- Sport
- Forma-1
- f1
- formula-1
- szabadedzések
- összefoglaló
- ferrari
- mercedes
- red bull
- max verstappen
- charles leclerc
Egyelőre a Ferrarik a leggyorsabbak a Hungaroringen
További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Idén 37. alkalommal rendezik meg a Formula–1-es Magyar Nagydíjat. A már kultikusnak mondható hungaroringi verseny a koronavírus-járványban is helytállt, idén pedig nagyobb érdeklődés övezi, mint valaha. A szervezők a hétvégére telt házzal számolnak, és egy eső által megspékelt, kiélezett, izgalmas versenyben bíznak.
A paddock Sebastian Vettel visszavonulásától volt hangos. A 35 éves négyszeres F1-es világbajnok csütörtökön bejelentette, hogy 15 év után végleg szögre akasztja bukósisakját, és jövőre már nem áll rajthoz F1-es nagydíjhétvégén.
A Ferrarinak ismét egy kudarc után kell felállnia, a Francia Nagydíjon ugyanis Charles Leclerc vezetői hiba következtében nullázott, így a világbajnoki tabellán egyre távolabb kerül a címvédő Max Verstappentől. Ráadásul a Mercedes is a vörösök nyakára esett Lewis Hamilton és George Russell francia dobogójának következtében.
A hétvége időjárását tekintve rendkívül változó körülmények várhatják a versenyzőket. A pénteki napon még rekkenő hőségben rendezték meg a szabadedzéseket, a szombati időmérőre az időjárás-előrejelzések viszont már szakadó esőt jósolnak.
Első szabadedzés
Szinte minden csapat azonnal a pályára hajtott, miután zöldre váltott a bokszutca lámpája. A levegő hőmérséklete ekkor már elérte a 33 fokot, az aszfalté pedig az extrémnek mondható 55 fokot.
Looking good in Budapest! 🇭🇺
— Formula 1 (@F1) July 29, 2022
It's a hot one today! ☀️#HungarianGP #F1 pic.twitter.com/0H67ee9afR
A hungaroringi pálya karakterisztikáját tekintve a lassabb, technikás és rendkívül nehezen előzhető pályák között szerepel a versenynaptárban. A mérnökök mindig magas leszorítóerős csomaggal készülnek erre az aszfaltcsíkra. A sok kanyar és a gyakori kigyorsítások miatt az aszfaltcsík rendkívül motorigényes tulajdonsággal rendelkezik, így a megbízhatóság itt kiemelt fontosságú.
Az első gyors körök után Charles Leclerc állt az élre, a monacói 1:20.225-ös időt futott, mögötte Max Verstappen és Carlos Sainz volt az első három sorrendje. Az élmenők aztán tovább javultak.
Ami a fejlesztéseket illeti, a McLaren és a Haas is jelentős fejlesztési csomaggal érkezett a Magyar Nagydíjra. A McLaren az első fékhűtőrendszeren és a diffúzoron eszközölt módosításokat, Kevin Magnussen autójára a Ferrarihoz szinte teljesen hasonló, kimélyített oldaldoboz-kialakítást szereltek. A Mercedes is hozott újításokat, a FIA-nak leadott dokumentumok alapján a wokingi gárda a glória, derékszárny, hátsó szárny területén végzett módosításokat.
A félidő után Mick Schumacher is megvillant, a német a hetedik helyre jött fel. Russell sem aprózta el, a brit 1:19.606-al a második pozíciót csípte meg. A Ferrari tovább javult, Sainz lágy keverékeken lépett fel az első helyre, a spanyol 1:18.750-s idővel állt az élre, aki az első gyakorlás végére már nem talált legyőzőre. A kissé eseménytelen első szabadedzést így Carlos Sainz húzta be, második helyen Max Verstappen, a harmadikon Charles Leclerc végzett.
Here's how FP1 finished 👀
— Formula 1 (@F1) July 29, 2022
Carlos Sainz tops the charts in our first session of the weekend 👊#HungarianGP #F1 pic.twitter.com/1rTT9as4Y4
Második szabadedzés
Az első szabadedzés után kiderült, hogy Max Verstappennél és Sebastian Vettelnél is váltót kell cserélni. A pilóták még a büntetés nélküli zónában vannak, a negyedik váltójukat használják majd, ami még a szabálykönyv szerint nem jár büntetéssel.
A megszokottak szerint kezdődött a második gyakorlás a Hungaroringen, az első félórában a csapatok időmérős szimulációt teljesítettek. A pálya hőmérséklete kissé mérséklődött, 49 fokos aszfalton kezdte meg a körözést az elsőként pályára hajtó és immár utolsó szezonját teljesítő Sebastian Vettel.
Az első próbálkozások után Charles Leclerc állt az élen 1:18.911-gyel, a monacóit Carlos Sainz követte, majd Max Verstappen hét tizedmásodperc lemaradással a harmadik helyet foglalta el.
Húsz perc elteltével Alexander Albonnál az egyes kanyar féktávján technikai probléma léphetett fel, az első kanyarban a thai kicsúszott, de vissza tudott menni a pályára, és folytatta az edzést.
A big lock-up caused Albon's Turn 1 troubles 🔍#HungarianGP #F1 pic.twitter.com/BDcpgMHehd
— Formula 1 (@F1) July 29, 2022
Lando Norris meglepetésre az élre állt, de nem sokáig birtokolhatta a vezető pozíciót, Leclerc 1:18.445-ös idővel átvette a vezetést. A második félórában a csapatok már versenyszimulációkat teljesítettek, így jelentős időjavulások nem történtek. A második gyakorláson így Charles Leclerc volt a leggyorsabb, a második Lando Norris lett, a harmadik helyet Carlos Sainz szerezte meg.
A hétvége programja szombaton 13.00-kor a harmadik szabadedzéssel, majd délután a 16.00-kor startoló időmérővel edzéssel folytatódik.
Ezt a cikket az Index szakmai együttműködő partnere, az egyForma készítette.
(Borítókép: Czeglédi Zsolt / MTI)