Rosszul állt be a rajtrácsra a spanyol, a versenybírák a második körben kiosztottak neki egy öt másodperces büntetést. A rádiózás során nem tűnt idegesnek Alonso, ezzel kell főznie az Aston Martinnak.
Fernando Alonsót megbüntették,de így is megtarthatta harmadik helyét.
Az FIA versenybírái végül 10 másodpercet adtak utólag Alonsónak, így Russell a harmadik. Az M4 Sporton látott felvételeken nem igazán látszott tisztán, hogy melyik szerelő érhetett az autóhoz a büntetés letöltése közben.
Az FIA versenybírái szerint Alonso rosszul töltötte le a rá kiszabott 5 másodperces büntetést, így ismét meg fogják büntetni. Ha 5 másodpercet kap, a sorrend nem változik, és marad a harmadik helyen. Ha azonban 10 másodpercet kap, Russell lesz a harmadik, Alonso a negyedik.
Nem volt könnyű, hogy végigmenjek a mezőnyön, de nagyon boldog vagyok, hogy itt állhatok a dobogón. Beérem most a második hellyel
– mondta Max Verstappen a versenyt követő interjúban.
Micsoda szezonkezdet, teljesen megjósolhatatlan. Újra meg kell néznem a rajtot, hibáztam, amikor szóltak, tudtam, hogy még gyorsabban kell vezetnem. Nehéz futam volt, végig úgy nyomtam, mint egy időmérőn
– nyilatkozta a leintést követően a harmadik helyen beérő Fernando Alonso.
Keményebb lett ez a futam, mint vártam. Tavaly is a győzelemért mentem, most végre meg is szereztem. A csapat nagyon keményen dolgozott a hétvégén, rengeteg technikai problémánk volt. Nyomjuk tovább, jelenleg mi vagyunk a leggyorsabbak
– hangzott el Sergio Péreztől a futamot követő interjúban.
Pérez a tökéletes versenyt követően megnyerte a futamot, Verstappen a 15. helyről rajtolva a második lett, plusz a leggyorsabb körért járó bónuszpont is az övé. Alonso 5,1 másodpercet adott Russellnek, így ha ismét meg is büntetik, övé lesz a harmadik hely. A versenyzők sorrendje a célban:
Alonsónak rádión szóltak, hogy nem lenne baj, ha 5 másodpercnél nagyobb különbség lenne közte és Russell között a célba érésnél, mert kinézhet egy újabb 5 másodperces büntetés a csapatnak. Hogy pontosan miért, az nem derült ki, de benne van, hogy a versenybírák nem fogadták el a rajtnál kirótt büntetés letöltését. Russell és Alonso most odaléptek.
A 15. helyért Sargeant, Norris és Piastri vívnak ádáz harcot. Pont nem jár érte, büszkeség viszont annál inkább.
Mindkét Red Bullos pilóta borzolta a kedélyeket némi technikai problémáról való rádiózással, de a tempón ez egyáltalán nem látszik meg. Pérez 5,5 másodperccel áll Verstappen előtt, közben a 10. helyért Cunoda és Magnussen csatáznak.
Pérez a fékpedál útjáról panaszkodott a csapatnak a rádión, a Red Bull pilótái a tegnapi technikai hibát követően nagyon hipochonderek lettek.
A 37. körben kezdett panaszkodni rádión a holland, hogy furcsa zajokat hall hátulról, a féltengelyre panaszkodott, amely tegnap az időmérőn megadta magát. A csapattal folyamatosan egyeztetnek, a mérnökök szerint minden rendben van, Verstappen látványosan aggódik. Legalább ez hoz egy kis izgalmat a versenybe...
Pérez az élen, 5 másodperc az előnye Verstappennel szemben. Csendesedik a futam, az első tízben senki sem csatázik aktívan. A top 10 állása a 32. körben:
Stroll után Alexander Albon is kiesett a versenyből, a Williams pilótája fékproblémákról számolt be a rádión, versenyzésre alkalmatlan az autója, de a boxba el tudott evickélni.
Féltávnál járunk, nyitott hátsó szárnnyal Verstappen állva hagyta Alonsót a célegyenesben, és feljött a második helyre. Az élen továbbra is Pérez, 5,5 másodperc a mexikói előnye a hollanddal szemben.
