A futam az ország számára PR- és presztízsszempontból is fontos – idézi az MTI Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető minisztert a vasárnapi, 39. Formula–1-es Magyar Nagydíjjal kapcsolatban.
A tárcavezető a Hungaroring paddockjában vasárnap arról beszélt az újságíróknak, hogy a viadal jövőjéről szóló tárgyalások fontos része az elmúlt években lezajlott, megállapodtak a jogtulajdonossal arról, milyen fejlesztésekre van szükség ahhoz, hogy a Formula–1 hosszú távon is Magyarországon maradhasson.
A mogyoródi pálya nem a legmodernebb, de ez csak eddig volt igaz, mivel elindult egy olyan 105 milliárd forintos fejlesztés, ami idén és jövőre is lehetővé teszi a verseny megrendezését, de teljes egészében 2026-ra fog kinézni úgy a pálya, ahogy annak a megállapodás alapján ki kell néznie
– fogalmazott Gulyás Gergely.
A miniszter kiemelte, ez adja meg a lehetőségét annak, hogy a Formula–1 Magyarországon maradjon, mert az esemény az ország számára PR- és presztízsszempontból is fontos. Meglátása szerint annak a 300 ezer embernek, aki ezt a viadalt évről évre a helyszínen élvezi, mindez nagy élmény, nagyobbik részük ráadásul külföldi, ami az ország számára közvetlen bevételt jelent, mivel napokat vagy akár egy hetet is itt töltenek.
Mint megjegyezte, a beruházás abból a szempontból különleges, hogy harminc nappal a futam előtt át kell adni a pályát úgy, ahogy éppen áll.
Az első ütem rendben van, valamivel előrébb is tartunk, mint reméltük. A futam után ismét jön a munka, jövőre az újabb verseny, aztán a tervek szerint 2026. április 20-ra készül el a pálya
– jelentette ki Gulyás Gergely.
A miniszter a beruházás utáni esetleges jegyáremeléssel kapcsolatos kérdésre úgy válaszolt: bár nem ő az illetékes, de általánosságban elmondhatja, nem az a cél, hogy még tovább emelkedjenek a „már ma is elég magas” jegyárak, ugyanakkor olyan kapacitásnövelés lesz a drága kategóriájú, elsősorban külföldi üzletemberek által megvásárolt belépőkben, ami nagy bevételt jelent majd.
Ahol most 900 főt tudunk fogadni, ott majd 4500-at fogunk tudni. Lesz egy olyan fejlesztés is, ami mindenki számára előnyös, mindenki méltóbb körülmények között tud majd eljutni a Forma–1-re, és itt is jobb körülmények között élvezheti a versenyt. Azoknál pedig, akik nagyon gazdagok, és nagyon sokat tudnak fizetni, cél, hogy minél többen jöhessenek, és az minél nagyobb bevételt jelentsen
– fogalmazott Gulyás Gergely.
A miniszter elmondta, bár gyerekkorától kezdve oldalágon nézett Formula–1-et, nem túl szoros a sportághoz való kötődése, és először van kint a Magyar Nagydíjon.
Elfogadtam, hogy ez is egy sport, de nálam a labdarúgással nem veszi fel a versenyt. Látom ugyanakkor, hogy itt is ugyanolyan fanatikus rajongók vannak, mint amilyenek a fociszurkolók, s tudomásul kell venni, hogy valakinek ez az első számú sport. A szervezés ugyanakkor bármilyen más sporteseménnyel összehasonlítva egészen professzionális, ilyet még nem láttam
– zárta Gulyás Gergely.
A 70 körös Formula–1-futam 15 órakor kezdődik a Hungaroringen.
Norris lett a második, Hamiltonnak megvan a 200. dobogója. Verstappen így csak az ötödik lett.
Ebből Piastri-futamgyőzelem lesz, Verstappen alighanem marad az ötödik.
Nyithatja a hátsó szárányát az egyenesekben.
A célegyenesben megállt Norris, sértődötten visszaengedte csapattársát.
Norris, Piastri, Hamilton, Leclerc, Verstappen, Sainz, Pérez, Russell, Cunoda, Stroll a sorrend.
Ebből még lesz beszélgetés a McLarennél. Öt kör van hátra, vb-t csak csapattal, és Oscarral nyerhetsz – jött a fenyegetés.
Mindkettőt próbálják folyamatosan győzködni a jobb belátásról (előbbinek vissza kéne engednie Piastrit, utóbbinak nem stresszelnie azon, hogy max a dobogó lehet meg). Hiába.
A holland nagyon optimista volt a célegyenesben, megcsúszott, ütközött Hamiltonnal, és még Leclerc is megelőzte a Red Bull-ost!
Jelen állapotban úgy fest, max egy körig.
6 tizedre Hamilton mögött a dobogóért.
Nem vesz vissza a tempóból, előnye már 5 másodperc.
Norris, Piastri, Hamilton, Verstappen, Leclerc, Sainz, Pérez, Russell, Cunoda, Alonso a top 10.
A szép szavak nem hatnak, már 4,2 mp az előnye.
Most az első kanyar előtt kifékezte Leclerc-t, mehet Hamilton után, 1,9 mp a hátránya. Közben Norrist győzködik, hogy vegyen vissza.
Körök óta tolja le őt Verstappen, de még bírja a monacói. Norris előnye 3,5 másodperc, Hamilton már 8.8-ra van. Russell most a leggyorsabb.
2.2 mp alatt cseréltek nála, a nyolcadik helyen van.
Nem elégedett a taktikájával, de már tolja lefelé Leclerc-t a negyedik helyért.
Norris, Piastri, Hamilton, Leclerc, Verstappen, Sainz, Russell, Pérez, Cuonda és Alonso a pontszerzők sorrendje.
A holland most brutálisan gyors, így pillanatok alatt Leclerc nyomába ér.
Norris előnye 3,5 mp Piastrival szemben. Hamilton további 6 másodpercre, Leclerc 1, Verstappen 3,2 mp-re.
Verstappen az ötödik helyre jött, 5,7 mp-re Leclerc mögé.
Hova ér vissza?
Hátránya 6,6 mp Verstappennel szemben.
Nem egy gyors csere, Norris mögé ért vissza.
Sainz is érkezik majd.
Legutóbb épp Piastri csapattársa, Lando Norris. Meglesz a 115.?
Piastri légüres térben vezet jelenleg.
2 másodperc a hátránya csapattársával szemben, tartanak Hamiltontól. Sainz mögé jött vissza.