Egyre jobban csúszkált Norris alatt a kemény keverékű gumi, így Hamilton szinte játszi könnyedséggel előzte meg honfitársát, és lépett előre a második helyre. Hat kör van hátra a futamból, Hamilton hátránya pedig az éllovas Verstappenhez képest közel 5 másodperc.
Szólnak is Hamilton fülére, hogy Verstappen kisebb fékproblémákkal küszködik, így elképzelhető, hogy az utolsó körökben beéri a hollandot. Izgalmas hajrára van kilátás.
Balesetmentesen rajtol el a mezőny, az első kanyarok alatt nem értek össze az autók, viszont Lando Norris tökéletesen rugaszkodott el, és könnyedén megelőzte a Ferrari pilótáját, ezzel pedig élre állt!
Harmadikként Sainz sorolt be.
Verstappen rögtön javított egy pozíciót, és már az ötödik, miközben a másik McLarenes, Oscar Piastri is nagyot rajtolt, és négy helyet javítva már a hatodik.
A versenyautók már a pályán, felbőgtek a motorok, pillanatokon belül rajt! Az időjárás egyébként tökéletes, napos idő van Austinban, csapadékra nem kell számítani.
Stroll és Hülkenberg kivételével az összes versenyző közepes keverékű gumikon rajtol. A német és a kanadai kemény keverékű abroncsok mellett döntöttek.
A futam előtti interjúban a második helyről rajtoló Lando Norris elárulta, már az első métereken és kanyarokon belül megelőzné Charles Leclerc-t, egyúttal a mezőny élére állna. A McLaren brit pilótája bízhat kiváló formájában, továbbá remek tempójára is alapozhat.
Hasonló tervekkel vág neki a futamnak a háromszoros világbajnok Max Verstappen, aki annak ellenére, hogy a hatodik helyről rajtol, Austinban is futamgyőzelmet ünnepelne.
Először a SkySports számolt be arról, hogy az Aston Martin és a Haas két-két versenyzője, tehát Stroll és Alonso, valamint Magnussen és Hülkenberg a bokszutcában kezdik a futamot. Ennek értelmében pedig mindössze 16 autó foglalja el hamarosan helyét a rajtrácson.
Fernando Alonso inkább a Katarban használatos beállításokkal vág neki a versenynek, míg csapattársa, és a másik két Haas is változtat versenyautóin a futam előtt.
Korábban csak egyszer fordult elő az F1 történetében, hogy négy versenyautó is a bokszutcából vág neki a futamnak.
Alábbi sorrend szerint állnak fel a versenyzők a futamra.
A Formula–1-es Amerikai Nagydíjat 1959-ben rendezték meg először, és az évek alatt több versenypálya is otthon adott a nagydíjnak, 2012-től pedig a Texas állambeli Austinban rendezik a futamokat.
A Circuit of the Americas névre keresztelt pálya 5,516 kilométer hosszú, a kanyarok száma pedig 20. A legtöbb győzelmet Lewis Hamilton számlálja az Amerikai Nagydíjakon, a brit versenyző hatszor ünnepelhetett a vasárnapi futam végén.
A pénteki hibája után Max Verstappen szombaton már mindenkit maga mögé utasított, a sprintkvalifikációt még úgy is megnyerte, hogy a középső etapban megpördült az egyik kanyarban, és centikre volt a kieséstől.
A sprintfutamon a holland világbajnok folytatta dominanciáját, és magabiztosan húzta be a győzelmet.
Az Amerikai Nagydíj azon rendhagyó versenyhétvégék közé tartozik az évben, ahol már pénteken megrendezik az időmérő edzést, és annak eredménye alapján alakul ki a vasárnapi futam rajtrácsa. Az immár háromszoros világbajnok Max Verstappen utolsó körét pályaelhagyás miatt törölték, így ugyan gyorsabb kört autózott mindenkinél, mégis Charles Leclerc indulhat az élről.
Minden további a pénteki időmérő edzésről alább.
Hamarosan kezdődik – magyar idő szerint 21 órakor – a Formula–1-es Amerikai Nagydíj, a versenynaptár 19. futama. Tartsanak velünk, és nem maradnak le egyetlen fontos pillanatról sem.
Pillanatokon belül kezdünk!