További michelisz cikkek
Frusztráló volt megélni múlt hétvégén a sikertelen TCR-versenyhétvégét a M1RA-val Oscherslebenben, de elég régóta vagyok már a motorsportban ahhoz, hogy fel voltam készülve rá, előbb-utóbb eljön egy ilyen balszerencsés forduló. Úgy is mondhatnám, csak idő kérdése volt, mikor üt be a krach, hiszen előtte minden meseszerűen alakult. Már a ránk kiszabott büntetősúly mennyisége előre jelezte, hogy Németországban jó eséllyel megszakad a pozitív sorozatunk – előtte zsinórban három fordulóban aratott kettős győzelmet a M1RA. Ugyanakkor arra, hogy a két futamon pilótáinkat fejenként egy-egy defekt és egy-egy versenybaleset nullázza majd le, értelemszerűen nem számítottam.
![03717010 55596](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1779/17796/177965/17796570_2772b374951c4056941fb4a2e26374b6_wm.jpg)
A M1RA-t lezártam, a WTCC a legfontosabb
Most nagynak tűnhet a kontraszt, hiszen az előző, számomra pole pozícióval és főfutamos győzelemmel záruló portugáliai WTCC-versenyt álomszerű M1RA-s szerepés előzte meg a Hungaroringen, a most következő argentínai fordulót viszont a csapat eddigi legrosszabb eredménye vezeti fel. De ez semmilyen szinten nem befolyásol engem. Egyrészt a M1RA továbbra is vezeti a TCR-es csapatértékelést, mindkét pilótánk ugyanúgy harcban van a bajnoki címért, és láttam a fiúkon, hogy kicsit sem törtek meg, viszi őket tovább a korábbi sikerek lendülete. Másrészt ami elmúlt, az elmúlt, nekem pedig most egyetlen feladatom van: Argentínára összepontosítani. Ez a legfontosabb.
Visszatértem az esélyesek közé, aminek hatására régóta vágyott magabiztosságot, erőt és tettvágyat érzek magamban. Jó példa erre, hogy a felkészülés során a tavalyi argentínai verseny kapcsán sem az a jelenet jutott az eszembe a legtöbbször, ahogyan José María López és Yvan Muller egyszerre támadva cserkészett be engem az első helyen, hanem inkább a rajt és az első körök pillanatai, amikor megelőztem Lópezt, és az élre álltam. Most egyáltalán nem esik nehezemre pozitívan gondolkodni. Kedden a repülőtéren Bári Gergővel és Juhász Szabival várakozva is csak az járt a fejemben, hogy legyünk már ott, hadd üljek már autóba!
![2016-wtcc-termas-de-rio-hondo-argentina](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1779/17796/177967/17796728_5109e4ac0a3ff1933f6871f8cc275161_wm.jpg)
Kár, hogy az e-book otthon maradt…
Az egyetlen indulás előtti negatív gondolatomnak az argentin hétvégével kapcsolatban semmi köze nem volt magához a versenyzéshez. Egyedül a harmincórás út bosszantott kicsit, pláne, hogy a nagy pakolásban véletlenül otthon hagytam az e-bookomat, pedig feltöltöttem egy-két könyvvel, hogy majd olvasok… Így maradt Gergőék társasága és az alvás – azért nem volt olyan rossz!
Már csak azért is várom már a szabadedzéseket, mert a tavalyi kiváló szereplésünkre még nem találtuk meg a pontos magyarázatot. Előtte ez a pálya kifejezetten kedvezőtlen volt a Hondának a nyújtott kanyarok és a sok egyenes miatt. Ehhez képest nekem sikerült megszereznem a második helyet az időmérőn, sokáig vezettem is a főfutamot, az akkor még Hondát vezető Rob Huff pedig mindkét versenyen felállt a dobogóra (második és harmadik lett). Ebből kiindulva lehetünk bizakodóak, hiszen azt már láttuk a szezon eddigi részében, hogy motorerőben is milyen sokat fejlődött a télen a Honda, így már az egyenesek sem jelentenek akkora hátrányt, mint azelőtt.
A nürburgringi pole pozíció sok erőt ad
Ebből a szempontból önbizalmat ad a tudat, hogy a legutóbbi két helyszínen enyém volt a pole pozíció, mert tisztában vagyok azzal, hogy megvan a tempóm. A kettő közül is főleg inkább a nürburgringi időmérős első hely a fontosabb most lélektanilag, mert az a pálya a karakterisztikáját tekintve papíron még kedvezőtlenebb volt nekünk, mint az argentin. Ha akkor sikerült, most is sikerülhet!
Tegyük hozzá, ehhez a kvalifikáción biztosan tökéletes körre lesz szükség. Miközben legutóbb Portugália előtt ki mertem jelenteni, hogy a Honda lesz a referencia, addig most ezt nem tenném meg. Argentínában három márka (Citroën, Honda, Volvo) kiegyenlített küzdelme várható, így nem mondanám, hogy én vagyok az esélyes. Pontosabban itt nem lesz egy esélyes.
![284150](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1779/17796/177967/17796734_df948cd6e3aaee6c3f1d392e0d85ed6d_wm.jpg)
Véget kell vetni a Citroën egyeduralmának
A büntetősúlyok nem befolyásolják jelentősen az erőviszonyokat, tavaly itt éppen ennyi volt a Citroënben (+80 kiló) és a Hondában (+60 kiló) is, úgyhogy hasonlóak lehetnek az esélyek – vagy tekintve a mi autónk téli fejlődését, valamivel közelebb is lehetünk a francia márkához. Huff biztos ott lesz a legnagyobb ellenfelek között a Citroënnel, és muszáj kiemelni a két argentin versenyzőt is, mert ismerve őket, a „hazai szív” és a pályaismeret biztosan segíti majd Néstor Girolamit a Volvóval és Esteban Guerrierit a Chevrolet-val. Utóbbi tavaly ráadásul nagy meglepetésre harcban volt a pole-ért az időmérőn a Chevyvel, és a 2016-os beállításai a csapat rendelkezésére állnak, így vele a három említett márka pilótáin kívül pluszban is számolni kell.
Amióta a Citroën belépett a WTCC-be, hatból hat futamot nyertek meg a versenyzői Argentínában. Meg vagyok győződve arról, hogy ez a sorozatuk most véget ér. Ha választanom kellene, akkor azt mondanám, hogy inkább a főfutamon szakadjon meg a szériájuk. És ebből kitalálhatjátok, hogy milyen célokkal utaztam végig azt a harminc órát.
Rovataink a Facebookon