Tarlós István, a Fidesz-KDNP főpolgármester-jelöltje mindig megdöbben, ha mogorvának, szögletesnek tartják, mert fiatalabb korában ő volt az egyik legnagyobb kópé: kiránduláson például tükörtojást tett a párnára. Úgy véli, a humor a választás után visszatér a közgyűlésbe. Interjúnkban beszélt még Kocsis Istvánról, a szemetelők kemény büntetéséről, az ócskavasnak tartott 56-os emlékműről, zászlószínekről és a macskáról, kinek neve: Hű!
Készült nemrég az Indexen egy összefoglaló arról, hogy mennyit fejlődött a város Demszky Gábor 20 éve, és ezzel szemben mennyit a nagy elődök alatt. Ön szerint mi jött ki az összehasonlításból?
Demszky Gábor vezetői teljesítménye és a praktikus értelemben vett megvalósulások a városban elég szerény képet mutatnak. Azt mégsem lehet mondani, hogy nem tett semmit. Mindent a maga korában kell értékelni. Ehhez képest a főpolgármester teljesítménye nem nevezhető túlságosan látványosnak és a nagyberuházások is torzó módjára maradtak hátra.
Ön is sokáig, 16 évig volt polgármester Óbudán. Szokták mondani, hogy azt is érdemes megnézni, mi történt a kerületben 16 év alatt. Mit lehet felsorolni ebből az időszakból, ami látványos eredmény?
A baloldalinak és liberálisnak nevezett oldalról visszatérően felteszik nekem ezt a kicsit megkonstruált kérdést. Óbudán az épületállomány állapota messze nem volt olyan rossz, mint a kerületek nagyobb részében, így aztán a felszínen kevésbé látszottak a fejlesztések. De Óbudán voltak nagyon komoly infrastrukturális fejlesztések: víz-, gáz-, csatornaépítés, útépítés, környezetrendezési munkák. Nem hiszem, hogy bárki kifogásolná a szakmából, hogy a fejlesztéseket az infrastruktúra kiépítésével kell kezdeni.
Arról beszéltünk, hogy 16 évig volt polgármester, de arról még nem, hogy meddig lenne főpolgármester, ha megnyeri a választást.
Kicsit olyan a kérdés, mintha arról érdeklődne, meddig szándékozom élni.
Nem biztos.
Az a helyzet hogy először túl kell lenni sikerrel a választáson. Utána egy sikeresnek mondható ciklust végig kell csinálni, aminek számos feltétele van. És a feltételek nemcsak olyan hagyatékból adódnak, mint a város pénzügyi helyzete, vagy a BKV állapota. Arra is gondolni kell, hogy alakulnak majd a törvénymódosítások.
Tehát meddig maradna szíve szerint? Két évvel ezelőtt azt mondta, hogy ha megválasztják, tereprendezés és kiszellőztetés lesz a feladata, de jön majd egy fiatalabb vezető, aki folytatja.
A pozitív értelemben vett rendteremtés most kitapintható igénye a városnak. Ehhez komoly feltételeknek kell teljesülni, erre mondtam én, hogy el kell végezni a tereprendezést.
És a kiszellőztetés?
Ugyanaz, mint a tereprendezés.
Jelenthet azért ez felülvizsgálatokat, meg egy csomó mindent is.
Inkább azt hallom, hogy Tarlós nem is akar elszámoltatást, ami egy káprázatos ostobaság. Az elszámoltatást Budapesten mi majdnem másfél éve elkezdtük, mikor kinyíltak a titokszobák. A Fidesz-frakció bejelentései alapján kezdték vizsgálni a közszolgáltató cégeket. Az elszámoltatásról nem úgy kell gondoskodni, hogy naponta döngetjük az asztalt és vért akarunk, hanem tenni kell, és nem beszélni róla. Azt én most is megerősítem, hogy ügyeket akarok megnézni egy jogászcsapattal, szerződéseket, kifizetéseket, nem pedig egyes személyeket kipécézni és azok ellen megpróbálni keresni valamit.
De még mindig marad az a kérdés, hogy hány ciklussal számol.
Ha odakerülök, és látom már hogy működik az első ciklus, akkor ne zárjunk ki még egyet. De egy ilyen fontos pozícióban, mint a budapesti főpolgármesterség, nem is igen tanácsos kettőnél többet tervezni. Jobb, ha egy új áramlat, egy frissebben gondolkodó ember jön két ciklus után. Lehet, hogy nem is kellene többet engedni.
Úgy tudjuk, nem egyszer tett fogadalmat a választások előtt. Most van-e olyan fogadalom, hogy ha nyer, akkor azt mindenképpen megteszi?
Három is. Az egyik, hogy amit várnak tőlem a bennem bízók, azt a legnehezebb helyzetben is képviselni fogom. A másik, hogy nem veszem semmibe az ellenzéket, mint az MSZP-SZDSZ koalíció. A harmadik pedig, hogy sokkal inkább meg akarom mutatni azt az arcomat, amit sokan nem ismertek.
Mire kell itt gondolni?
Megdöbbenéssel hallom azokat a véleményeket, hogy én milyen mogorva vagyok, ókonzervatív és szögletes. Az egykori gimnazista osztálytársaimmal mindig jókat szoktunk röhögni ezen. Mi, akik egyebet sem tettünk, mint humorizáltunk, stikliket gyártottunk és ordítva tudtunk röhögni minden poénon…
Lehetne hallani egyet-kettőt, hogy az Index-olvasók is derülhessenek?
Állandóan vicces neveket adtam mindenkinek, kirándulásokon tükörtojást tettem a párnára. Vagy később, ha végigmentem a munkahelyemen a folyosón, kigúnyolva azokat, akik már fogták a munkaidő vége előtt negyedórával a kilincset, rázártam a zárat az irodákra, és a portásnál égett a telefon. Vagy amikor a Rejtő-könyveken a villamoson ordítva röhögtünk.
Mire számíthatunk, mikor látjuk majd ezt a másik arcát?
Voltaképpen a kampány után jön el annak az ideje, hogy az ember ilyen értelemben egy kicsit jobban kitárulkozzon. Pusztán arra igyekszem majd figyelni, hogy ami vicc, az vicc, ami komoly, az komoly. Persze a politika azért nem vicc. Nem lehet mindent elhumorizálni, ami komoly dolog.
De várhatjuk például, hogy vidámabb hangulatú lesz a fővárosi közgyűlés?
Óbudán is az volt, amikor polgármester voltam. Talán emlékszik erre a szemüvegleverős ügyre, amit a szocialisták vérkomolyan, mint valami banditaallűrt igyekeztek beállítani. Elmondanám, hogy abban a környezetben például, ahol ez elhangzott, mindenki röhögött.
Mikor 2006-ban a Fidesz frakcióvezetőjeként bekerült a fővárosi közgyűlésbe, a budapesti testület ülése is felpezsdült. Demszkyt lekanárievőmacskázta, Hagyót - rejtői értelemben – elküldte az anyjába, a közgyűlés pedig elnyerte a bohócok gyülekezete titulust. Az elmúlt két évben viszont mérséklődött ez a nagy jókedv. Miért?
Említettem, hogy másfél évvel ezelőtt nyíltak ki a titokszobák és az egész elkezdett véresen komollyá válni. Ami azóta kiderült Budapesten, azt nem lehet elhülyéskedni. Amikor már szorgalmi időszakban leszünk, akkor a stílusban megengedhető újra valamilyen könnyedség, sőt nagyon is kívánatos. De megvan a humorizálás és a komolykodás ideje is.
