Miután csúnyán odacsapta oldalról a Mercedest, majd a defektes autót visszavitte a bokszba, ismét a pályán George Russell. Rádión arról beszélt, hogy vezethető az autó, bár úgy tűnik, mintha az ütéstől a futómű nagyon elállítódott volna. Az utolsó helyről próbálkozik ismét a brit.
A holland nagyon elhúzott az élen, Hamilton mögött viszont komoly vonatozás megy, szinte mindenki nyitott hátsó szárnnyal mehet.
Gyorsan elvontatták a meghibásodó Williamst, ismét éles a futam!
Rádión utasították a Williams versenyzőjét, hogy azonnal állítsa le az autóját. A kettes szektorban sárga zászlót lengetnek emiatt. A versenyirányítás virtuális biztonsági-autós fázist vezetett be, amíg el nem vontatják Sargeant autóját.
Alonso a DRS segítségével próbálkozik megelőzni Hamiltont, de a brit kitartóan védekezik. Russell közben lemaradt a spanyolról.
Mire megtették a három kört, amely után már használható az állítható hátsószárny, Verstappen 1,5 másodperc előnyt dolgozott ki magának az élen Hamiltonhoz képest. Az első tíz sorrendje az ötödik körben:
A középmezőnyből rajtoló Pérez és Sainz majdnem kiütötték egymást a sikánban, a bukótérből kellett visszajönniük. Végül baleset nélkül megúszták, bár a pálya másik részén Magnussen majdnem beleszállt hátulról Pérezbe.
Baleset nélkül elrajtolt a mezőny, de az első kanyarban már Lewis Hamilton fordult Alonso előtt. Russell szintén támadja a spanyolt.
Gyönyörű napos időben indultak el a felvezető körre a pilóták. Hamarosan visszaérnek a rajtrácsra!
A két Mercedes a második sorból vághat neki a versenynek, és bár a hideg esős körülmények között továbbra is szenvednek a gumikkal, a mai napon szárazon jó esélyük lehet Alonsót megelőzni.
A Ferrari számára viszont folytatódott a vesszőfutás, Sainz a harmadik szabadedzésen összetörte az autót, az időmérőn Leclerc kiesett a Q2-ben, Sainzot viszont megbüntették feltartás miatt, így ő hiába jutott tovább a Q3-ba, a 11. helyről rajtolhat. Leclec így a 10.-ről indul, de ez sem egy népünnepély a monacói számára.
Ráadásul Leclerc Gilles Villeneuve előtt tisztelgő sisakfestése miatt is volt egy kis balhé a bokszutcában. A kanadai Ferrari-legenda fia, Jacques sokkolónak nevezte, hogy meglátta apja ikonikus festését Leclerc sisakján, miután a családdal ezt senki sem beszélte meg. Jacques elmondta, neki egyébként ezzel semmilyen problémája nincs személyesen, a testvére, Melanie viszont csúnyán kiakadt emiatt.
1. | Verstappen | Red Bull |
2. | Alonso | Aston Martin |
3. | Hamilton | Mercedes |
4. | Russell | Mercedes |
5. | Hülkenberg | Haas |
6. | Ocon | Alpine |
7. | Norris | McLaren |
8. | Piastri | McLaren |
9. | Albon | Williams |
10. | Leclerc | Ferrari |
11. | Sainz | Ferrari |
12. | Pérez | Red Bull |
13. | Magnussen | Haas |
14. | Bottas | Alfa Romeo |
15. | Gasly | Alpine |
16. | Stroll | Aston Martin |
17 . | De Vries | AlphaTauri |
18. | Sargeant | Williams |
19. | Cunoda | AlphaTauri |
20. | Csou | Alfa Romeo |
A kvalifikációt szokás szerint Max Verstappen nyerte meg, a második helyre viszont óriási meglepetésre Nico Hülkenberg hozta be a Haast, a harmadik pedig Fernando Alonso lett. A romló körülmények között a Q3-ban Oscar Piastri tette a falba a McLarent, így jött össze a bravúr Hülkenbergnek.
Nem sokáig örülhetett azonban az első soros start lehetőségének a német, az FIA három helyes rajtbüntetéssel sújtotta. A versenyző ugyanis nem vette figyelembe időben az időmérő megszakítását jelző piros zászlót, megkezdett egy újabb mért kört és az előírt deltaidőnél másfél másodperccel gyorsabb is volt az egyes kanyarnál kihelyezett, a miniszektorokat figyelő mérőpontnál.
Hülkenberg utólag azzal védekezett, hogy az extrém körülmények miatt nem volt egyértelmű számára a jelzés, és egy szokatlan hangjelzést kapott rádión, amiből arra következtetett, pont, hogy túl lassan közlekedik a pályán.
Hülkenberg mellett Sainz, Cunoda és Stroll is begyűjtött egy-egy három rajthelyes büntetést, őket feltartás miatt büntették meg.
Az időmérőn egyébként volt még bőven meglepetés, Sergio Pérez és Charles Leclerc ismét kiesett a Q2-ben, az időmérő ezen szakaszát pedig Alexander Albon nyerte meg a Williamsszel.
Ez lehet a holland számára a 41. futamgyőzelem az F1-ben, pontosan ennyivel rendelkezik a legendás brazil autóversenyző, Ayrton Senna is. Sennáé az ötödik legtöbb futamgyőzelem az F1 történetében.
Az idei szezonban egyébként csak a Red Bull pilótái állhattak a dobogó legfelső fokára, Pérez kettő, Verstappen pedig öt győzelmet tudhat magáénak. Hihetetlen dominancia ez az osztrák csapattól.
1978 óta rendeznek F1-es nagydíjat a kanadai Gilles Villeneuve Circuiten, ez a 42. Kanadai Nagydíj ezen a pályán – az országban korábban két másik pályán is rendeztek F1-es nagydíjakat. A mesterségesen Notre Dame-szigeten épített pálya 4361 méter hosszú, 13 kanyar található benne. 56 körös lesz a futam, remélhetőleg nem altatóként szolgál majd a vasárnap estéhez.
Az egész hétvégén változó körülmények uralkodtak a montreali pályán, többnyire ömlött az eső. Általában izgalmas versenyeket tartogat számunkra a Gilles Villeneuve Circuit, nedves körülményekről viszont valószínűleg nem beszélhetünk a mai nap folyamán.