Az FIA versenybírái végül 10 másodpercet adtak utólag Alonsónak, így Russell a harmadik. Az M4 Sporton látott felvételeken nem igazán látszott tisztán, hogy melyik szerelő érhetett az autóhoz a büntetés letöltése közben.
Az FIA versenybírái szerint Alonso rosszul töltötte le a rá kiszabott 5 másodperces büntetést, így ismét meg fogják büntetni. Ha 5 másodpercet kap, a sorrend nem változik, és marad a harmadik helyen. Ha azonban 10 másodpercet kap, Russell lesz a harmadik, Alonso a negyedik.
Nem volt könnyű, hogy végigmenjek a mezőnyön, de nagyon boldog vagyok, hogy itt állhatok a dobogón. Beérem most a második hellyel
– mondta Max Verstappen a versenyt követő interjúban.
Micsoda szezonkezdet, teljesen megjósolhatatlan. Újra meg kell néznem a rajtot, hibáztam, amikor szóltak, tudtam, hogy még gyorsabban kell vezetnem. Nehéz futam volt, végig úgy nyomtam, mint egy időmérőn
– nyilatkozta a leintést követően a harmadik helyen beérő Fernando Alonso.
Keményebb lett ez a futam, mint vártam. Tavaly is a győzelemért mentem, most végre meg is szereztem. A csapat nagyon keményen dolgozott a hétvégén, rengeteg technikai problémánk volt. Nyomjuk tovább, jelenleg mi vagyunk a leggyorsabbak
– hangzott el Sergio Péreztől a futamot követő interjúban.
Pérez a tökéletes versenyt követően megnyerte a futamot, Verstappen a 15. helyről rajtolva a második lett, plusz a leggyorsabb körért járó bónuszpont is az övé. Alonso 5,1 másodpercet adott Russellnek, így ha ismét meg is büntetik, övé lesz a harmadik hely. A versenyzők sorrendje a célban:
Alonsónak rádión szóltak, hogy nem lenne baj, ha 5 másodpercnél nagyobb különbség lenne közte és Russell között a célba érésnél, mert kinézhet egy újabb 5 másodperces büntetés a csapatnak. Hogy pontosan miért, az nem derült ki, de benne van, hogy a versenybírák nem fogadták el a rajtnál kirótt büntetés letöltését. Russell és Alonso most odaléptek.
A 15. helyért Sargeant, Norris és Piastri vívnak ádáz harcot. Pont nem jár érte, büszkeség viszont annál inkább.
Mindkét Red Bullos pilóta borzolta a kedélyeket némi technikai problémáról való rádiózással, de a tempón ez egyáltalán nem látszik meg. Pérez 5,5 másodperccel áll Verstappen előtt, közben a 10. helyért Cunoda és Magnussen csatáznak.
Pérez a fékpedál útjáról panaszkodott a csapatnak a rádión, a Red Bull pilótái a tegnapi technikai hibát követően nagyon hipochonderek lettek.
A 37. körben kezdett panaszkodni rádión a holland, hogy furcsa zajokat hall hátulról, a féltengelyre panaszkodott, amely tegnap az időmérőn megadta magát. A csapattal folyamatosan egyeztetnek, a mérnökök szerint minden rendben van, Verstappen látványosan aggódik. Legalább ez hoz egy kis izgalmat a versenybe...
Pérez az élen, 5 másodperc az előnye Verstappennel szemben. Csendesedik a futam, az első tízben senki sem csatázik aktívan. A top 10 állása a 32. körben:
Stroll után Alexander Albon is kiesett a versenyből, a Williams pilótája fékproblémákról számolt be a rádión, versenyzésre alkalmatlan az autója, de a boxba el tudott evickélni.
Féltávnál járunk, nyitott hátsó szárnnyal Verstappen állva hagyta Alonsót a célegyenesben, és feljött a második helyre. Az élen továbbra is Pérez, 5,5 másodperc a mexikói előnye a hollanddal szemben.