Térjünk át a választások utánra, amikor a közvélemény-kutatások szerint várhatóan már főpolgármester lesz. Létezik állítólag egy Budapest-törvénycsomag, amit meg kellene tárgyalnia Orbán Viktorral. Mit rejt ez a csomag?
Amikor Orbán Viktorral beszélgetünk, lehet hogy láthatatlan álruhás arab leánykák sétálgatnak a fotel alatt és azt is hallják, amit nem beszélünk. Nem beszélve arról, amit beszélünk. Annak a hangzatos újságcímnek például, hogy Elmarad az Orbán-Tarlós találkozó, semmilyen alapja nem volt. A miniszterelnök úrral szinte minden héten beszélünk. A támogatásokat illetően pontos témákat és hozzávetőleg pontos összegeket kell megjelölnöm. Amíg ennyire bizonytalan a kép mondjuk a metróügyben, addig nem akarunk se tárgyköröket, se forintokat a levegőbe kiáltani, mert ha véletlenül nem pont annyi lesz, akkor fél éven keresztül ettől lesz hangos a sajtó egy bizonyos szegmense.
A metrón kívül mi található még ebben a csomagban? Volt itt szó a fővárosi közigazgatási rendszer átalakításáról például.
Mi Kósa Lajossal egyszerűen csokorba szedtük az eddig ismert elméleteket. Szó sincs arról, hogy bármelyik mellé letettük volna a voksunkat, nemhogy a kerületek megszüntetéséről vagy Budapest lerombolásáról beszéltünk volna, mint ahogy az MSZP állította. Maga Orbán Viktor mondta, hogy közigazgatási reformot nem négy évre szoktak készíteni, a kihatásai nagyon messze mutatók, ezért legjobb volna az ellenzékkel konszenzusban meghozni ezeket a módosításokat. Azt remélem, hogy a választás után értelmes MSZP-sekkel, meg a másik két párttal is le lehet ülni konzultálni. Szerintem az év végéig ki lehet dolgozni valamilyen javaslatot, amiben egyetértés van. Aztán hogy a Parlament mikor tűzi napirendre, azt nem tudom megítélni.
A napokban derült ki, hogy pénzügyi tanácsadóként számít Atkári Jánosra, Demszky Gábor korábbi gazdasági helyettesére. Miért van szüksége rá?
Az elmúlt héten elkezdődött egy játék a nevekkel. Egyesek már nálam is jobban tudni vélik, hogy milyen pozíciókba kit fogok kinevezni, mint én magam. Én tulajdonképpen három nevet említettem összesen, de megfogadtam, hogy többet nem mondok. Az egyik György István, régi munkatársam, felkészült, gyakorlott polgármester, vele nem volt baj a sajtó szerint. Atkárival már egy kicsit baj volt, Bojár Iván András városarculati tanácsossal pedig még nagyobb baj. Atkárival én nem tartozom egy ideológiai körbe, de a becsülete és a hozzáértése megkérdőjelezhetetlen. Tőle nem is politikai tanácsokat fogok kérni, hanem kifejezetten pragmatikus gazdasági kérdéseket kívánok megvitatni, hiszen irtózatosan eladósodott a főváros, a pénzügyi mozgástér nagyon beszűkült.
Még egy személyi kérdés, ami érdekes lehet…
Csak azért, mert azt mondtam, nem mondok több nevet…
Nem városvezető, nem politikus, a BKV élén áll, Kocsis Istvánról lenne szó. Marad, vagy mennie kell?
Most arról lehetett olvasni, hogy a Mol élére kerülhet, ha hinni lehet az újságoknak.
De ő ezt hivatalosan cáfolta.
Póttartalékos segédfogalmam sincs, hogy mi lesz a Molnál. A BKV-nak viszont a tervek szerint kevesebb befolyása lesz a tömegközlekedésre, mint most, csak a végrehajtói szerepköre marad meg, a megrendelői és az ellenőrzési elkerül onnan. De a metróépítést is kivesszük a BKV fennhatósága alól, mert nem oda való. A BKV ugyanis üzemeltető és nem fejlesztő cég. Megszűnik az is, hogy a BKV saját magától rendeli meg a szolgáltatást, és az ellenőrzést ellátó felügyelőbizottság szerepe is változik.
És Kocsis István?
Kocsis István személye vitákat vált ki. Fogalmam nincs például, hogy az MVM-nél mi történt. Amit látok, az az, hogy Kocsis szüntette meg a BKV-nál a titokszobát, ő adta át azt a 40 szerződést, ami alapján meg lehetett, sőt kellett tenni a rendőrségi feljelentéseket. Kocsisnak szerepe volt abban, hogy a BKV helyzete tisztázódjon. Ha tehát Kocsis Istvánt nem helyezik át a Molhoz, és nincs olyan hátramaradt ügye az MVM-nél, amit én nem ismerhetek, akkor nem látok különösebb okot az elmozdítására.
Megnéztem a programját, amiben szerepel többek között egy olyan rész, ami slágertéma a kampányban: a közbiztonság javítása a városi rendőrség felállításával.
Nem, városi rendőrség nincs benne. Fővárosi önkormányzati rendészeti igazgatóság szerepel benne, és ennek keretében még egy külön városi biztosi rendszer. Ez utóbbiaknak semmilyen hatósági jogkörük nem lenne. Nekik inkább majd azt kell kideríteni, hogy hol akar egy fa kidőlni vagy hol lóg a vakolat. hol van nyitott elektromos szekrény, vagy akna. Az igazgatóság a mai közterület-felügyelet alapjain szerveződne, együttműködve a rendőrséggel, hangsúlyosan a rendőrség dominanciája mellett igyekezne a közterületeken emberi állapotokat teremteni. Ha nem lesz személyiségi jog például a szemetelés, hanem azonnali nagy összegű bírsággal lehet sújtani a szemetelőket, akkor nem lesz szemetelés.
Ezt teszik most a közterület-felügyelők. Helyszíni bírságot szabhatnak ki a szemetelőkre több tízezer forint értékben.
Egyáltalán nem érvényesítik ezt a jogukat, sőt mindenféle bírsággal el lehet szaladni a bíróságra. És mit ér az a bírság, amit 3 év múlva talán behajtanak majd. Röhögnek rajta.
És hogy lesz ez a jövőben, mondjuk egy év múlva?
Be kell fizetni 15 napon belül, nincs mese. Aztán lehet menni jogorvoslatért, és ha igaza van, vissza kell fizetni kamatostul a bírságot.
És mi történik, ha a megbírságolt nem fizet, behajtják rajta adók módjára?
Így van.
Készül egy törvénymódosítás, ami a hajléktalanok ügyét is keményebben kezelné, biztos tud róla.
Mint országgyűlési képviselő, ismerem a hátterét. Budapesten olyan szakemberek segítségét veszem igénybe, mint Vecsey Miklós volt kormánybiztos, Kozma atya, de a munkába Győri Pétert, az egyik legismertebb fővárosi szociális szakértőt is be kívánom majd később vonni. Megteremtjük az ellátás és a társadalmi visszailleszkedés feltételeit, közmunkát szervezünk a hajléktalanoknak. Ha ennek ellenére maradnak olyanok, akik ezt nem veszik igénybe, hanem agresszívan ragaszkodnak ahhoz az életformához, amivel ellehetetlenítik a város fontos pontjainak a működését, azokkal szemben kell hatósági erővel fellépni, ahogyan ezt megtették New Yorkban is.
