![Megvan a magyar küldöttség első érme: Muhari Eszter drámai fordítással harmadik női párbajtőrben](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5749/57490/574903/57490351_4252339_fbef88c68a0393b9406933a0f85ee08d_wm.jpg)
![](https://kep.index.hu/1/0/5737/57370/573703/57370333_4243303_2cb10c7bf4fe15d81c72fd9bdbff5243_wm.jpg)
A futam az ország számára PR- és presztízsszempontból is fontos – idézi az MTI Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető minisztert a vasárnapi, 39. Formula–1-es Magyar Nagydíjjal kapcsolatban.
A tárcavezető a Hungaroring paddockjában vasárnap arról beszélt az újságíróknak, hogy a viadal jövőjéről szóló tárgyalások fontos része az elmúlt években lezajlott, megállapodtak a jogtulajdonossal arról, milyen fejlesztésekre van szükség ahhoz, hogy a Formula–1 hosszú távon is Magyarországon maradhasson.
A mogyoródi pálya nem a legmodernebb, de ez csak eddig volt igaz, mivel elindult egy olyan 105 milliárd forintos fejlesztés, ami idén és jövőre is lehetővé teszi a verseny megrendezését, de teljes egészében 2026-ra fog kinézni úgy a pálya, ahogy annak a megállapodás alapján ki kell néznie
– fogalmazott Gulyás Gergely.
A miniszter kiemelte, ez adja meg a lehetőségét annak, hogy a Formula–1 Magyarországon maradjon, mert az esemény az ország számára PR- és presztízsszempontból is fontos. Meglátása szerint annak a 300 ezer embernek, aki ezt a viadalt évről évre a helyszínen élvezi, mindez nagy élmény, nagyobbik részük ráadásul külföldi, ami az ország számára közvetlen bevételt jelent, mivel napokat vagy akár egy hetet is itt töltenek.
Mint megjegyezte, a beruházás abból a szempontból különleges, hogy harminc nappal a futam előtt át kell adni a pályát úgy, ahogy éppen áll.
Az első ütem rendben van, valamivel előrébb is tartunk, mint reméltük. A futam után ismét jön a munka, jövőre az újabb verseny, aztán a tervek szerint 2026. április 20-ra készül el a pálya
– jelentette ki Gulyás Gergely.
A miniszter a beruházás utáni esetleges jegyáremeléssel kapcsolatos kérdésre úgy válaszolt: bár nem ő az illetékes, de általánosságban elmondhatja, nem az a cél, hogy még tovább emelkedjenek a „már ma is elég magas” jegyárak, ugyanakkor olyan kapacitásnövelés lesz a drága kategóriájú, elsősorban külföldi üzletemberek által megvásárolt belépőkben, ami nagy bevételt jelent majd.
Ahol most 900 főt tudunk fogadni, ott majd 4500-at fogunk tudni. Lesz egy olyan fejlesztés is, ami mindenki számára előnyös, mindenki méltóbb körülmények között tud majd eljutni a Forma–1-re, és itt is jobb körülmények között élvezheti a versenyt. Azoknál pedig, akik nagyon gazdagok, és nagyon sokat tudnak fizetni, cél, hogy minél többen jöhessenek, és az minél nagyobb bevételt jelentsen
– fogalmazott Gulyás Gergely.
A miniszter elmondta, bár gyerekkorától kezdve oldalágon nézett Formula–1-et, nem túl szoros a sportághoz való kötődése, és először van kint a Magyar Nagydíjon.
Elfogadtam, hogy ez is egy sport, de nálam a labdarúgással nem veszi fel a versenyt. Látom ugyanakkor, hogy itt is ugyanolyan fanatikus rajongók vannak, mint amilyenek a fociszurkolók, s tudomásul kell venni, hogy valakinek ez az első számú sport. A szervezés ugyanakkor bármilyen más sporteseménnyel összehasonlítva egészen professzionális, ilyet még nem láttam
– zárta Gulyás Gergely.
A 70 körös Formula–1-futam 15 órakor kezdődik a Hungaroringen.
Piastri, Norris, Verstappen, Sainz, Hamilton, Leclerc, Pérez, Russell, Stroll, Cunoda a első 10.
8,6 másodpercre távolodott el Norristól a csata miatt. Alonso megelőzte Bottast a 11. helyért.
Most mutatták meg, a 33. körben csúszott le nagyon a pályáról, itt dobott el 2 másodpercet, de visszament az előnye 1.8 mp-re. Nem technikai hibáról van szó tehát.
Közvetlenül a brit mögött jön, az ötödik helyre jött vissza Hamilton.
Megvolt a beijesztés, senki sem ment el a lövőcselre.
Verstappen a két DRS-zónában feljön, de előzni nem tud. Így jön fel Leclerc, már hárman haladnak. A két McLaren pedig 8.5 mp-re.
Várhatóan többet nem jön, a 13. helyre jött.
Még tartja magát Hamilton. Norris már csak 1,2 másodpercre Piastritól.
Ahhoz képest, hogy előbb már tolta le a pályáról, még mindig nem tud előzni. És Lecerc máris csak 2 másodpercre.
Már csak 1,6-ra van csapattársától. Mehet-e a csata?
Nagy lendülettel elment Hamilton mellett, de lecsúszott a pályáról, így a brit még picit előtte.
Hirtelen 2 másodpercen belül az előnye!
Utolsóként a brit is kiállt kerékcserére.
A két autótörő csatájában Cunodát előzte meg a 10. helyért.
Nyílhat a holland DRS-e.
Hátránya már csak 1,6 másodperc. Piastri 4,3 másodperccel vezet, Hamilton hátránya 4,5 honfitársával szemben.
A brit a hetedik helyen halad.
Piastri, Norris, Hamilton, Verstappen, Leclerc, Sainz, Cunoda, Russell, Alonso és Stroll az első 10.
A 15. helyre ért vissza.
A számítógép szerint ekkor fogy el Hamilton 2,6 mp-es előnye.
Hülkenberget megelőzve már a 11.
Piastri az élen, 3,3 másodperccel Norris előtt. Hamilton kicsit lemaradt, 2,3 itt a differencia, Verstappen jön fel, 4,6-ra kapaszkodott. Leclerc hátránya már 7,4. Cunodát megelőzve már Sainz a hatodik.
Russellt is megelőzte.
Innen nagyon húzós egycserés történet lenne. 3.2 mp-es lassú csere, Piastri a leggyorsabb körrel első, aztán Verstappen tovább javít. Sainz a 8., megelőzve Pérezt.
Leclerc 4,7 másodperccel vezet Piastri előtt, Norris 2,8 mp-re, Hamilton már csak 1,7-re követi honfitársát. Verstappen megindult, 6,3-ra visszajött a hétszeres világbajnokra.
Verstappen és Sainz kint, Leclerc marad. Lassú csere a Red Bullnál, 3.0. Sainzé 2.5. Verstappen 6,8 mp-re Hamilton mögé ért.
A 11. helyére Hülkenberggel viaskodik, nyitott szárnnyal, még nem előz. Közben a Ferrarinál tervezik a C-opciót.
Hátránya 2,4 Norrisszal szemben. De Verstappennél egy másodperccel gyorsabb a pályán.
Előnye 3,3 mp Leclerc, és további 4,8 Sainzcal szemben. Mögöttül a már kerékcserélt hármas, Piastri, Norris, Hamilton.
Verstappen élre áll, 2,5 mp lett az ausztrál cseréje. Norris elé simán visszajött.