Verstappen a DRS segítségével simán kikerülte Russellt, így a holland már a harmadik helyen. Előtte lőtávolon belül Alonso, a spanyol közel öt másodperccel van Pérez mögött.
Az ötödik helyre jött az előzéssel a hétszeres világbajnok, Sainz egész hétvégén szenved a nehezen vezethető Ferrarival. Hamilton így Max Verstappen nyomában van.
Az első öt sorrendje:
A mexikói addig húzta az újraindítást, amíg lehetett, így Alonso nem tudta megelőzni a szélárnyékból. Sőt, a spanyolnak a tükrét kellett figyelnie, mert Russell támadta őt az egyenesben.
A 20. kör végén kimegy a boxba a Safety Car, újraindul a verseny. Hamiltonon közepesen, mindenki más kemény keveréken az első tízben, ez kapóra jöhet a hétszeres világbajnoknak.
Pérez is megkapta a kemény keverékeket, a kerékcserét követően is az élen maradt. Alonso letöltötte a büntetését, amit az elrontott rajt miatt kapott, maradt a második. Minden versenyző teljesítette a kötelező boxkiállását, az első tíz sorrendje:
A második szektorban lengették a sárga zászlót, Lance Stroll állt félre. A pályára küldik a Safety Cart, de Stroll jó helyen áll, az autót gyorsan ki fogják menteni, nem lesz hosszú a biztonsági autós fázis.
A monacói is kemény keverékre váltott a lágyról, pont Lance Stroll elé ért vissza a 8. helyre.
A mezőny második fele a 15. körre már kiment a boxba, mindenki a kemény keveréket vette elő, ami Lewis Hamilton autóján ezen a futamon eddig nem működött túl jól. Az Aston Martinnál emiatt változtattak Alonso taktikáján is. Közben a negyedik helyről kiállt Sainz is egy kerékcserére, a spanyolnak is a fehér oldalfalú abroncsokat tették fel.
A monacói a 12. helyről rajtolva már az ötödik, előtte a csapattársa, Carlos Sainz. A spanyolt kihívták a boxba, erre az Aston Martin próbált Lance Strollal reagálni, a kanadai ment is a kerékcserére, Sainz viszont kint maradt. Remek húzás a Ferraritól, közben Leclerc mögött 1,6 másodperccel ott van Verstappen is.
A DRS segítségével nevetve ment el Verstappen Hamilton mellett a célegyenesben. A holland így a nyolcadik, előtte 2 másodperccel Charles Leclerc a hetedik helyen, aki épp Ocont próbálja legyűrni – a monacói DRS-távolságon belül van.
Leclerc végül megelőzi Hamiltont, feljön a hetedik helyre. A brit ráadásul az egyenesben való kígyózásért egy büntetést is kockáztatott, a versenybírák jelezték, hogy nincs több dobása a hétszeres világbajnoknak, a következő kihágás már büntetést von maga után. Verstappen közben már a kilencedik, előtte pedig Hamilton.
Pérez hiába próbálkozik, nem tudja lerázni a spanyolt, aki folyamatosan használhatja a DRS-t, mert végig 1 másodpercen belül maradt. A harmadik helyen Russell autózik, Alonsónak közel 4 másodperces előnye van már a brittel szemben.
Jelenleg Lewis Hamilton áll a hetedik helyen, de Gasly és Leclerc is szorosan a nyomában vannak. Hamilton kemény keverékeken van, Gasly közepesen, Leclerc lágyon. A monacóinak nagyon fontos lenne, hogy átrágja magát rajtuk, mert Verstappen mindjárt utoléri őt.
Amint lehetett DRS-t használni, Pérez folyamatosan tapadt Alonsóra. Az 1-es kanyarban sikerült bevetődnie a spanyol mellé, a kerekei ugyan kicsit blokkoltak, a pozíciót meg tudta tartani, és az abroncsok sem sérültek nagyon.
Rosszul állt be a rajtrácsra a spanyol, a versenybírák a második körben kiosztottak neki egy öt másodperces büntetést. A rádiózás során nem tűnt idegesnek Alonso, ezzel kell főznie az Aston Martinnak.