A napokban lehetett hallani arról, hogy probléma van a fővárosi zászló színeivel.
Nagyon sokan igénylik a város szimbólumainak felülvizsgálatát. Itt nemcsak a zászlóra kell gondolni, hanem a címerre, a szivárványszínű piktogramokra. Ezek felülvizsgálata meg fog történni tárgyilagosan gondolkodó szakértők segítségével, például Ráday Mihály is benne lesz ebben a csapatban. A szakvéleményük alapján dönthetünk a változtatásokról, ha egyáltalán fogunk. És mielőtt a döntést meghoznánk, közvélemény-kutatást is végzünk.
Szintén felvetődött, hogy megváltoztatnák a Szabó Ervin könyvtárhálózat nevét, mert a névadó kommunista volt. Mi a véleménye erről?
Nekem a világon semmi közöm ehhez a kijelentéshez, talán valamelyik államtitkár dobta be ezt a köztudatba. Én a Szabó Ervin könyvtár működését ismerem, és a Szabó Ervin könyvtár működése jó. De hogy éppen most jött-e el annak az ideje, hogy valaminek a nevét megváltoztassuk, aminek Isten tudja, mióta az a neve, azt nem tudom. A könyvtár fővárosi intézmény, mi még nem beszéltünk arról, hogy milyen neveket hogyan és mikor, miért kell megváltoztatni, ennél fontosabb dolgokkal vagyok elfoglalva. Kívülről különben se prókátorkodjék senki. Minden nem maradhat változatlan, de Budapestnek ne írják máshol a kottát.
Úgy hallottam, hogy az 56-osok terén álló fém emlékmű sem biztos, hogy tovább rozsdásodik a helyén.
Az emberi méltóság szobrát is szeretnék felállítani, máshol, amit én tulajdonképpen pártolok, bár nem itt. Egy ilyen emlékmű nem sérti senkinek az érdekeit. Ezt támogatom, ahogy valószínűleg ki kell cserélni ezt a MÉH-telep funkciójú, emlékműnek csúfolt valamit az 56-osok terén a Városligetben. Én azt hiszem, hogy az 56-osok nem arra vágynak, hogy egy halom rozsdás ócskavas állítson emléket nekik. Azt még a legszabadelvűbb gondolkodás és ízlés mellett is nehéz elfogadtatni bárkivel is, hogy annak a rozsdás ócskavasnak a Dózsa György úton valamiféle művészeti értéke van.
Én a művészeti értéket nem tudom megítélni, de hogy jó nagy politikai tiltakozás lesz az emlékmű elmozdításából, az előre borítékolható.
Hát mondjuk meg kellett volna kérdezni az 56-osokat, mielőtt elkészítik ezt az emlékművet. Mi megkérdezzük az élő 56-os legendákat, ha ők fenn akarják tartani, akkor fennmarad, de erre nem fogadnék.
Végül egy olyat szeretnék megkérdezni, ami már régóta fúrja az oldalam: mi az a fénymarha?
Nem tudom, hogy jutott eszembe, de tényleg elhangzott egy reggeli stúdióbeszélgetésben, Horváth Csaba ingyenbékávés ötletével kapcsolatban, hogy fénymarhaság. Voltaképpen, ahogy van fénykora valakinek, ugyanúgy lehet fénymarhasága is. Tulajdonképp különösen életszerűtlen, kivételesen nagy marhaságot jelent.
Ez egy ön által alkotott szó?
Igen. De ne kérdezze, hogyan jött. Ez olyan, mint amikor egy focistát egy jól sikerült lövése után arról kérdeznek, hogyan csinálta. Ő sem biztos, hogy meg tudja mondani.
És legvégül, ha már az állatoknál tartunk, úgy tudom, van egy Hű nevű fekete macskája, mert az előző macska a kampányban elveszett.
Nem, ő veszett el, de aztán meglett. Végül is azért lett Hű a neve, mert tudok vele kommunikálni.
Én meg azt hittem azért, mert a születésekor meglátták, hogy milyen nagy, és felkiáltottak: Hű, mekkora!
Az történt, hogy mikor egészen kicsi volt, beleesett a felmosó vödörbe, ami tele volt vízzel. A lányom észrevette és azonnal kikapta belőle. A macska megrázta magát, és mivel értjük egymás nyelvét, azt mondta nekem, hogy hű, a mindenségit, most megijedtem.

Kommentek
2010.09.22 12:27:11azulojo
E220!!!!!!!!!!!!
Ez nem politikai ügy, ez sajnos magyar honfitársaid szégyene! Ez a szégyen viszont szinte minden köztéri szobrot érint! Nem csak ezt!
Sajnos ennyi állat van itthon!
Ami a takarítást illeti, személyi poszton biztos lesz, a többiben területen biztosan nem!
2010.09.22 12:27:55meskhal
E220
mi köze a kutyaszarnak a szoborhoz? ész megáll. ne válaszolj kérlek, költői kérdés volt.
2010.09.22 12:29:11meccslabda
Eltűnt kommentemből:
állítsanak mellé, egy "szerintük jó" emlékművet, (mínusz bontási tízmilliók...) a többit az "idő" majd eldönti.
Az interjú meglehetősen nyomasztó.
Lazítani, viccelni a hatalomszerzés előtt kell!
A hatalomból viccelődni nem "fair" - hacsak nem magával teszi az ember...
2010.09.22 12:29:11ivrilider
@Bilbo 2010.09.22 10:16:00
amúgy korrekt, de Demszky nem volt korrupt. a többi stimmel
@qvik 2010.09.22 08:51:29
nekem is szóról szóra ez volt a benyomásom, mikor a végére értem
~~~~
Amúgy az emlékmű elkészítésekor konzultáltak '56-osokkal. Nem tudom, kiket akar Tarlós megkérdezni, akik akkor nem bólintottak rá...
2010.09.22 12:29:13E220
bumbi01:
mivan. neked nem fura, h a fasz az mehet a velemeny meg nem?
2010.09.22 12:29:42GGG77
meskhal
"A Tarlós által bontani kívánt emlékmű a legizgalmasabb, amit ebben a sekélyes ízlésű országban az elmúlt húsz (ötven) évben felállítottak Magyarországon. Állítson annyi fakeresztet, meg turulverebet meg csornai kugli-emlékművet a harmadik kerületbe, amennyit akar, esetleg olyat is, ami azt ábrázolja, hogy Pokornival ketten partiba vágnak egy igaz magyar szürkemarhát, csak azt kérném, hogy hagyják a helyén azt, ami oda való. Az, hogy egy anyaggal (jelen esetben fémmel) játszik, és ebből kreál emlékművet, az tudja mit csinál. Ha Tarlóson múlna, Hundertwasser börtönben ülne. Marha ország, marha vezetője. Szégyellem magam."
100%-os egyetértés.
2010.09.22 12:31:33GGG77
KG2000!
Pont ez a különbség Tarlós és köztünk. Mi semmilyen szobornak nem mennénk neki kalapáccsal, Tarlós meg, úgy tűnik, igen.
