Sainz szinte azonnal elkezdte csapattársát támadni a második helyért, egyelőre viszont nem került igazán veszélyes támadási pozícióba. Elképzelhető, hogy az élről rajtoló Leclerc hamarosan két pozíciót is veszíthet.
Az éllovas Norris előnye már több mint két másodperc Leclerchez képest.
Balesetmentesen rajtol el a mezőny, az első kanyarok alatt nem értek össze az autók, viszont Lando Norris tökéletesen rugaszkodott el, és könnyedén megelőzte a Ferrari pilótáját, ezzel pedig élre állt!
Harmadikként Sainz sorolt be.
Verstappen rögtön javított egy pozíciót, és már az ötödik, miközben a másik McLarenes, Oscar Piastri is nagyot rajtolt, és négy helyet javítva már a hatodik.
A versenyautók már a pályán, felbőgtek a motorok, pillanatokon belül rajt! Az időjárás egyébként tökéletes, napos idő van Austinban, csapadékra nem kell számítani.
Stroll és Hülkenberg kivételével az összes versenyző közepes keverékű gumikon rajtol. A német és a kanadai kemény keverékű abroncsok mellett döntöttek.
A futam előtti interjúban a második helyről rajtoló Lando Norris elárulta, már az első métereken és kanyarokon belül megelőzné Charles Leclerc-t, egyúttal a mezőny élére állna. A McLaren brit pilótája bízhat kiváló formájában, továbbá remek tempójára is alapozhat.
Hasonló tervekkel vág neki a futamnak a háromszoros világbajnok Max Verstappen, aki annak ellenére, hogy a hatodik helyről rajtol, Austinban is futamgyőzelmet ünnepelne.
Először a SkySports számolt be arról, hogy az Aston Martin és a Haas két-két versenyzője, tehát Stroll és Alonso, valamint Magnussen és Hülkenberg a bokszutcában kezdik a futamot. Ennek értelmében pedig mindössze 16 autó foglalja el hamarosan helyét a rajtrácson.
Fernando Alonso inkább a Katarban használatos beállításokkal vág neki a versenynek, míg csapattársa, és a másik két Haas is változtat versenyautóin a futam előtt.
Korábban csak egyszer fordult elő az F1 történetében, hogy négy versenyautó is a bokszutcából vág neki a futamnak.
Alábbi sorrend szerint állnak fel a versenyzők a futamra.
A Formula–1-es Amerikai Nagydíjat 1959-ben rendezték meg először, és az évek alatt több versenypálya is otthon adott a nagydíjnak, 2012-től pedig a Texas állambeli Austinban rendezik a futamokat.
A Circuit of the Americas névre keresztelt pálya 5,516 kilométer hosszú, a kanyarok száma pedig 20. A legtöbb győzelmet Lewis Hamilton számlálja az Amerikai Nagydíjakon, a brit versenyző hatszor ünnepelhetett a vasárnapi futam végén.
A pénteki hibája után Max Verstappen szombaton már mindenkit maga mögé utasított, a sprintkvalifikációt még úgy is megnyerte, hogy a középső etapban megpördült az egyik kanyarban, és centikre volt a kieséstől.
A sprintfutamon a holland világbajnok folytatta dominanciáját, és magabiztosan húzta be a győzelmet.
Az Amerikai Nagydíj azon rendhagyó versenyhétvégék közé tartozik az évben, ahol már pénteken megrendezik az időmérő edzést, és annak eredménye alapján alakul ki a vasárnapi futam rajtrácsa. Az immár háromszoros világbajnok Max Verstappen utolsó körét pályaelhagyás miatt törölték, így ugyan gyorsabb kört autózott mindenkinél, mégis Charles Leclerc indulhat az élről.
Minden további a pénteki időmérő edzésről alább.
Hamarosan kezdődik – magyar idő szerint 21 órakor – a Formula–1-es Amerikai Nagydíj, a versenynaptár 19. futama. Tartsanak velünk, és nem maradnak le egyetlen fontos pillanatról sem.
Pillanatokon belül kezdünk!