrari monacói pilótája szerezte meg az első helyet a szombati kvalifikáción. Mellőle csapattársa Carlos Sainz, majd az utolsó körében a Portier kanyarban falnak csapódó Sergio Pérez a harmadik helyről rajtol. A piros zászló miatt Verstappen már nem tudott javítani, így csak a negyedik lett.
Érdekesség, hogy Leclerc hazai pályán eddig egyszer sem tudott célba érni.
The starting order for Sunday 👀#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/6ERlTOEOsk
— Formula 1 (@F1) May 28, 2022
Az időjárás előrejelzések alapján nagy esély van az esőre, ami alapvetően boríthatja fel az erőviszonyokat. Leclerc nagy eséllyel indul a győzelem felé, habár a monacói még sosem nyert hazai pályán. De az aszfaltcsík karakterisztikájából adódóan az egyik legnehezebben előzhető pálya a versenynaptárban. Ha eső lesz akár egy McLaren vagy egy Mercedes is okozhat meglepetéseket.
Update: már esik az eső, nedves pályán rajtol a mezőny.
Weather update 👀
— Formula 1 (@F1) May 29, 2022
☁️🌥☁️#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/zHAklDoYhg
Hamarosan elrajtol a 2022-es Monacói Nagydíj a kultikus kaszinóvárosban Monte-Carlóban! Ha tehetik, tartsanak velünk!