2010.09.22 12:32:57ineralisi
No, mivel úgy tűnik, link önmagában mindig átalakul ide mutató linkké, így gyorsba említek két dolgot: 1; polgárháborús emlékműben nehéz közmegegyezésre lelni, így talán nem is rossz az a felfogás, h valami drámai történt, amire meghasadt a föld - ez a föld itten, és a rozsdás vasból ragyogó fejszeél lett. Ám ez eléggé mellékes, el lehet rajta vitatkozni vagy száz-kétszáz évig, ha addig nem talál jobb témát az ember. Amit ez a tükörtojásfejű humanoid proli mondott az azonban nem ez volt, hanem: "Azt még a legszabadelvűbb gondolkodás és ízlés mellett is nehéz elfogadtatni bárkivel is, hogy annak a rozsdás ócskavasnak a Dózsa György úton valamiféle művészeti értéke van." Aki ilyet mond, annak meg emberi értéke nincsen, maradt volna kussban, ugyanis amiről beszél, annak mindenképpen van művészi értéke, mint ahogy egyesek szerint ennek a tarlónak is van emberi értéke:[link]
2: a blogmotor gagyog, "random-cenzúráz", aztán meg x ideig nem enged új kommentet. Tessenek megszokni: ha nem ment át a 2000-nél kevesebb karakter, egy perc múlva újra próbál. Így meg lehet spórolni egy csomó ostoba kommentet, és az olvasó fényre derül..
2010.09.22 12:33:08Wolfram
Én egyszer belementem az emlékműbe. Éjszaka, beborozva, egy Borfalu után. Elég nyomasztó. Ahogy egyre sűrűsödik, érzed, hogy nem ereszt, összeroppant.
Nekem 56 nem ezt jelenti. Ez inkább az utána következő terrornak állít emléket ilyen interaktív móron. Sokkal inkább a terror házában lenne a helye.
A kérdés, hogy egy szoborral mire akarunk emlékezni.
2010.09.22 12:34:15Arvedui
Azt már tudjuk, hogy mit bontana (remek) de mit építene, erről egy szó sem esik!
2010.09.22 12:34:22E220
azulojo, meskhal:
semmi koze nincs hozza valoban (?)
csak volt itt egy komment, h elindulsz az oszlopok kozott, surusodik, aztan ezt kifejtette h mit jelent, meg h milyen muveszi, meg a csillogo fem benne az elejen stb.
ez egy kozteren allor massziv...valami. a muveszi ertekebe elvileg beletartozik h odamesz, tapizod, "jedenagy, jedesuru, jedeerdekes", jarkalsz benne. ez benne volt a koncepcioban amikor epitettek, kulonben kordon lenne korulotte.
tehat igenis szamit sztem h a gyerekem a hugyban maszkal-e, meg a szarban amikor muveszkedik vagy nem. amellet h nagy randa barna rozsdas valami es nem 56-os szobor.
Orulok ha Tarlos eltakaritja.
2010.09.22 12:34:56fraulein praxa
hmm de szép is volt, amikor brian molko elküldte őt a vérbe.. az is tök vicces volt, vajon tetszett pista bá'-nak is? :-D
2010.09.22 12:37:13makvirag75
Még hogy Demszky nem volt korrupt? Biztos hogy meg lehet csinálni olyan dolgokat, amiket Hagyóék megcsináltak Demszky tudta nélkül. Ne legyünk már naivak! Demszky is épp annyira benne volt, mint a többi.
2010.09.22 12:40:08qazoo
KG2000: nem veszem magamra, mert félreértettél.
Véletlenül se mennék neki semminek amit az elődeink létrehoztak, sőt!
Helyén kell kezelni a dolgokat és nem arról álmodozni, illetve kreálni épületeket, szobrokat, festményeket, hogy azok klasszicista, reneszánsz, barokk, egyéb stílusjegyeket hordoznak. Most most van és nem a múlt.
Ugyanakkor a múltat nem szabad elfelejteni és tagadni sem, nemhogy még szétrombolni dolgokat...
2010.09.22 12:40:24Bűvös Vadász
Ja és a szóban forgó szobor az utóbbi idő kevés értékelhető köztéri alkotásainak egyike. Jellemző erre taplóra, hogy egyből a romboláson jár az esze, méghozzá a saját sekélyes ízlésvilága alapján. Biztos zavarja, hogy nem érti.
2010.09.22 12:40:48KG2000
Egy rendkívül lényeges dologra azért felhívom a Tarlóst az 56-os "emlékmű" ügyében támadó fényfelvilágosult elvtársak figyelmét:
A FORRADALOM EGYIK ELSŐ TETTE VOLT, HOGY LEDÖNTÖTTE A SZTÁLIN SZOBROT, AMELY NEM MELLESLEG PONT OTT, AZON A TÉREN ÁLLT.
EL LEHET DÖNTENI, HOGY KI ÁLL A SZOBORDÖNTŐ FORRADALOM MELLETT, ÉS KI VAN ELLENE!!!!!!!!!!!!!!
Ne gondoljátok, hogy ti civilizáltabbak vagytok! Nem mellesleg van egy megoldás az emlékmű eltávolítására: KERÜLJÖN A SZOBORPARKBA, AHOL AZ ÖSSZES TÖBBI SZOCREÁL SZOBOR KERÜLT DEMSZKY JÓVOLTÁBÓL. Avagy az is csípi a szemeteket, fényfelvilágosultak, hogy az összes szocreál szobrot eltávolították, és egy szoborparkba tették?
2010.09.22 12:41:39Bűvös Vadász
jól eltűnt a kommentem
2010.09.22 12:42:19Várúr
Ennyi erővel egy MÉH ócskavastelepre is kiírhatnák: '56-os emlékmű. Nem kerül sokba, s még hasznos is.
2010.09.22 12:43:56TomDo
"Szóljon hozzá ! " Miért is ? Az előzőt sem tettétek fel ! ( Pedig nem anyáztam, nem cgnyoztam, nem volt fajra, sem felkezetre sértő.)
Vagy vidékiként mi közöm hozzá ?
2010.09.22 12:44:57qazoo
KG2000: pont azt tennéd, amit azok tettek akiket szívből gyűlölsz. (nem védek senkit, Őket végképp nem, csak mért alacsonyodsz le arra a szintre amit Ők képviselnek???)
Ennyi erővel 3-4 évente új szobor kerülne ide és mindegyik menne aztán a Szoborparkba. Gazdag ország a miénk...
2010.09.22 12:45:17pat
na bammeg, helyben vagyunk.
az 56-os emlékmű a kevés jó kortárs jel egyike, ami Bp-en létesült az elmúlt 20 évben. a teljesen szenilis 56-osoknak nyilván jobban tetszene valami habos-babos giccs, zászlót vivő nőalakkal márványból, de ők már csak pár évig nézik, a többi budapesti ízlését meg utána évtizedekig rombolná. mint az új nemzeti színház.
szánalmas...
2010.09.22 12:45:38Várúr
Egyébként Tarlós legközelebbi tervei közt nem szerepel a művészkedő, Berlinből koppintott '56-os vashulladék eltakarítása. Rákérdeztek, elmondta a véleményét, ennyi.
2010.09.22 12:46:55qazoo
Nem értem h ízlés kérdéséből MÉRT kell politikát csinálni, és ha valaki hatalom közelébe kerül, mért nem tud toleráns lenni, mért kell egyből mindent szétrombolni ami neki nem tetszik, míg másnak lehet h igen???
2010.09.22 12:48:14pat
bűvös vadász,
egyetértek...
2010.09.22 12:48:32Roa
Ezt nem tudom szó nélkül hagyni.
2010.09.22 07:50:59 Hefe
"... Ugyanis az onkormanyzatokban lehet a legtobb penzt ellopni/legtobbet hagyni magunkat megvesztegetni. Errol remelem Tota W. spori ir majd kicsit hosszabban, sokak okulasara..."
