![Megvan a magyar küldöttség első érme: Muhari Eszter drámai fordítással harmadik női párbajtőrben](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5749/57490/574903/57490351_4252339_fbef88c68a0393b9406933a0f85ee08d_wm.jpg)
![](https://kep.index.hu/1/0/5737/57370/573703/57370333_4243303_2cb10c7bf4fe15d81c72fd9bdbff5243_wm.jpg)
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a 39. Formula–1-es Magyar Nagydíj kvalifikációját követően dühös volt a munkatársaira, és úgy fogalmazott, hogy „szó szerint mindenki alulteljesített” az istálló garázsában szombaton.
George Russell a mezőny végéről, egészen pontosan a 17. helyről indulhat majd a versenyen, miután a csapat nem tankolt elég üzemanyagot a 63-as rajtszámú autóba a Q1 végén. Ennek folyományaként a brit pilóta nem tudott javítani az idején az első szakasz utolsó pillanataiban, így hamar véget ért számára az időmérő.
Ez szó szerint alulteljesítés volt mindenki részéről a garázsunkban. Egyszerűen nem lenne szabad ilyesminek megtörténnie, nem engedhetjük meg magunknak, hogy elveszítsünk egy autót a Q1-ben. Lewisnál is hiányzott a tempó, nagyon rossz napunk volt
– dühöngött Wolff a Sky Sports kamerája előtt.
„George is benne volt kicsit a kiesésben, már az első gyors körével be kellett volna biztosítania a továbbjutását. Elismerte, hogy nem volt elég koncentrált, amikor a Q1 elején kiment a pályára. Összességében 70 százalékban a csapat hibája, hogy egy autóval vágtunk neki a Q2-nek” – tette hozzá Wolff.
RUSSELL EGYÉBKÉNT A CSAPATRÁDIÓN AZONNAL BOCSÁNATOT KÉRT A CSAPATTÓL, AZT MONDTA, HOGY AZ Ő LELKÉN SZÁRAD A KIESÉS.
Russell csapattársa, Lewis Hamilton aztán kis híján kiesett a második szakaszban, Nico Hülkenberg egy hajszállal volt csak lassabb a hétszeres világbajnoknál, aki az utolsó továbbjutást érő helyen ment be a Q3-ba.
Ott végül csak az ötödik legjobb időt autózta, Carlos Sainz (Ferrari), Max Verstappen (Red Bull), Oscar Piastri (McLaren) és a pole-ból rajtoló Lando Norris (szintén McLaren) is megelőzte őt.
Piastri, Norris, Verstappen, Sainz, Hamilton, Leclerc, Pérez, Russell, Stroll, Cunoda a első 10.
8,6 másodpercre távolodott el Norristól a csata miatt. Alonso megelőzte Bottast a 11. helyért.
Most mutatták meg, a 33. körben csúszott le nagyon a pályáról, itt dobott el 2 másodpercet, de visszament az előnye 1.8 mp-re. Nem technikai hibáról van szó tehát.
Közvetlenül a brit mögött jön, az ötödik helyre jött vissza Hamilton.
Megvolt a beijesztés, senki sem ment el a lövőcselre.
Verstappen a két DRS-zónában feljön, de előzni nem tud. Így jön fel Leclerc, már hárman haladnak. A két McLaren pedig 8.5 mp-re.
Várhatóan többet nem jön, a 13. helyre jött.
Még tartja magát Hamilton. Norris már csak 1,2 másodpercre Piastritól.
Ahhoz képest, hogy előbb már tolta le a pályáról, még mindig nem tud előzni. És Lecerc máris csak 2 másodpercre.
Már csak 1,6-ra van csapattársától. Mehet-e a csata?
Nagy lendülettel elment Hamilton mellett, de lecsúszott a pályáról, így a brit még picit előtte.
Hirtelen 2 másodpercen belül az előnye!
Utolsóként a brit is kiállt kerékcserére.
A két autótörő csatájában Cunodát előzte meg a 10. helyért.
Nyílhat a holland DRS-e.
Hátránya már csak 1,6 másodperc. Piastri 4,3 másodperccel vezet, Hamilton hátránya 4,5 honfitársával szemben.
A brit a hetedik helyen halad.
Piastri, Norris, Hamilton, Verstappen, Leclerc, Sainz, Cunoda, Russell, Alonso és Stroll az első 10.
A 15. helyre ért vissza.
A számítógép szerint ekkor fogy el Hamilton 2,6 mp-es előnye.
Hülkenberget megelőzve már a 11.
Piastri az élen, 3,3 másodperccel Norris előtt. Hamilton kicsit lemaradt, 2,3 itt a differencia, Verstappen jön fel, 4,6-ra kapaszkodott. Leclerc hátránya már 7,4. Cunodát megelőzve már Sainz a hatodik.
Russellt is megelőzte.
Innen nagyon húzós egycserés történet lenne. 3.2 mp-es lassú csere, Piastri a leggyorsabb körrel első, aztán Verstappen tovább javít. Sainz a 8., megelőzve Pérezt.
Leclerc 4,7 másodperccel vezet Piastri előtt, Norris 2,8 mp-re, Hamilton már csak 1,7-re követi honfitársát. Verstappen megindult, 6,3-ra visszajött a hétszeres világbajnokra.
Verstappen és Sainz kint, Leclerc marad. Lassú csere a Red Bullnál, 3.0. Sainzé 2.5. Verstappen 6,8 mp-re Hamilton mögé ért.
A 11. helyére Hülkenberggel viaskodik, nyitott szárnnyal, még nem előz. Közben a Ferrarinál tervezik a C-opciót.
Hátránya 2,4 Norrisszal szemben. De Verstappennél egy másodperccel gyorsabb a pályán.
Előnye 3,3 mp Leclerc, és további 4,8 Sainzcal szemben. Mögöttül a már kerékcserélt hármas, Piastri, Norris, Hamilton.
Verstappen élre áll, 2,5 mp lett az ausztrál cseréje. Norris elé simán visszajött.