Egyelőre a Ferrarik a leggyorsabbak a Hungaroringen

DEBRE20220729047
2022.07.29. 18:20
A 37. Magyar Nagydíj pénteki napját a Ferrarik uralták. Az első szabadedzésen Carlos Sainz, míg a másodikon Charles Leclerc volt a leggyorsabb.

Idén 37. alkalommal rendezik meg a Formula–1-es Magyar Nagydíjat. A már kultikusnak mondható hungaroringi verseny a koronavírus-járványban is helytállt, idén pedig nagyobb érdeklődés övezi, mint valaha. A szervezők a hétvégére telt házzal számolnak, és egy eső által megspékelt, kiélezett, izgalmas versenyben bíznak.

A paddock Sebastian Vettel visszavonulásától volt hangos. A 35 éves négyszeres F1-es világbajnok csütörtökön bejelentette, hogy 15 év után végleg szögre akasztja bukósisakját, és jövőre már nem áll rajthoz F1-es nagydíjhétvégén.

A Ferrarinak ismét egy kudarc után kell felállnia, a Francia Nagydíjon ugyanis Charles Leclerc vezetői hiba következtében nullázott, így a világbajnoki tabellán egyre távolabb kerül a címvédő Max Verstappentől. Ráadásul a Mercedes is a vörösök nyakára esett Lewis Hamilton és George Russell francia dobogójának következtében.

A hétvége időjárását tekintve rendkívül változó körülmények várhatják a versenyzőket. A pénteki napon még rekkenő hőségben rendezték meg a szabadedzéseket, a szombati időmérőre az időjárás-előrejelzések viszont már szakadó esőt jósolnak.

Első szabadedzés

Szinte minden csapat azonnal a pályára hajtott, miután zöldre váltott a bokszutca lámpája. A levegő hőmérséklete ekkor már elérte a 33 fokot, az aszfalté pedig az extrémnek mondható 55 fokot.

A hungaroringi pálya karakterisztikáját tekintve a lassabb, technikás és rendkívül nehezen előzhető pályák között szerepel a versenynaptárban. A mérnökök mindig magas leszorítóerős csomaggal készülnek erre az aszfaltcsíkra. A sok kanyar és a gyakori kigyorsítások miatt az aszfaltcsík rendkívül motorigényes tulajdonsággal rendelkezik, így a megbízhatóság itt kiemelt fontosságú.

Az első gyors körök után Charles Leclerc állt az élre, a monacói 1:20.225-ös időt futott, mögötte Max Verstappen és Carlos Sainz volt az első három sorrendje. Az élmenők aztán tovább javultak.

Ami a fejlesztéseket illeti, a McLaren és a Haas is jelentős fejlesztési csomaggal érkezett a Magyar Nagydíjra. A McLaren az első fékhűtőrendszeren és a diffúzoron eszközölt módosításokat, Kevin Magnussen autójára a Ferrarihoz szinte teljesen hasonló, kimélyített oldaldoboz-kialakítást szereltek. A Mercedes is hozott újításokat, a FIA-nak leadott dokumentumok alapján a wokingi gárda a glória, derékszárny, hátsó szárny területén végzett módosításokat.

A félidő után Mick Schumacher is megvillant, a német a hetedik helyre jött fel. Russell sem aprózta el, a brit 1:19.606-al a második pozíciót csípte meg. A Ferrari tovább javult, Sainz lágy keverékeken lépett fel az első helyre, a spanyol 1:18.750-s idővel állt az élre, aki az első gyakorlás végére már nem talált legyőzőre. A kissé eseménytelen első szabadedzést így Carlos Sainz húzta be, második helyen Max Verstappen, a harmadikon Charles Leclerc végzett.

Második szabadedzés

Az első szabadedzés után kiderült, hogy Max Verstappennél és Sebastian Vettelnél is váltót kell cserélni. A pilóták még a büntetés nélküli zónában vannak, a negyedik váltójukat használják majd, ami még a szabálykönyv szerint nem jár büntetéssel.

A megszokottak szerint kezdődött a második gyakorlás a Hungaroringen, az első félórában a csapatok időmérős szimulációt teljesítettek. A pálya hőmérséklete kissé mérséklődött, 49 fokos aszfalton kezdte meg a körözést az elsőként pályára hajtó és immár utolsó szezonját teljesítő Sebastian Vettel.

Az első próbálkozások után Charles Leclerc állt az élen 1:18.911-gyel, a monacóit Carlos Sainz követte, majd Max Verstappen hét tizedmásodperc lemaradással a harmadik helyet foglalta el.

Húsz perc elteltével Alexander Albonnál az egyes kanyar féktávján technikai probléma léphetett fel, az első kanyarban a thai kicsúszott, de vissza tudott menni a pályára, és folytatta az edzést.

Lando Norris meglepetésre az élre állt, de nem sokáig birtokolhatta a vezető pozíciót, Leclerc 1:18.445-ös idővel átvette a vezetést. A második félórában a csapatok már versenyszimulációkat teljesítettek, így jelentős időjavulások nem történtek. A második gyakorláson így Charles Leclerc volt a leggyorsabb, a második Lando Norris lett, a harmadik helyet Carlos Sainz szerezte meg.

A hétvége programja szombaton 13.00-kor a harmadik szabadedzéssel, majd délután a 16.00-kor startoló időmérővel edzéssel folytatódik.

Ezt a cikket az Index szakmai együttműködő partnere, az egyForma készítette.

(Borítókép: Czeglédi Zsolt / MTI)