Tóta W arról is írhatna esetleg, hogy a Modern Képmesékkel őt mennyire kente meg a tisztelt Hatalom. Másrészt egy angolbölcsésznek minden valószínűség szerint "póttartalékos segédfogalma"
sincs arról, hogy mi is folyhat az önkormányzatoknál. De azért írjon csak sokak okulására nagy közhelyeket... Pfű.
2010.09.22 12:49:09tomfree
Ti jártatok már annál az ócskavashalmaznál??? Ahogy szűkül az oszlopok közötti távolság, egyre több kiszedhetetlen szemét került közé, amit nem lehet kitakarítani helyhiány miatt (nem fér be ember az oszlopok közé), így inkább hasonlít egy ócskavasoszlopokból álló szemétkupacra, mint emlékműre. Tegyétek már félre a politikát és nézzétek meg közelről az egész "műemléket".
"a szóban forgó szobor az utóbbi idő kevés értékelhető köztéri alkotásainak egyike"- akkor menj kicsit közelebb hozzá!
2010.09.22 12:49:21Trotter
MIT FOG TENNI TARLÓS?
de tényleg?
- Lesznek vizsgálódások -> klassz, minden tolvajt börtönbe.
- Vidámabb lesz a közgyűlés -> én is utálok rosszkedvű munkahelyen dolgozni, rendben van.
- Elviteti az '56-os szobrot -> ízlések és pofonok. Nekem tetszik, de ha elviszi, hát vigye.
- Kikergeti a hajleszokat az aluljárókból -> szuper.
FOG CSINÁLNI BÁRMI MÁST, LÁTSZATINTÉZKEDÉSEKEN KÍVÜL?!
Úgy értem: több közteret? felújítani épületeket? modernizálni a BKV-t?
Tipikus Fideszes: nem mond semmi konkrétumot a választásokig, így nem lehet rajta számonkérni. Amúgy, minek is? Úgyis megválasztják.
2010.09.22 12:49:41esef
Az emlékmű szerintem annak a jelképe, hogy a sztálinista kommunista hogyan alakul át európai szocialistává. Az utolsó keményvonalas Rákosi után jövőket szimbolizálják a vasak. A legrozsdásabb darab Biszku Béla. A következő már kevésbé rozsdás, Horn Gyula. Majd jönnek sorba: Apró Piroska, Kovács László, Lendvai Ildikó, Hiller Pifta, majd a legutolsó, tiszta fényes acél az "új Sztálin" (de olcsó poén) Gyurcsány Ferenc elvtárs szimbóluma...
Tarlósék majd csinálnak színaranyból újat, kell a hely: Kossuth, Széchenyi, Horthy, Szálasi, Antal Jóska és főméltóságú Orbán forradalmár úr vonalon egy alkotást...
2010.09.22 12:50:55Várúr
"Jó kortárs jel" volt a csomó műanyag tehén is - már azoknak, akik szerint a Bazilika elé műanyag tehén való. Még az is emberibb lett volna, ha a sok exhibicionista fasz saját magát állítja ki. Egy cigány vasgyűjtő különb "emlékművet" hoz össze egy hét alatt, mint az említett "kortárs jel", sőt hetente korszerűsíti.
2010.09.22 12:51:08pat
Tarlós ott téved, hogy baromira nem az 56-osokat kell megkérdezni, hogy milyen szobor tetszik nekik, hanem azokat, akik értenek is ehhez (az emberek a halálbüntetést is simán megszavaznák, de még a lincselést is, ez nem jelenti azt, hogy ebbe az irányba kell menni)
lehet, hogy véletlenül ennél az emlékműnél ezt tették, ezért is sikerülhetett jól.
2010.09.22 12:51:33qazoo
Emlékmű NEM EGYENLŐ a műemlékkel! erre figyeljünk már oda.
2010.09.22 12:53:14pat
Várúr,
Berlin egy élhető város, talán több mindent is kéne onnét koppintanunk. pl. a 75%-nyi baloldali és zöld szavazót, hehe.
2010.09.22 12:55:19Csofti
Nah, az én kommentem eltűnt úgy látom, de sebaj. Szavazzatok Darth Sidiousra :)) vagy akire akartok.
2010.09.22 12:57:22Roa
2010.09.22 12:51:08 pat
Miért, mégis kit kell megkérddezni?
2010.09.22 12:58:14esef
pat:
Vajon miért nagy az igény a halálbüntetésre? Csak nem a nem létező cigány- és politikusbűnözés miatt?
Ha Berlinről koppintunk: Ti baloldaliak mentek a fal mögé, mi meg maradunk kint a szabadságban, köszönjük. :D
2010.09.22 12:59:56Tita nick
Trotter
Picinyem, ez egy interjú. Vagy szerinted egy interjúban tételesen felsorolja az összes jövőbeli teendőit NELÉGYBAROMELVTÁRS!
2010.09.22 13:03:27pat
Roa,
írtam, a zsűrit, aki ért hozzá.
2010.09.22 13:04:26H.Talán
a szoborról még annyit, hogy azon túl, hogy hajaz a berlini szoborra, még közhelyes is ez a rendezetlenségból a fényes jövő felé ábrázolás, ami számos művészt inspirált már a semmitmondásra
[link]
2010.09.22 13:09:09pat
esef,
épp erről beszéltem, amit írsz. egyébként a halálbüntetésre nem az ún. cigánybűnözés miatt van igény, piti tolvajokat azért nem akar a legtöbb épelméjű felakasztani, bár ahogy látom, van ilyen is... persze egy jó kis lincselésben benne lennél te is, mi?
Berlinnél maradva: ha a fal mögött a valamikori nyugat-berlint érted, akkor vicces, hogy Honceker elvtárs kelet-berlinjét gondolod szabadságnak. akkor már inkább a fal mögött maradok.
2010.09.22 13:11:51Trotter
Tita nick
Interjú? Kampányidőszakban? Jelölttel?
Mégis miről kellene szólnia? Világosíts már fel, mert okosabbtól tanulni nem szégyen.
(Csak az elvtársat hagyd. Lehet, hogy barom vagyok (valószínű, ha leállok veled) de családom nem keveset szenvedett az elvtársaktól, úgyhogy erre harapok.)
2010.09.22 13:12:56pat
H Talán,
sajnos félreérted az emlékmű üzenetét, ugyanis az az "egységben az erő" metaforája, nem pedig a rendezetlenségből a fényes jövőbe. lehet neked jobb lenne a kézigránátot dobó kisfiú, meg a gépfegyveres munkásember, azt értenéd.
2010.09.22 13:16:07azulojo
Már két kommentem sem ment át!
Szóval hagyjuk ezt a koppintás témakört, mert akkor fél Bp-et le lehetne bontani!
2010.09.22 13:22:36Wolfram
Csizma kellett volna b..+! A köznyelv sokáig "Csizma térnek" hívta, Sztálin levágott szoborcsonkja után, amiből csak a pár csizma meredezett egy ideig.
Ha újra visszaraknák a csizmákat, azzal emléket állítanának a forradalom egy szimbolikus eseményének. (hasonlóan a lyukas zászlókhoz).
Nem mellékesen a Mikulásnak is lenne hova pakolnia a főváros ajándékát.
2010.09.22 13:23:20esef
pat:
A lényeg, hogy a bal- és a jobboldal a fal két oldalán legyen. Az, hogy ki van kívül és belül csak technikai kérdés. Amúgy elég sok baloldali vezető van most "falon belül".