Verstappen a DRS segítségével simán kikerülte Russellt, így a holland már a harmadik helyen. Előtte lőtávolon belül Alonso, a spanyol közel öt másodperccel van Pérez mögött.
Az ötödik helyre jött az előzéssel a hétszeres világbajnok, Sainz egész hétvégén szenved a nehezen vezethető Ferrarival. Hamilton így Max Verstappen nyomában van.
Az első öt sorrendje:
A mexikói addig húzta az újraindítást, amíg lehetett, így Alonso nem tudta megelőzni a szélárnyékból. Sőt, a spanyolnak a tükrét kellett figyelnie, mert Russell támadta őt az egyenesben.
A 20. kör végén kimegy a boxba a Safety Car, újraindul a verseny. Hamiltonon közepesen, mindenki más kemény keveréken az első tízben, ez kapóra jöhet a hétszeres világbajnoknak.
Pérez is megkapta a kemény keverékeket, a kerékcserét követően is az élen maradt. Alonso letöltötte a büntetését, amit az elrontott rajt miatt kapott, maradt a második. Minden versenyző teljesítette a kötelező boxkiállását, az első tíz sorrendje:
A második szektorban lengették a sárga zászlót, Lance Stroll állt félre. A pályára küldik a Safety Cart, de Stroll jó helyen áll, az autót gyorsan ki fogják menteni, nem lesz hosszú a biztonsági autós fázis.
A monacói is kemény keverékre váltott a lágyról, pont Lance Stroll elé ért vissza a 8. helyre.
A mezőny második fele a 15. körre már kiment a boxba, mindenki a kemény keveréket vette elő, ami Lewis Hamilton autóján ezen a futamon eddig nem működött túl jól. Az Aston Martinnál emiatt változtattak Alonso taktikáján is. Közben a negyedik helyről kiállt Sainz is egy kerékcserére, a spanyolnak is a fehér oldalfalú abroncsokat tették fel.
A monacói a 12. helyről rajtolva már az ötödik, előtte a csapattársa, Carlos Sainz. A spanyolt kihívták a boxba, erre az Aston Martin próbált Lance Strollal reagálni, a kanadai ment is a kerékcserére, Sainz viszont kint maradt. Remek húzás a Ferraritól, közben Leclerc mögött 1,6 másodperccel ott van Verstappen is.
A DRS segítségével nevetve ment el Verstappen Hamilton mellett a célegyenesben. A holland így a nyolcadik, előtte 2 másodperccel Charles Leclerc a hetedik helyen, aki épp Ocont próbálja legyűrni – a monacói DRS-távolságon belül van.
Leclerc végül megelőzi Hamiltont, feljön a hetedik helyre. A brit ráadásul az egyenesben való kígyózásért egy büntetést is kockáztatott, a versenybírák jelezték, hogy nincs több dobása a hétszeres világbajnoknak, a következő kihágás már büntetést von maga után. Verstappen közben már a kilencedik, előtte pedig Hamilton.
Pérez hiába próbálkozik, nem tudja lerázni a spanyolt, aki folyamatosan használhatja a DRS-t, mert végig 1 másodpercen belül maradt. A harmadik helyen Russell autózik, Alonsónak közel 4 másodperces előnye van már a brittel szemben.
Jelenleg Lewis Hamilton áll a hetedik helyen, de Gasly és Leclerc is szorosan a nyomában vannak. Hamilton kemény keverékeken van, Gasly közepesen, Leclerc lágyon. A monacóinak nagyon fontos lenne, hogy átrágja magát rajtuk, mert Verstappen mindjárt utoléri őt.
Amint lehetett DRS-t használni, Pérez folyamatosan tapadt Alonsóra. Az 1-es kanyarban sikerült bevetődnie a spanyol mellé, a kerekei ugyan kicsit blokkoltak, a pozíciót meg tudta tartani, és az abroncsok sem sérültek nagyon.
Rosszul állt be a rajtrácsra a spanyol, a versenybírák a második körben kiosztottak neki egy öt másodperces büntetést. A rádiózás során nem tűnt idegesnek Alonso, ezzel kell főznie az Aston Martinnak.