Nesztek melegek, szülök nektek gyereket!
Elgépelték a magyar zeneszerző nevét a fődíjra esélyes Terrence Malick filmben. A németek Nils Frahm bulifilmjével aratna sikereket a Berlinálén.
Elgépelték a magyar zeneszerző nevét a fődíjra esélyes Terrence Malick filmben. A németek Nils Frahm bulifilmjével aratna sikereket a Berlinálén.
Werner Herzog és Wim Wenders új munkái mellett Hal Hartley új filmjének is örülhetünk, de lesz Anton Corbijn, Terrence Malick és Jafar Panahi is. Így már megbocsátható, hogy képesek voltak felkarolni A szürke 50 európai premierjét is.
A Life fotósait bemutató sorozatunk végére értünk: a még ma is aktív Joe McNally képeivel búcsúzunk.
A szörfösök csak annyit dolgoznak, hogy benzinre és sörre fusson nekik, egyébként simán elmegy egy egész napjuk napozgatással és henyéléssel. A Life fotósait bemutató sorozatunkban Loomis Dean.
1991-ben ugyanis leégett a lakása, benne szinte minden munkájával. Nagy mázli, hogy az archiválásra kényes Life magazinnál dolgozott, így mégiscsak fennmaradt néhány Peter Stackpole-kép az utókornak. Folytatódik a Life magazin fotósait bemutató sorozatunk.
Túl nagy a jólét, túl sokat eszünk és boldogtalanok leszünk. Martha Holmes, a Life fotósa zavarbaejtően közelről fotózott végig egy keserves diétát – hatvan évvel ezelőtt.
Ami a katonáknak hősies csata, a fotósnak csak hosszú készülődés és letarolt tengerpart. Frank Scherschel hiába fotózott, a Life nem publikálta képeit, túlságosan újszerűnek és emberközelinek tartották a háborús színes képeket.
A felnőttéválás egy rémálom, ami mindenkit kínoz, hát még a japán fiatalokat! A Life fotósait bemutató sorozatunkban Michael Rougier.
Egész élete Afrikáról szólt, szerette volna, ha nem csak a végtelen pusztát és naplementét látják a kontinensben. Nem járt sikerrel. A Life fotósait bemutató sorozatunkban Eliot Elisofon.
Már 1971-ben képes volt kiborítani a Life konzervatív olvasóit azzal, hogy melegeket fotózott. De korábban sem adta alább: ő tette emberivé a drogfüggőket és a vegyesházasságokat is. A Life fotósait bemutató sorozatunkban Grey Villet.
Mire a második világháború végén az amerikai csapatok megérkeztek a német fővárosba, már csak a halál bűzét találták. Nemcsak Berlin haláltusáját fotózta elsőként és jutott be Hitler bunkerébe, de a Führer fotós archívumát is ő fedezte fel. A Life fotósait bemutató sorozatunkban a titokzatos William Vandivert.
Minden vágya a háborús tudósítás volt, de Bergen-Belsenben, a haláltáborban olyat látott, hogy úgy döntött, nem csinálja tovább. A Life fotósait bemutató sorozatunkban George Rodger.
A háborún edzette magát, a sportolókon teljesedett ki, olyan fotókat csinált, amiket korábban nem is lett volna lehetséges. A Life fotósait bemutató sorozatunkban George Silk.
A Life magazin első fekete fotósa, Hollywood első fekete rendezője Gordon Parks volt. Se fotózni, se filmezni nem tanult, mégis ő készítette a fekete polgárjogi mozgalom legjelentősebb műveit.
Otthagyta az egyetemet, hogy fotós lehessen, aztán otthagyta a háborút is, mert nem tetszett neki a katonai vezetés. Myron Davis a Life legfiatalabb fotóriportere volt.
A Life magazin első női fotósa, az első címlap készítője, az első női haditudósító, az első nyugati újságíró a Szovjetunióban, a náci haláltáborok első szemtanúja. A Life fotósait bemutató sorozatban Margaret Bourke-White.
Március 20-án ünnepeltük a boldogság világnapját, ehhez jobban semmi sem illik annak az embernek a munkáinál, aki New York-i csókolózós fotót is készítette. A Life fotósait bemutató sorozatban Alfred Eisenstaedt.
Szó nélkül lekapta a fiatal nővért az utcán, miután meghallotta, hogy véget ért a második világháború.
New Yorkot fotózta a legtöbbet, a lakói viszont egyáltalán nem érdekelték. De ha még a hülye is tud fényképezni, akkor miért van olyan sok rossz kép? A Life fotósait bemutató sorozatban Andreas Feininger.