2010.09.22 13:25:19shad666
Mindig is sejtettem, hogy cenzúráznak... Szánalmas!!!
2010.09.22 13:27:14shad666
Talán számoljon be sityu arról, amikor halálra gázolt egy gyereket totál részegen, és eltussoltatta, ez egy "tiszta ember", ilyen kell a közéletbe... Gratulálok!!!
2010.09.22 13:31:08shad666
Az is szánalmas, hogy egy szoborról megy a diskurzus, mintha ez lenne a legnagyobb gondja Budapestnek. Arról szó sem esik, hogy ez a senki milyen hülyeségeket hord össze program gyanánt!!!
2010.09.22 13:34:25shad666
Vegye már észre a sok vaksi, hogy ez a bábu viktátot csicskája, sajnos nem egyedül!!! A fidesz mostmár Budapestre is rá akarja tenni az enyves kezét? Nem loptak eleget az elmúlt néhány hónapban? Nem okoztak már elég kárt, a dilettantizmusukkal, az idióta nyilatkozataikkal, és egy általán azzal, hogy az ország élére egy rakat kretént ültetett a nép, az az istenadtA!!!
2010.09.22 13:36:19makvirag75
shad666
Lényegesen értelmesebb dolgok, mint a BKV tönkretétele program gyanánt, szervezetten.
2010.09.22 13:39:00Tita nick
Trotter
Bátorkodtam azért feltételezni, mert te csak azokat a dolgokat írtad, amit tarlós csinálna, amit fentebb olvastál, ergo gondoltam abbó szűrted le programjának eszenciájáz.
Az én családom is csak szívott az elvtársaktól, ezért megkövetlek. Üdv!
2010.09.22 13:42:53Vén Csataló
Ez az ún. "emlékmű" a konstruktivista közhely iskolapéldája. A közhely pedig középszerűség indikátora. nem véletlenül rajong érte az előző, dilettáns kurzus és a hozzá hasonlóan dilettáns szurkolótábora.
Ha nincs rendszerváltás, ez az ócskavas ugyanígy minden változtatás nélkül felépült volna, csak akkor az lenne a címe, hogy "A Párt, a proletariátus élcsapata". Hogy ezzel a címmel is elmenne a dolog, na ez mutatja, mekkora orbitális közhely az egész.
2010.09.22 13:45:07Tita nick
A Párt, a proletariátus élcsapata"
Találó!
:-))))))))
2010.09.22 13:46:07shad666
makvirag75
Ha te mondod biztos!!! Szerencsére ebben az országban, ebben a városban a bkv a másik legnagyobb probléma... Az, hogy például a hitelek, a valuta árfolyamok az egekben vannak, az nem gond, majd a választások után lesz egy kis megszorítás, úgy a nyakunk táján... Jó hazug fideszes módra...
2010.09.22 13:51:41andrush
Egy emlékműnek miért kell szépnek lennie? Sztem jól néz ki, jobban mint az a giccses valami a műegyetemnél, na az gáz!
2010.09.22 13:53:39samba pa ti
1./ eddig miért nem mutatta?
csak szíházat játszott?
most,hogy benne van a tutiban,már mindent lehet?
2./ tükörtojás a párnán - hát,ez tényleg nagyon vicces.valamivel szellemesebb is lehetne.
2010.09.22 13:54:15samba pa ti
bocsánat,színházat.
2010.09.22 14:05:50farvik
Humoros ember, vicces neveket fabvrikál. Nekem már a Tapló Pista funkcionál rég, ha meglátom. A tükörtojás ezt csak erősíti. Polgármesternek talán jó lesz, kénytelen vagyok ezt remélni.
2010.09.22 14:11:55tagnes
Azt írják itt nehányan: azok ítéljék meg az 56-os szobor esztétikai értékét, akik értenek hozzá. A városvezetők rendelték meg és kértek fel esztétákat. Az ilyen esztéták pedig változtathatók. Eddig a liberális esztéták mondták meg, hogy mi tetszik, most majd a 2/3-os többségű FIDESZ-KDNP vezetés tanácsadó-esztétái mondják meg. És ezt így is kell! ENNYI. A többi pedig szerezzen magának szobrot otthonra, viheti akár ezt a szemetet is, meg a világóra-blöfföt is.
2010.09.22 14:13:46shad666
Ebben is hasonlít a főnökére, csak az dakota (vicces) közmondásokkal boltolt...
Nekem mindig is a fővárosi közgyűlés Kiszel Tündéje cím jut eszembe róla... Nagyjából egy szinten vannak, bár Stünci sokkal férfiasabb...
2010.09.22 14:17:16shad666
2/3!!! Na ne!!! Először is csak a szavazók fele járult az urnákhoz, annak a kétharmada, meg az egész egyharmada is alig, tehát az ország szavazóinak két harmada nem kért a viktátori rendszerből!!!
2010.09.22 14:25:43Wolfram
@shad666: na ne, te nem ismered a demokrácia játékszabályait?
hallottál a választási törvényről? elvileg mindenkire vonatkozik...
aki otthon maradt, az most is maradjon otthon, ne kommenteljen, ne hőzöngjön, továbbra se törődjön semmivel.
az ország felének mindegy volt mi lesz, távolmaradásukkal az jelezték, döntsön az ország másik fele helyettük is. azok meg így döntöttek.
2010.09.22 14:31:15Paul Ignotus
Hajrá Societas!
Védjétek meg a maszopszadesz sittegyletet!
2010.09.22 14:39:00Az ős kaján
Nem beszéltünk, írtunk a "csodálatos" IDŐKERÉKRŐL.
Szerencsére az idő halad, ha meg is állt a kereke.
Az emlékmű és az időkerék egy figyelmeztető: ILYET ALKOTTAK ŐK.
2010.09.22 14:45:13tagnes
Ne tessék jönni azzal, hogy nem mentek el szavazni - akkor nem mentek, jó, hát ennyi. Akinek volt-van véleménye, az a szavazatával beszállhatott . Ezt hívják sokan demokráciának, egyesek pedig democsokráciának. S van ebben is igazság. (Pl. az itt beírók is szavazhattak, pedig...)
És bizony a parlamentben így alakult ki a 2/3-osnál is nagyobb arányú FIDESZ-KDNP-s arány. Lehet, hogy ez nem mindenkinek tetszik, de ez akkor is így van. És nagyon várom már, hogy Budapest is szépüljön, ne pedig a lopós és hazudós MSZP-SZDSZ bankja, hitbizománya legyen.
2010.09.22 14:53:30makvirag75
shad666:
Erről az a véleményem, hogy el kell menni szavazni és nem utólag sírni, bármelyik oldalról is legyen szó. Ha valaki arra nem veszi a fáradtságot, hogy elmenjen és döntsön saját jövőjéről, éljen a 48-as és 89-es eszmék által nekünk adatott jogával, az bizony utána fogja be a száját és ne siránkozzon, de legfőképpen ne magyarázkodjon.
2010.09.22 14:57:21shad666
Ha szavazott valaki, ha nem, attól még hőböröghet és kommentezhet is... Ez is a demokrácia része, egyenlőre... De nem sokáig, ha az ilyeneken múlik!
A fidesznél hazugabb, álszentebb, tolvajabb banda még nem uralkodott az országban... Ha egymillió évet feldobnának közöttük, volna helye, SAJNOS!!!
