A monacói nem engedi el a címvédőt, úgy tűnik, a Ferrari meccsben lehet végre, csak bízzunk benne, hogy a csapat nem szúr ki megint a versenyzőjével...
Ha kijönnek az olaszok is kereket cserélni, akkor a címvédő átveszi majd a vezetést, de sokkal használtabb gumikon lesz kint. Nagyon izgalmasan alakul ez a verseny eddig.
Nem viccelünk, már az E terven van Sainz a csapat közlése szerint, jelentsen ez bármit is. Gondoljunk bele, hogy hány forgatókönyv készül a csapatoknál egy-egy versenyre.
Hamilton és Verstappen csapott össze, mintha visszamentünk volna az időben egy évet. A Red Bull végül a hármas kanyarból kigyorsítva állva hagyta a Mercedest, de tegyük hozzá, hogy Verstappen új gumikkal van már kint.
A monacói három másodperccel vezet csapattársa előtt, jó a Ferrarik tempója, és úgy tűnik, a gumikkal sincs gondjuk.
A brit gyorsan megelőzte az eddig előtte autózó Haas párosát, Schumachert és Magnussent, és feljött a negyedik helyre.
Ez nem volt sok kör. Kemény keverék ment fel a Red Bullra. 3,2 mp volt a csere, ez sem jó.
Micsoda manőver! A négyes kanyarban újra bedobta a Ferrarit Verstappen mellé a belső ívre, kerék a keréken fordultak, de Leclerc autója betapadt, és átvette a vezetést, ez tanári volt.
Leclerc a hármas kanyar végén bevetődött a holland mellé, egymás mellett kanyarodtak, de ezt Verstappen még ki tudta védekezni, viszont Leclerc nem kopott le.
A Ferrari valóban gyors most. Verstappennek résen kell lennie, mert Leclerc ott lohol mögötte fél másodpercen belül.
A fiatal német ihletett formában vezet az elmúlt hetekben, és a tegnapi sprintfutamon tanárian védekezett Lewis Hamilton ellen, míg most kihasználta a hétszeres bajnok hibáját, és megelőzte. Pontosan ezt vártuk hetek óta Schumachertől!
Folyamatosan DRS-távolságon belül autózik a holland mögött Leclerc, a címvédőt viszont egyelőre védi a Red Bull remek végsebessége.
A monacói nem engedi el a címvédőt, úgy tűnik, a Ferrari meccsben lehet végre, csak bízzunk benne, hogy a csapat nem szúr ki megint a versenyzőjével...
Nem tudtak vele mit kezdeni a Ferrarik, míg hátrébb Russell és Pérez ütközött, de mind a ketten folytatni tudták a versenyt, igaz, a mexikói a mezőny végére esett vissza.
Hamarosan kezdődik a verseny, mindenki el tudta hagyni a rajtrácsot.
A gumiszállító az abroncsokkal kíméletesen bánó stájer pályára a leglágyabb kiosztást, a C3-C4-C5-ös gumikat hozta el a csapatoknak, míg ami a taktikát illeti, az egy kiállás tűnik a leggyorsabbnak.
The #Fit4F1 drivers will need to mind those G A P S in the #AustrianGP 🇦🇹#F1 #Formula1 #Pirelli #Pirelli150 @F1 pic.twitter.com/uRzBvB0MdX
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) July 9, 2022
Nem csak az idei szezonban, hanem ezen a pályán is, hiszen a vörösök utoljára 2003-ban tudtak itt nyerni, akkor a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher győzött. Azóta az olaszok egyszer sem tudtak győztes autót biztosítani versenyzőiknek. Ma lehet esélyük a sikerre!
Egészen elképesztő, egy zenei fesztivált idéző hangulatban telik az egész hétvége. A lelátókon a korábbi napokon is hömpölygött a narancsszínű tömeg, amely egy emberként szurkolt a holland Verstappennek. Ma is dübörög a zene, igazán jó lenne ott lenni a helyszínen!
And it's only Saturday! 😍#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/n6xmzXh0QJ
— Formula 1 (@F1) July 9, 2022
A szombati sprintkvalifikáción a holland simán győzött, érezhetően tempóelőnyben volt a Ferrari párosával szemben, Leclerc és Sainz ráadásul egymással csatázott és így lassították is egymást. Meglátjuk, hogy a mai főversenyen változik-e ez az erőviszony.
How they line up on Sunday 👀#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/W4VvDzWtHH
— Formula 1 (@F1) July 9, 2022
A magyar labdarúgó-válogatott kiválósága, az RB Leipzig kapusa, Gulácsi Péter is kint van az Osztrák Nagydíjon, aki természetesen Red Bull-sikert vár! Gulácsi mellett Orbán Vili is kint van a helyszínen!
Spielberg egy nagyon motorerő igényes pálya. Hosszú egyenesek vannak benne éles kanyarokkal és emellett óriási szint különbségek. Ez a képernyőn annyira nem jön ki, de a célegyenes előtti kanyar és az azt megelőző egyenes egy szánkópályának is kényelmesen elmenne.
A kanyarok érintési pontjain kívül magas fekvőrendőröket helyeztek el, így ha valaki rossz helyen hagyja el a pályát vagy szélesíti ki/vágja le a kanyart, úgy akár jelentős károkkal is számolhat az autó alján vagy a futóművön.
Hamarosan megkezdődik a 2022-es F1-es Osztrák Nagydíj, amelynek a legnagyobb esélyese Max Verstappen. A címvédő mögött viszont lesben áll a két Ferrari is. Tartsanak velünk!