új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Balesetmentesen rajtol el a mezőny, az első kanyarok alatt nem értek össze az autók, viszont Lando Norris tökéletesen rugaszkodott el, és könnyedén megelőzte a Ferrari pilótáját, ezzel pedig élre állt! 

    Harmadikként Sainz sorolt be. 

    Verstappen rögtön javított egy pozíciót, és már az ötödik, miközben a másik McLarenes, Oscar Piastri is nagyot rajtolt, és négy helyet javítva már a hatodik. 

  • A versenyautók már a pályán, felbőgtek a motorok, pillanatokon belül rajt! Az időjárás egyébként tökéletes, napos idő van Austinban, csapadékra nem kell számítani. 

    Stroll és Hülkenberg kivételével az összes versenyző közepes keverékű gumikon rajtol. A német és a kanadai kemény keverékű abroncsok mellett döntöttek. 

  • A futam előtti interjúban a második helyről rajtoló Lando Norris elárulta, már az első métereken és kanyarokon belül megelőzné Charles Leclerc-t, egyúttal a mezőny élére állna. A McLaren brit pilótája bízhat kiváló formájában, továbbá remek tempójára is alapozhat. 

    Hasonló tervekkel vág neki a futamnak a háromszoros világbajnok Max Verstappen, aki annak ellenére, hogy a hatodik helyről rajtol, Austinban is futamgyőzelmet ünnepelne. 

  • Először a SkySports számolt be arról, hogy az Aston Martin és a Haas két-két versenyzője, tehát Stroll és Alonso, valamint Magnussen és Hülkenberg a bokszutcában kezdik a futamot. Ennek értelmében pedig mindössze 16 autó foglalja el hamarosan helyét a rajtrácson. 

    Fernando Alonso inkább a Katarban használatos beállításokkal vág neki a versenynek, míg csapattársa, és a másik két Haas is változtat versenyautóin a futam előtt. 

    Korábban csak egyszer fordult elő az F1 történetében, hogy négy versenyautó is a bokszutcából vág neki a futamnak. 

  • Alábbi sorrend szerint állnak fel a versenyzők a futamra. 

    •  1. sor:Charles Leclerc (monacói, Ferrari), Lando Norris (brit, McLaren)
    • 2. sor: Lewis Hamilton (brit, Mercedes), Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari)
    • 3. sor: George Russell (brit, Mercedes), Max Verstappen (holland, Red Bull)
    •  4. sor: Pierre Gasly (francia, Alpine), Esteban Ocon (francia, Alpine)
    • 5. sor: Sergio Pérez (mexikói, Red Bull), Oscar Piastri (ausztrál, McLaren)
    • 6. sor: Cunoda Juki (japán, Alpha Tauri), Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo)
    • 7. sor: Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo), Kevin Magnussen (dán, Haas)
    • 8. sor: Daniel Ricciardo (ausztrál, Alpha Tauri), Nico Hülkenberg (német, Haas)
    • 9. sor: Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin), Alexander Albon (thaiföldi, Williams)
    • 10. sor: Lance Stroll (kanadai, Aston Martin), Logan Sargeant (amerikai, Williams)
  • A Formula–1-es Amerikai Nagydíjat 1959-ben rendezték meg először, és az évek alatt több versenypálya is otthon adott a nagydíjnak, 2012-től pedig a Texas állambeli Austinban rendezik a futamokat. 

    GettyImages-1737970801
    Fotó: Getty Images

    A Circuit of the Americas névre keresztelt pálya 5,516 kilométer hosszú, a kanyarok száma pedig 20. A legtöbb győzelmet Lewis Hamilton számlálja az Amerikai Nagydíjakon, a brit versenyző hatszor ünnepelhetett a vasárnapi futam végén. 

  • A pénteki hibája után Max Verstappen szombaton már mindenkit maga mögé utasított, a sprintkvalifikációt még úgy is megnyerte, hogy a középső etapban megpördült az egyik kanyarban, és centikre volt a kieséstől. 

    A sprintfutamon a holland világbajnok folytatta dominanciáját, és magabiztosan húzta be a győzelmet. 

  • Az Amerikai Nagydíj azon rendhagyó versenyhétvégék közé tartozik az évben, ahol már pénteken megrendezik az időmérő edzést, és annak eredménye alapján alakul ki a vasárnapi futam rajtrácsa. Az immár háromszoros világbajnok Max Verstappen utolsó körét pályaelhagyás miatt törölték, így ugyan gyorsabb kört autózott mindenkinél, mégis Charles Leclerc indulhat az élről. 

    Minden további a pénteki időmérő edzésről alább.  

  • Hamarosan kezdődik – magyar idő szerint 21 órakor – a Formula–1-es Amerikai Nagydíj, a versenynaptár 19. futama. Tartsanak velünk, és nem maradnak le egyetlen fontos pillanatról sem. 

    Pillanatokon belül kezdünk!