Hogy nem mentek el szavazni, azért abban volt része a jó kubaszov elvtársatoknak, valamint a fidesz hazugság, rágalom és a rá jellemző mocsokhadjáratának is! Az emberek felének már herótja volt az összes hazug politikusból is.
És ha már a becsületességről van szó:
Talán számoljon be sityu arról, amikor halálra gázolt egy gyereket totál részegen, és eltussoltatta, ez egy "tiszta ember", ilyen kell a közéletbe... Gratulálok!!!
2010.09.22 14:57:30szürke_tapir
Maga az interjú elég szánalmas (nem a riporterre nézve), de a legbántóbb benne az, hogy már most megjelenik az a tendencia az 56-os emlékmű kapcsán, hogy a politikai ízlést esztétikai "érvekbe" (nem szép) csomagolva próbálják eladni.
Ha valakinek nincs érzéke a modern(ebb) művészeti kifejezőeszeközök iránt, ne nyilatkozzon ilyesmiről, egyszerű...
Berlinnek miért jó ez?[link]
2010.09.22 15:03:48Szaracén
A feketeöves demagógia tipikus jele, amikor a "jó király" megvédi az ő népét az "ízlésrombolástól". Az épületeket az építészekre, a műalkotásokat pedig a művészekre kellene bízni, különben ebben a városban soha egyetlen progresszív, jövőbe mutató alkotás nem fog születni.
Az 56-os emlékművet éppúgy szakmai zsűri hagyta jóvá, mint Bán Ferenc meg nem épült Nemzeti Színházát.
Eddig komolyan fontolgattam, hogy Tarlósra szavazok, de úgy látszik, komolyan gondolja, hogy ő a jóízlés forrása. Na, az ilyen vezetőktől mentsen meg bennünket az Isten.
2010.09.22 15:08:07Mzee1000
Hát nem tudom. A III. kerületben a Bécsi út eleje és Kolozsi tér környéke igen csak Balkán színvonal már 16 éve. Ha a saját környékén nem tartatott rended, akkor a fővárosban miért tenné?
2010.09.22 15:09:07Garbai Sándor
Hová lett a hozzászólásom?
2010.09.22 15:13:05shad666
Volt kitől tanulnia... A fővezér még ilyenebb... Elfelejtette, hogy a szánalmas kétharmada (megjegyzendő, 1994-1998-ban az MSZP-nek 70 egynéhány százaléka volt, mégsem éltek vissza vele, igaz ők csak komcsik voltak, nem úgy, mint ezek az "úriemberek") csak a mi kis hazánkra érvényes, tehát az EU vagy az USA azért még nem tartozik hozzá!! Megalomán, arrogáns és mindenhez a legjobban ért, mindenben neki kell dönteni, ezért veszi körbe magát ilyen szánalmas tapsolóvnyikokkal... Tényleg, ha jól emlékszem a konzervatív fővezír, a nép-nemzeti megmentő, 1994 áprilisáig komcsi volt, még Kádárt is lealázta a szélsőbaloldaliságával. Igaz az egy másik köpönyeg volt... Ezek az igaz emberek...
2010.09.22 15:13:19Garbai Sándor
Akkor újból: ne akarja az én külvárosi szavazatomat ez a parkolóórás tulok, ahogy a másik három haverja se, ha közben ellenem bővítik a parkolási zónákat és velem szemben védik a várost dugódíjjal.
2010.09.22 15:16:08tagnes
Jaj, a művészek. Hogy mennyi önelégült van köztük, mennyi dilettáns, mennyi haver. Ne mán...
2010.09.22 15:19:16Kismac
Ó és még egy: aki szeretne még néhány Sziget fesztivált, az véletlen se szavazzon rá - ő akarta mindenáron beszűntetni.
Bár... ha kellő mennyiségű milliót kap majd, puszipajtás lesz a szervezővel. :D
2010.09.22 15:23:50Szaracén
@tagnes:
Hidd el, nincs jobboldali meg baloldali építész vagy művész, csak jó meg rossz.
Ismerek egy FIDESZ-hez nagyon is közel álló, elismert és jelentős alkotásokkal büszkélkedhető építészt, aki még soha be nem tette a lábát Siklósi Mária Nemzeti Színházába, olyan borzasztónak találja. Függetleníteni tudja politikai nézeteit a szakmától.
Megpróbálhatnánk mi is...
2010.09.22 15:24:56shad666
Ajánlo mindenki figyelmébe:
[link]
2010.09.22 15:26:05Kismac
Nopex (Úgy látom vannak itt hangok, akik visszasírnák Demszkyt és Hagyót. Amíg ilyen emberek lakják Budapestet, lehet hogy nem is érdemel többet.)
Bocsi, "éleselméjűkém", de ki mondta, hogy csak azért, mert nem akarom Tarlóst, visszakívánom az előzőt??
Fideszes bértollnok barátaink már megint megosztásra játszanak: ha nem akarom Tarlóst, akkor máris vissza akarom Demszky-t.
Hogy is van ez, észlénykém?
Egyébként hajrá Budapest, ahogy látom (és REMÉLEM), ha nyer is ez a pali, szerintem szoros lesz. Lehet, hogy azért, mert ide több értelmes ember jön lakni? Nehezebb megvezetni? A fideszke értelmezése szerint a liberális = gondolkodni képes, önálló akarattal rendelkező emberkék tömege.
Ez lenne Budapest? Vagy beáll a sorba? Beáll a Fideszimádók sorába?
MIÉRT is jó, ha megválasztjuk Tarlóst?
bumbi01
Az ilyen antiszemita barmokat definietly bannolni kellene - örökre - a kommentelésből.
2010.09.22 15:35:47shad666
Ha csak a fele igaz is nagyon DURVA!!!
[link]
2010.09.22 15:54:14Vén Csataló
Re: "A fidesznél hazugabb, álszentebb, tolvajabb banda még nem uralkodott az országban..."
Kedves shad666. Bocs, de neked teljesen elment az eszed. Ezt a mondatot leírni az elmúlt 8 év után olyan fokú olyan fokú korlátolt fanatizmusról és beteges elfogultságról árulkodik, ami miatt az embert tényleg komoly elégedettség kezdi eltölteni, hogy a választók a levesbe küldtek benneteket. Elmeháborodottak azért talán tényleg ne fújják már itt a passzátszelet. Se városvezetésben, se bármilyen szobor esztétikai értékének a megítélésében. No üdv, és jobbulást.
2010.09.22 15:57:13Parasite
miért érzem kommunistának az ilyesfajta hozzállást amit tarlós képvisel?
2010.09.22 16:08:20shad666
@Vén Csa(ta)ló
Úgy látom fanatizmus terén van kitől tanulnom. Én az elmúlt 20 évet értékeltem. Amúgy úgy látom nem nekem van bajom az emlékezőtehetségemmel.
Sajnálatos, hogy az előző kormány bezáratta az otthonod és így nincs ápoló a közelben, aki kicsavarja a kezedből a billentyűzetet!!!
Engem biztos nem küldtek semmilyen levesbe, mivel semmilyen párt tagja nem vagyok és nem is leszek (természetesen a baloldalon vannak a bűnöző csúny emberek, míg a te oldaladon csupa tisztességes, okos, becsületes polgár leledzik, hát nem teljesen így van!!!! Pubikám!!!)...
Amíg ilyen elvakult okostojások osztják az észt, nem is csodálkozom ezen az országon. Éljen a sötétség!!!
