Az utolsó két körre úgy kanyarodunk rá, hogy Norris magabiztosan a második, míg a harmadik helyen autózó Piastrit hat másodperccel követi Leclerc, ezen hátrány pedig lefaraghatatlan ilyen rövid idő alatt.
Közben Sainz már Hamiltont támadja, nála jóval reálisabb az előzés valószínűsége.
Büntetett az FIA, az időmérő elején balesetet szenvedő Logan Sargeant autójával a Williams megszegte a parc femé szabályokat, így az amerikai a bokszutcából vághat neki a futamnak.
A körülmények egyébként abszolút ideálisak Suzukában, 28 fokot mérnek a hőmérők napsütéses időben, míg az aszfalt hőmérséklete 45 fokos, esőre a valószínűség közel a nullával egyenlő.
A japán Cunoda Juki és az ausztrál Daniel Ricciardo vezeti majd az Alpha Tauri versenyautóit a jövő évi Formula–1-es idényben, míg az utóbbit sérülés miatt most helyettesítő új-zélandi Liam Lawson teszt- és tartalékversenyző marad.
A világbajnoki címvédő Red Bull-istálló fiókcsapata szombaton, a Japán Nagydíj helyszínén jelentette be, hogy 2024-ben is a 23 éves Cunodával, valamint a 34 esztendős Ricciardóval vág neki a szezonnak.
Cunoda 2021 óta áll az Alpha Tauri alkalmazásában, Ricciardo pedig a Red Bull teszt- és tartalékpilótájaként kezdte a mostani idényt, de a nyári szünet előtt ő váltotta a gyenge eredményei miatt menesztett holland Nyck de Vriest. A Zandvoortban rendezett Holland Nagydíjon aztán kézközépcsonttöréssel járó balesetet szenvedett, felépülésének idejére pedig Lawsont ültették be az Alpha Tauriba. A fiatal új-zélandi versenyző meghálálta a bizalmat, harmadik F1-es futamán már pontszerzőként ért célba, és összességében is jó teljesítményt nyújt.
Ezzel majdnem minden hely elkelt jövőre a Formula–1-ben, ugyanis már csak a Williamsnél szabad egyetlen versenyzőülés.
...mivel tavaly a holland pilóta a Japán Nagydíjon biztosította be világbajnoki címét. Erre ugyan most nem lesz lehetősége, de esetleges győzelmével hatalmas lépést tehet az újabb – harmadik – világbajnoki elsősége felé.
Egyébként a Japán Nagydíjon 53 kört tesznek meg a versenyzők, egy kör hossza 5,807 kilométer, a kanyarok száma pedig 17.
A világbajnoki címvédő Max Verstappen indulhat az élről a Japán Nagydíjon, mivel az időmérőn a Red Bull holland pilótája érte el a legjobb köridőt. A nagy csattanást és félbeszakítást is hozó kvalifikáción a McLaren párosa, Oscar Piastri és Lando Norris zárt a vb-éllovas mögött. Verstappen karrierje 29. pole-pozícióját szerezte meg, amivel egy legendát beért az örökrangsorban. Részletek alább!
Az elsőhöz hasonlóan a Formula–1-es Japán Nagydíj pénteki, második szabadedzésén is a címvédő Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője érte el a leggyorsabb köridőt, míg Pierre Gasly a második gyakorláson csúnyán elmérte az egyik kanyart, és a falban végezte.
Minden további részlet a pénteki napról alább.
Jó reggelt kívánunk, pillanatokon belül kezdődik a Formula–1-es Japán Nagydíj. Tartsanak velünk, és nem maradnak le a futam egyetlen fontos pillanatáról sem. Kezdünk!