2010.09.22 16:11:43Vén Csataló
Aztán a bőröndöd be-e van-e már csomagolva-e? Esetleg a Duna-parton ácsorogsz zokniban, hátha végre belelő valami arra kószáló fidesznáci?.
Röhej!
2010.09.22 16:22:24shad666
Ez a fidesznáci az első jó hozzászólásod, kár, hogy igaz is!!!
2010.09.22 16:22:39makvirag75
Az elmúlt 20 éven nincs sok mit értékelni. Budapest világvárosból egy porfészek lett.
2010.09.22 16:31:15Wolfram
@Vén Csataló: szerintem feleslegesen vitázol. a fekete öves vérkommunisták/szocialisták/liberálisok ezt úgyis érzelmi és hit alapon közelítik meg. az információkat pedig a legnézettebb politikai tényfeltáró műsorból, a hetetihetesből szerzik be.
részben örülök, hogy az ilyen buta emberek, mint shad666 is a bal oldalt erősítik/égetik, másrészt megrémiszt, hogy ott ennyire buta emberek vannak.
2010.09.22 16:36:22toce
Szomorú olvasni ezt a lapos riportot Orbán Viktor lapos főpolgármester jelöltével.
Én inkább kíváncsi lennék a Fidesz jelöltjére, mert azért lássuk be vannak a párton belül jóval sikeresebb kerületi és fővárosi emberek, csak ők nem hajbókolnak Orbán úrnak eléggé.
Kiderült, hogy nincs elképzelés a jobb oldalon, a bal oldal még vállalhatatlanabb. Hova kell tenni az x-et, ha mindenki alkalmatlan?
2010.09.22 16:47:03shad666
Sajnos nem nyert, én a pártatlan és mindig korrekt hírtv-ből tájékozódom (illetve a bankomnál, aki honapról-hónapra 10-20 ezer forinttal többet kér, tudom ezért is Gyurcsány a felelős!!!). Az ilyen wolfram féle idiótáknak mindig örül a májam, mert tudom nem álltam egyik oldalra sem, de rögtön jönnek a kis primitív cimkéikkel. Aljas dolog a részemről a közös hülyeség kántálása helyett elütő véleményt leírni... Boruljatok sityu keblére, a szent tiszta emberére. Kommentedet olvasva már látom a hülyeség pártatlan és oldaltalan...
2010.09.22 17:04:28Wolfram
hát akkor mi tökre egy oldalon állunk! én is csak olvasom röhögve, aztán egy-egy hülyén mindig felb@szom az agyam.
2010.09.22 17:05:07kgizi
ez év decemberére nem lehet egy egyeztetett teljes önkormányzati rendszer-átalakítási javaslatot letenni, csak egy összecsapottat, arra pedig nincs szükség.
2010.09.22 18:25:13GGG77
esef
Neked is inkább Észak-Korea való, ha 21 évvel a rendszerváltás után szimpatizálsz a falakkal.
Igaz, a jobboldaliaknál jobban senki sem emlékeztet a régi komcsikra.
2010.09.22 18:27:06GGG77
kgizi
De ők mindenre képesek, ezt elfelejted? Hisz Tarlós zseni, a Vezénylő Tábornok Úr pedig egyenesen géniusz!
2010.09.22 20:02:16Player 1
Az Indexen bizony elszaporodtak a kommunista csótányok.Persze nem véletlenül, amilyen cikkek vannak mostanában, itt otthonukra találtak.
2010.09.22 20:54:02Piszok Alfréd
meskhal
"A Tarlós által bontani kívánt emlékmű a legizgalmasabb, amit ebben a sekélyes ízlésű országban az elmúlt húsz (ötven) évben felállítottak Magyarországon. Állítson annyi fakeresztet, meg turulverebet meg csornai kugli-emlékművet a harmadik kerületbe, amennyit akar, esetleg olyat is, ami azt ábrázolja, hogy Pokornival ketten partiba vágnak egy igaz magyar szürkemarhát, csak azt kérném, hogy hagyják a helyén azt, ami oda való. Az, hogy egy anyaggal (jelen esetben fémmel) játszik, és ebből kreál emlékművet, az tudja mit csinál. Ha Tarlóson múlna, Hundertwasser börtönben ülne. Marha ország, marha vezetője. Szégyellem magam."
100%-os egyetértés.
2010.09.22 21:38:11Wolfram
@Piszok Alfréd, meskhal: ha olyan sekélyes ízlésű ez a társadalom, akkor minek szenvedtek itt? Mi az oka? Mazochizmus? Befektetők vagytok? Esetleg Smith ügynökök?
Ha meg az emlékmű annyira izgalmas, akkor biztos lesz helye a munkásmozgalmi panteonban, ott egyszerre többen is izgulhattok rá. Azt meg hagy döntse el a többség, hogy mire akar izgulni október 23-án.
Tőlem maradhat is, engem nem zavar. Sokkal inkább az ilyen arrogáns, pökhendi hangvétel.
2010.09.23 12:33:04Kismac
tagnes
Most akkor a Fidesz-KDNP bankja / hitbizománya lesz a város. Mi változik?
Semmi.
Bírom a fiesznyikek dumáját, hogy jaj most majd jobb lesz. :)
És azt is, hogy ha valaki nem nyal be csontig Viktorkának és / vagy Pistának, az már rögtön bibsi-libsi-bolsi, és vissza akarja az előző kormányt vagy Demszky-t.
Nektek csak ebből áll a világ, mi?
Szánalmas.
2010.09.24 08:24:03Abrash1965
mi ez a "szivárványszínű" gond a BP zászlóval?
összevág ez azzal, amikor hősünk a szigeten mulatókat lebuzizta? (azót várok arra, bár hetero vagyok és a szigeten is ritkásan vagyok, hogy valaki egy Tarlós plakátra fújja hogy BÚZI :) )
2010.09.24 08:43:39Abrash1965
A szobrászat értése sosem volt kenyerem, de a magam módján emígyen értelmezem az 56-os fémszobrot:
Rozsdaország (sztalinista nehézipar stb) rozsdahalma alakul át egy acélos ékké, ami feltúrja a kövezetet is. A sok különálló (rozsdás) oszlop (polgártárs) önmagában értelmetlen, viszont tömeggé összeállva (összefogva!) fényes erőt képvisel.
(valaki majd megírja szebben, de remélem érthető)
Szerintem ez egy szép szimbóleum, még akkor is, ha nem fér össze az adott kor hőseinek mai értelemben véve nem modern személyes ízlésével.
Mi lenne az alternatívája, szocreál modorú, csak fordított értelmű hős és izmos fiúklányok, ahogy keményen markolják a molotovot, háttérben a kibelezett ávósokkal? Jujnemá.
A vasemlékmű nagyon szépen illusztrálja az "egységben az erő" igazságát, és a kort is megidézi. Kimegyek tüntetni ha hozzányúlnak.
2010.09.24 12:15:33murungya
Hát nem azért, hogy obstruáljak, alakul a FIDESZ panteon:
Viktor, Schmitt Pál, Tarlós
A király és csatlósai.
Úgy látszik, Orbán úr nem szeretné, ha egy épkézláb ember feltűnne a magyar politikában. Mondjuk ez a kormányra is igaz. Kézi irányítás.
2010.09.24 12:32:28Herkules Irma
[link]
2010.09.24 14:44:51Herkules Irma
A link egy érdekes kapcsolódó szövegre mutat (Mitől büdöös a hajléktalan? meg persze a lényeg:kinek az ?)
[link]